גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #733649 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 733649        
eytank לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.10.07
14617 הודעות, 65 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ז 'באדר א תשפ''ב    09:43   28.02.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

למה החברה של ניר צוק זינקה לשיא ואיזו חברה קפצה 28% בלי לעשות כלום?  

 

הקשר בין הזינוק של חברת פאלו אלטו נטוורקס למלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ענקית הטכנולוגיה הרוסית שנפלה ב-60% בגלל הסנקציות והקפיצה של החברה שהקים מייסד טוויטר ג'ק דורסי - בגלל דיווח על השקעה משתלמת בביטקוין. סיפורי המניות הבולטות בבורסות העולם בשבוע שעבר

דן רבן|07:13

המלחמה הקשה בין רוסיה לאוקראינה טלטלה את השווקים ברחבי העולם בשבוע שעבר, אשר הפתיעו רבים כאשר ננעלו דווקא בעליות שערים יחסית חדות ביום שישי האחרון. אחת החברות אשר זינקו בימים אלו, על אף ואולי "בזכות" הלחימה באירופה, הייתה פאלו אלטו נטוורקס (Palo Alto Networks), חברת אבטחת המידע שהקים היזם הישראלי ניר צוק בשנת 2005.



פאלו אלטו נטוורקס(צילום: Shutterstock)

מניית פאלו אלטו זינקה ב-15% בשבוע שעבר בנאסד"ק ובכך רשמה שיא של כל הזמנים עם שווי של 572.67 דולר למניה.

החברה, שנוסדה כאמור על ידי צוק, מראשוני חברת צ'ק פוינט (Check Point) וכיום ה-CTO (מנהל טכנולוגיות ראשי) של החברה, מספקת מספר מוצרי אבטחת סייבר, בהם קו מוצרי "חומת אש" (firewall) מתקדמים.

פאלו אלטו נהנתה בשבוע החולף מרוח גבית שקיבלו מספר חברות סייבר ואבטחת מידע מובילות בשוק, בצל מתקפת הסייבר הגדולה שפגעה באוקראינה ובעקבות חששות כי החמרה במצב בין רוסיה למדינות המערב תוביל לעלייה בביקוש ובתמחור של מוצרים מסוג זה.

בכך, השלימה מניית החברה זינוק של כ-60% ב-12 החודשים האחרונים ועלייה של למעלה מ-280% מאז השפל שרשמה במרץ 2020, עם פרוץ משבר הקורונה.
החברה, שבעבר הייתה שנייה לצ'ק פוינט בשווי השוק מבין חברות הסייבר שנוסדו על ידי ישראלים, שווה כעת 56 מיליארד דולר, פי שלושה משווי צ'ק פוינט, אותה ייסד גיל שוויד.

החברה שזינקה ב-28% מבלי לעשות כלום
חברה נוספת שבלטה במיוחד בשבוע שעבר בנאסד"ק וזינקה ב-28% הייתה דראפט-קינגס (DraftKings), המספקת פלטפורמה למשחקי הימורים בספורט.


זינקה, אך לא מספיק. דראפט-קינגס(צילום: Shutterstock)

הזינוק בשווי המניה ככל הנראה לא קשור לפעילות כלשהי של דראפט-קינגס עצמה, אלא משוייך להכרזה של מתחרה שלה, ענקית ההימורים סיזרס אנטרטיינמנט (Caesars Entertainment), אשר הודיעה על הקטנה משמעותית של תקציב הפרסום ושל ההשקעה ברכישת לקוחות חדשים. עקב כך, דראפט-קינגס צפויה להוציא משמעותית פחות בשביל להגדיל את נתח השוק שלה.

יחד עם זאת, כל זאת מהווה טיפה בים בלבד לאחר שמניית החברה רשמה ירידה של 68% ב-12 החודשים האחרונים - כולל העלייה האחרונה - בעקבות השחיקה ברווחיות ואתגרים שחוותה בהגדלת נתח השוק.

עוד בלטו במסחר בשבוע שעבר:
בלוק (Block, לשעבר Square), המספקת פתרונות לסליקה ולתשלום דיגיטלי ושירותים פיננסיים נוספים לעסקים קטנים ובינוניים, זינקה ב-26% ביום שישי האחרון וב-23% בשבוע שעבר כולו. זאת לאחר שהחברה, אשר מנוהלת על ידי ג'ק דורסי, המנכ"ל לשעבר ומייסד הרשת החברתית טוויטר, דיווחה על תוצאות כספיות טובות משמעותית מהצפוי ברבעון הרביעי של 2021. בין היתר, דיווחה החברה כי ההשקעה שלה בביטקוין תרמה כ-1.9 מיליארד דולר להכנסות וכ-140 מיליון דולר לשורת הרווח שלה.

מאנדיי.קום (Monday.com), החברה הישראלית שפיתחה פלטפורמה לניהול משימות בארגונים, רשמה השבוע ירידה של 24% בעקבות פרסום דו"חות הרבעון הרביעי של אשתקד. בכך, ירד מחיר המניה למחיר נמוך מזה שנרשם בהנפקת החברה בשנה שעברה ונמוך ב-65% מהשיא שנרשם באוקטובר האחרון.

יאנדקס (Yandex), חברת האינטרנט הרוסית שמפעילה מגוון רחב של פלטפורמות חיפוש, חדשות, בלוגים ועוד, נפלה ב-60% בשבוע שעבר באנסד"ק. הסיבה המרכזית לירידות היא כמובן המלחמה בין רוסיה לאוקראינה והסנקציות החריפות שהטילו במערב על רוסיה, אשר עלולות לפגוע באופן קשה מאוד בפעילות העולמית של החברה.

הערה: ההשקעה בשוק ההון עשויה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.

https://www.ynet.co.il/economy/article/0Q54GORQB



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  התנהגות השווקים בשבוע שעבר היא ענין פסיכי. יוסף כץ 28.02.22 09:51 1

   
   
יוסף כץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.12.15
48291 הודעות, 160 מדרגים, 197 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ז 'באדר א תשפ''ב    09:51   28.02.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. התנהגות השווקים בשבוע שעבר היא ענין פסיכי.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות