גרמניה והולנד יספקו לאוקראינה משלוחי חירום של מטולי רקטות נגד טנקים שמייצר מפעל גרמני בבעלות רפאל הישראלית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת הסיוע לאוקראינה נגד הפלישה הרוסית אישרה ממשלתו של הקנצלר אולף שולץ, שסירבה לפני הפלישה להעביר נשק גרמני לקייב, את העברתן של אלף רקטות נ"ט מדגם "פאנזפאוסט 3" (אגרוף שיריון בגרמנית) ממחסני צבא היבשה הגרמני, ואת העברתן של 400 רקטות נוספות בידי הולנד, שרכשה אותם מהמפעל הגרמני.
1 צפייה בגלריה
חיילים אוקראינים בקייב
חיילים אוקראינים בקייב
חיילים אוקראינים בקייב
(צילום: רויטרס)
משום שמדובר בכלי נשק שפותח במימון גרמני עוד לפני רכישת המפעל בידי רפאל, לא נזקקה גרמניה לאישור ישראלי להעברתו לאוקראינה. ממשלת הולנד ביקשה אישור גרמני להעברה, וקיבלה.
הרקטות מיוצרות בידי מפעל דינמיט נובל AG הממוקם בעיר בורבך שמצפון לפרנקפורט. המפעל, שהוקם עוד ב-1865 בידי ממציא הדינמיט אלפרד נובל, נמכר ב-2004 לרפאל הישראלית, כדי שתייצר בו את טילי הספייק שהזמין צבא גרמניה.
המפעל ייצר עוד לפני כן את ה"פנזרפאוסט 3", שפיתוחו החל עוד בשנות ה-70 של המאה הקודמת, ועדיין נמצא בשימוש כיום. מדובר במטול רקטות שלפי פרסומי היצרן יעיל נגד רכבים עם שריון בעובי של עד 70 ס"מ שאינם מצוידים במערכת הגנה אקטיבית נגד רקטות, ומיועד לירי מטווח של עד 400 מטר. כלי כזה יוכל לסייע לאוקראינים בניסיון לעצור כניסת כוחות רוסיים לתוך הערים במדינה.
למרות שמדובר בכלי נשק ותיק הוא עדיין נמצא בייצור שוטף ורק לפני שנה הזמינה גרמניה 3,000 יחידות ממנו. מחירו של משגר עומד על כ-10,000 דולר ומחירה של כל רקטה על כ-300 דולר.