כעבור 5 שנים: הושלמה בניית קריית הממשלה בנוף הגליל

מדובר במתחם ענק שיכלול לא פחות מ-21 משרדי ממשלה, בהם שלוחות של משרד רה"מ, מינהל מקרקעי ישראל והפרקליטות • ראש העיר רונן פלוט: "עוגן חשוב בצמיחה הכלכלית של העיר ומיתוגה כעיר ממשל"

קריית הממשלה החדשה בנוף הגליל, צילום: דוברות נוף הגליל

קריית הממשלה הגדולה בצפון הארץ יוצאת לדרך: לאחר חמש שנים הושלמה הקמתה של קריית הממשלה בנוף הגליל, הצפויה להיות קרית הממשלה הגדולה ביותר בצפון הארץ. 

הקריה תאכלס בעוד כשלושה חודשים 21 משרדי ממשלה ושלוחותיהם, בהם שלוחה של משרד ראש הממשלה, מינהל מקרקעי ישראל, משרד השיכון והפרקליטות. עלות הקמתה היתה כחצי מיליארד שקלים. 

הקריה הוקמה על ידי המדינה באמצעות חברת "שיכון ובינוי סולל בונה תשתיות בע"מ". המבנה בן עשר קומות עיליות ועוד חמש קומות תת קרקעיות, בשטח בניה כולל של כ-26 אלף מ"ר נטו.

המשרדים שיעברו לקריה בצפון הם: משרדי הפנים, הבריאות, רשויות תכנון, מבקר המדינה, מינהל מקרקעי ישראל, חינוך, קליטה, רווחה, משפטים, בינוי ושיכון, פרקליטות המדינה, ראש הממשלה ועוד. הקריה ממוקמת בסמיכות להיכל המשפט, הכולל את בתי המשפט השלום המחוזי.

הבשורה בהקמתה עבור תושבי העיר והצפון בכלל היא איגוד המשרדים שהיו מפוזרים במקומות שונים תחת קורת גג אחת, דבר שמייצר רצף וריכוז של כלל מוסדות המדינה לטובתו של האזרח.

ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט, שפעל לקידום הפרויקט, אמר כי הקריה החדשה תתחזק את מעמדה של נוף הגליל כעיר הבירה הרשמית של הגליל וכן תרחיב את מעגל התעסוקה עבור תושבי העיר והסביבה: "קריית הממשלה החדשה היא עוגן חשוב בצמיחה הכלכלית של העיר ומיתוגה כעיר ממשל ובירת הגליל. השירות שיינתן לתושבי הצפון בכל מה שקשור למשרדי הממשלה יחסוך הרבה זמן ויהווה מנוף כלכלי להעסקה של תושבי נוף הגליל והאזור כולו". 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר