4 צפייה בגלריה
כוחות משטרה
כוחות משטרה
כוחות משטרה
(ראובן שוורץ)
המדינה מעלה הילוך בהתמודדות עם האלימות בספורט הישראלי. שר התרבות והספורט חילי טרופר, השר לביטחון פנים עמר בר לב ושר המשפטים גדעון סער אישרו היום (ראשון) את המתווה לתיקון חוק איסור אלימות בספורט שייכנס להליך חקיקה.
כזכור, בעקבות האלימות בספורט הישראלי, בחודשים האחרונים החליטו השרים להגביר את אמצעי האכיפה כלפי המתפרעים במגרשים. במרכזו של התיקון לחוק יהיו שני כלים מרכזיים - המשטרה תוכל לתת קנסות מנהליים במגרשים ויינתנו לה סמכויות להרחיק אוהדים מתפרעים לתקופות ארוכות יותר מהמגרשים.
על פי תזכיר החוק, שוטרים יוכלו להטיל על המתפרעים באצטדיונים קנסות מנהליים בגובה של עד 5,000 שקלים, בהתאם לחומרת העבירה שביצעו. כמו כן, קציני משטרה יהיו רשאים להרחיק באופן מיידי אוהדים שיתפרעו במגרשים לתקופות ארוכות יותר ללא החלטה של בתי המשפט.
4 צפייה בגלריה
כוחות האבטחה
כוחות האבטחה
כוחות האבטחה
(דוברות המשטרה)
כמו כן, בלי קשר לתיקון בחוק אלימות בספורט, בכוונת הממשלה להחזיר את היחידה המשטרתית למניעת אלימות בספורט לפעילות, כאשר הפעם יינתן דגש לעבודת מודיעין בשטח. היחידה הפסיקה את פעילותה בגלל מחלוקות על מי שיממן אותה, ובסיכום בין השרים נקבע כי משרד התרבות והספורט יחזור לממן את פעילות היחידה ביחד עם תקציב שיגיע מהמשרד לביטחון פנים.
על פי תזכיר החוק, השלכת חפצים למגרש או לעבר אדם תיחשב לעבירת פלילית שתגרור קנס. ספסרות במחיר העולה פי שניים ממחיר כרטיס רגיל גם היא תגרור ענישה. כמו כן, תיאסר כניסה לאירוע ספורט ללא כרטיס.
4 צפייה בגלריה
מאבטחים בסמי עופר
מאבטחים בסמי עופר
מאבטחים בסמי עופר
(רדאד ג'בארה)
בנוסף, רף הענישה יעלה בהרחקות. במקום הרחקות שאמורות להיות ל-30 יום ההרחקות יהיו ל-60 יום מהמגרשים, הרחקות שאמורות להיות ל-60 יום יעלו ברף הענישה ל-150 יום, כאשר אוהד שאמור להיות מורחק ל-90 יום לא יוכל להגיע לאצטדיונים במשך 180 יום. מי שיפר צו הרחקה יקבל עונש מאסר של עד שנתיים. בשולי הצעת החוק אף נכתב כי בכוונת משרד התרבות והספורט גם לבטל את קיומה של המועצה למניעת אלימות בספורט.
שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר: "כפי שאמרנו, מיגור האלימות בספורט הפך מטרה עליונה בסדר היום שלנו. עלינו להיאבק באלימות בספורט בכל הכלים העומדים לרשותנו והיום זו ההתחלה של התכנית למען הספורט הישראלי ולטובת צמצום האלימות במגרשים. בחודשים האחרונים קיימנו עשרות פגישות ורתמנו את כלל הגורמים הרלוונטיים למען המטרה החשובה עד להשגתה: צמצום האלימות במגרשים והפיכתם למקום בטוח. אני רוצה להגיד להמוני האוהדים - נעשה הכל כדי שתוכלו, אתם וילדיכם, לבוא ולצאת בבטחה מהמגרשים. אני מבקש להודות לשר המשפטים גדעון סער והשר לביטחון פנים עמר בר לב על ההתגייסות ושיתוף הפעולה הפורה"
4 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(חגי מיכאלי)
סגן רה”מ ושר המשפטים גדעון סער אמר: “אנו פועלים ביחד למגר את האלימות במגרשי הספורט הפוגעת אנושות בערכי הספורט. התכנית תביא למדיניות אפקטיבית יותר, המבוססת על קנסות והרחקה מהמגרשים של אוהדים אלימים. אני קורא גם לבתי המשפט לנקוט מדיניות תקיפה למיגור האלימות בספורט".
השר לביטחון הפנים עמר בר לב אמר: “אני מודה לשרים סער וטרופר על קידום החוק. תופעת האלימות במגרשים וסביבם התגברה בשנים האחרונות לכדי מכה שהובילה לנזקים פיזיים חמורים לאוהדות ואוהדים ולכתם על המשחק הכי פופולרי במדינה. אין שום סיבה שאנשים שמקדישים מזמנם הפנוי ומכספם על מנת להגיע, לעודד ולתמוך בקבוצותיהם, יפגעו, או יאלצו לחוות את התופעות שנצפו במגרשי הכדורגל בישראל בשנים האחרונות. ציבור אוהדי הכדורגל והצופים במגרשים זכאים ליהנות בשלווה, ולא לחשוש להביא את משפחותיהם ויקיריהם למגרשים".
ברק בכר לאחר הניצחון בדרבי