הסיוע שנסגר בטוויטר: סגן ראש ממשלת אוקראינה, מיכיילו פיודורוב, ביקש אמש (שבת) בטוויטר ממנכ"ל ומייסד SpaceX, אילון מאסק, לתת למדינתו שימוש בלווייני Starlink, זאת במטרה להחליף את שירותי האינטרנט שנהרסו מהפצצות של רוסיה. "בעוד שהרקטות שלך נוחתות בהצלחה מהחלל - רקטות רוסיות תוקפות אנשים". מאסק השיב הלילה בחיוב: "השירות פעיל כעת באוקראינה".

סיקור המלחמה באירופה ב-N12:

• באירופה מחריפים את הטון - סנקציות נוספות על רוסיה
זלנסקי הציע פסגת פיוס, בנט לא החזיר תשובה
תצלומי הלווין חושפות: המלחמה על קייב רחוקה מלהסתיים
אוקראינה טוענת: "כ-3,500 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו"

"אילון מאסק, בזמן שאתה מנסה ליישב את מאדים - רוסיה מנסה לכבוש את אוקראינה", צייץ פיודורוב. "בעוד שהרקטות שלך נוחתות בהצלחה מהחלל - רקטות רוסיות תוקפות אזרחים אוקראינים. אנו מבקשים מכם לספק לאוקראינה תחנות של Starlink".

שעות אחר כך, מאסק, אחד מהאנשים העשירים בעולם, הגיב לבקשתו של סגן ראש הממשלה האוקראיני בחיוב. "שירות Starlink פעיל כעת באוקראינה, עוד תחנות בדרך", צייץ בתגובה.

סגן ראש ממשלת אוקראינה שמח ובירך על תגובה מאסק. "תחנות Starlink מגיעות לאוקראינה", כתב. "תודה לך, תודה לכולם שתמכו באוקראינה". גם בחשבון הטוויטר הרשמי של המדינה בירכו: "תודה, מעריכים את זה".

בית בקייב אחרי הפגזה מהאוויר (צילום: אנטון גרשנקו)
בית בקייב אחרי הפגזה מהאוויר | צילום: אנטון גרשנקו

הפלישה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הותירה חלקים רבים באוקראינה ללא אינטרנט, בעוד ש-SpaceX שיגרה אלפי לווייני תקשורת כדי להביא פס רחב לאזורים שקשה להגיע אליהם בעולם. המערכת של SpaceX אינה דורשת כבלים אופטיים. המשתמשים ניגשים לאותות הפס הרחב שמוקרנים בחזרה לכדור הארץ באמצעות ערכה הנמכרת על ידי SpaceX.

SpaceX שיגרה יותר מ-2,000 לווייני Starlink מאז 2018, ומתכננת בסופו של דבר לקבל עד 12,000 כחלק מרשת האינטרנט המהירה שלה.