בחלון הטריידים ב-NBA התבצעה עסקה אחת מטורפת, הטרייד "משנה הגורלות" שעשו פילדלפיה וברוקלין ובמרכזו ג'יימס הארדן ובן סימונס החליפו קבוצות. אבל מהזווית הישראלית, כדאי שנעשה סדר ונדבר על העונה הנוכחית של וושינגטון, הקבוצה של דני אבדיה, העתיד וההשלכות בעקבות הטריידים שביצעה.
ביום האחרון בשוק השחקנים ביצעו הוויזארדס שלושה טריידים, בניסיון לשפר את הסגל ואולי גם להשתחל לפלייאוף למרות שהכוכב בראדלי ביל גמר את העונה. בשורה התחתונה, הקבוצה לא עשתה את המצופה ממנה בשנתיים האחרונות, וכל הזמן משנה את הכיוון שלה, במהלכים שמשדרים חוסר החלטיות מוחלט כמו למשל בהחתמה של ראסל ווסטברוק והוויתור עליו אחרי שנה וחילופי המאמנים. הסיפור המרכזי סובב את החוזה של ביל - וושינגטון חוששת מבניית קבוצה ללא הסופרסטאר, אך מנסה לשכנע אותו להישאר ע"י מהלכים בשוק, ובינתיים ויתרה על ההזדמנות האחרונה להשיג עליו תמורה בטרייד.

1 צפייה בגלריה
קריסטפס פורזינגיס
קריסטפס פורזינגיס
קריסטפס פורזינגיס
(צילום: רויטרס)

מלבד סאגה זו, הוויזארדס ביצעו טרייד מעט שנוי במחלוקת: הם קיבלו את קריסטפס פורזינגיס מדאלאס, ושלחו בתמורה את ספנסר דינווידי ודאוויס ברטנס. מצד אחד, הוויזארדס נפרדים מברטאנס, שחקן עם חוזה ענק שלא הביא העונה לביטוי את יכולתו ההתקפית ואת האחוזים המתאימים מחוץ לקשת, וגם מדינווידי, שפתח את העונה בצורה פנטסטית, אך מכאן רק דעך ודעך. הבעייתיות היא לא בשחקנים עליהם ויתרו הוויזארדס, אלא במה שקיבלו - פורזינגיס הוא שחקן חסר יציבות, ובעיקר סובל ללא הרף מפציעות. גם עכשיו הוא מחלים מפציעה בברך ועוד לא ערך בכורה בקבוצה.
טרייד נוסף שבוצע שלח את מונטרז הארל לשארלוט תמורת ורנון קארי ואיש סמית'. לדעתי זה היה צעד מתבקש, בעקבות הפרידה מדינווידי והפציעה של ביל, שהותירו את הסגל עם מחסור ברכז. סמית' שיחק בוושינגטון בעבר, ונתן חצי עונה איכותית ביחס לקרדיט שקיבל מההורנטס. הטרייד השלישי לא משמעותי במיוחד - ארון הולידיי עבר לפיניקס עבור סכום כסף.
כעת נותר לראות מה יהיו ההשלכות העתידיות של המהלכים הללו. רק אם וושינגטון תדע לטפח את הנשק ההתקפי - ואולי בעתיד יותר הגנתי - שנקרא פורזינגיס, היא תוכל לומר בשנתיים-שלוש הקרובות שניצחה בטרייד הזה. הבעיה היא שגם לגוף שלו יש מילה בעניין.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.