באטמן בהלם: זו העיר התאומה של גות'האם סיטי

מדובר בפעם הראשונה שעיר בידיונית מסדרת קומיקס מאמצת עיר בעולם האמיתי • ולא, לא מדובר בניו יורק עליה מבוססת גות'האם סיטי

באטמן, צילום: Warner Bros

גות'האם, העיר הבידיונית שבה מתרחשות מרבית עלילותיו של באטמן, עשתה השבוע היסטוריה בכך שהפכה ל"עיר הקומיקס" הראשונה שזכתה לעיר תאומה בעולם האמיתי. ולא, לא מדובר בניו יורק, הכרך האמריקני הדחוס והסואן שגות'האם לכאורה מבוססת עליו, אלא בעיר יפנית הרבה פחות מוכרת בשם פוקויאמה, שהפכה למקום מושבו הרשמי של איש העטלף בארץ השמש העולה.

לפני שאתם מצקצקים בלשון ומסננים לעצמכם שבסך הכול מדובר בגימיק שיווקי שגובש לקראת עלייתו למסכים של "באטמן" בתחילת חודש מרץ, בכיכובו של רוברט פטינסון - אתם כנראה צודקים, אבל רק באופן חלקי.

באטמן על רקע העיר פוקויאמה,

מתברר שפוקויאמה, הנמצאת במחוז הירושימה ומונה כחצי מיליון תושבים, לא נבחרה באופן אקראי, תוך שהיא מאפילה על טוקיו, אוסאקה וקיוטו. האמת המפתיעה היא שסמל העיר, שנחשף בשנת 1917, מזכיר מאוד את הלוגו האיקוני של באטמן. גיבור העל עצמו ערך את הופעת הבכורה שלו רק ב-1939, כך שאי אפשר לטעון שמדובר בחיקוי.

מתברר שהסמל נועד לייצג את "הר העטלף" הממוקם בעיר, עליו נבנתה בשנת 1622 טירה מפורסמת המציינת השנה 400 שנים של עמידה איתנה. אבל זה לא נגמר כאן: בכתב קאנג'י (מערכת כתב לוגוגראפי שבה נעשה שימוש ביפנית) ניתן לקרוא את המילה "עטלף" כמו המילה "מזל", ומשמעות השם "פוקויאמה" ביפנית היא בעצם "עיר המזל". ממש משחק מילים שתפור למידותיו של הרידלר (איש החידות), הנבל הראשי בסרט החדש.

במסגרת שיתוף הפעולה שנחתם באירוע וירטואלי בנוכחות ראש העיר נאוקי אדהירו ונציגי חברת וורנר המפיצה את הסרט, ייערכו בפוקויאמה במהלך השנה כמה פעילויות ושיתופי פעולה עם "באטמן". בין היתר, יימכרו בעיר מרצ'נדייז במהדורה מוגבלת של האביר האפל, לצד הקרנות חגיגיות ושלל הפתעות אחרות שטרם נחשפו, אך צפויות להזרים לעיר המוני תיירים חובבי קומיקס וגיבורי על. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר