היסטוריה ישראלית: לראשונה בעולם סרט שלם יימכר ב-NFT

"אגדת חורבן", המורכב מכ-1,500 ציורים ומתמקד בסיפור חורבן בית שני, יוצע למכירה במטבע הייחודי לאספנות דיגיטלית

"אגדת חורבן", צילום: מתוך הסרט

שיגעון ה-NFT פוגש את עולם הקולנוע - ויש זווית ישראלית בסיפור. הסרט "אגדת חורבן", יצירה קולנועית ישראלית המורכבת מ-1,500 ציורים ומגוללת את סיפור חורבן בית המקדש השני, יימכר כולו כ-NFT, מטבע חסר תחליף, שמשומש בימים אלה לאוצרות ואספנות דיגיטלית. כל הציורים המרכיבים את הסרט, אותם איירו האמנים דוד פולנוסקי ומיכאל פאוסט, יועמדו למכירה בשבוע הבא.

"אגדת חורבן" בנוי מטכניקת אנימציה חדשנית, הכוללת ציורים דוממים אשר המצלמה נעה על פניהם. הסרט, אותו ביים גידי דר, מתאר את סיפור המרד היהודי באימפריה הרומית, דבר אשר הוביל למלחמת אחים ולבסוף לחורבן בית שני. מדובר במותחן פוליטי המבוסס על מקורות היסטוריים תלמודיים וכן על ספרו של יוסף בן מתתיהו "מלחמת היהודים ברומאים".

אמנות וסרט בכפיפה אחת. "אגדת חורבן", צילום: מתוך הסרט

המכירה תיפתח ראשית עבור השותפים בפרויקט והקהילה שנוצרה סביבו, אשר יוכלו לרכוש 500 יצירות מתוכו. בהמשך תתאפשר מכירתם של 1,000 הציורים הנותרים לקהל הרחב. רוכש לא יוכל לקנות יותר מארבעה ציורים, והוא אף לא יידע בעת הרכישה אילו יצירות הוא קנה. 72 שעות מתום המכירה, היצירות ייחשפו וכך יגלו הרוכשים אילו ציורים קנו.

בהודעה לעיתונות מטעם הפקת הסרט, אומר גידי דר: "כולם מתלבטים אם להגדיר את 'אגדת חורבן' כיצירת קולנוע או כיצירת אמנות מתגלגלת. תמיד אני נלחם להגדיר אותו כקולנוע אבל הנה, הזדמנות להגדירו כיצירת אמנות. או יותר נכון – 1,500 יצירות אמנות נפלאות ומדהימות, של שני אמנים גדולים שציירו את הסרט במשך שבע שנים ובנו עולם מופלא וקדום עם רלוונטיות מהדהדת לימינו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר