אזרחית מקסיקו עומדת בפני עונש של מאה מלקות ועד שבע שנות מאסר בקטאר, לאחר שדיווחה על תקיפה מינית שחוותה בזמן שעבדה במדינה.

פאולה שיטקאט, כלכלנית ואנתרופולוגית בת 27, עבדה ככלכלנית התנהגותית בוועדה המארגנת של מונדיאל 2022 בקטאר כאשר טענה שנאנסה ואוימה ברצח. המקרה התרחש ביוני האחרון בדוחה, בירת קטאר, כאשר לטענת שיטקאט גבר פרץ לדירתה בלילה בעודה ישנה ותקף אותה פיזית. יום לאחר התקיפה היא ניגשה לתחנת המשטרה מלווה בקונסול מקסיקו דאז, לואיס אנקונה, ובידה אישור רפואי ותמונות של החבלות שהותיר הגבר על זרועותיה, כתפיה וגבה.

פאולה שיטקט (צילום: מתוך העמוד של פאולה שיטקט, טוויטר)
"מסיבה כלשהי הפכתי לנאשמת". תיעוד החבלות של שיטקט | צילום: מתוך העמוד של פאולה שיטקט, טוויטר

"אלו היו שלוש שעות של חקירה בערבית, ובשלב מסוים הם דרשו בדיקת בתולים", כתבה הכלכלנית, שהתאסלמה בנעוריה, במאמר שפרסמה בימים האחרונים ונקרא 'עולם שכנראה שונא נשים': "מסיבה כלשהי הפכתי לנאשמת".

לאחר הגשת התלונה הוצגו בפני שיטקאט שלוש ברירות: הוצאת צו הרחקה לתוקף, ביטול ההאשמות נגדו או העברת התלונה לבית המשפט העליון. הקונסול המליץ לה לקחת את המקרה לבית המשפט העליון, אבל מספר שעות לאחר מכן קיבלה הצעירה טלפון בו נדרשה לשוב לתחנת המשטרה. שם המתין לה התוקף שלה, שהגן על עצמו בטענה כי שיטקאט היא בת זוגו. בשלב הזה, היא מספרת, הפכה החקירה להתרכז באפשרות שבינה ובין הגבר התרחש רומן מחוץ לנישואים, עבירה שאם תואשם בה עלולה שיטקאט לרצות עונש של עד שבע שנות מאסר ומאה מלקות. לדבריה של שיטקאט, עורך דינה הציע לה פתרון פשוט לסגירת התיק: להתחתן עם התוקף שלה.

>> ובינתיים במצרים: חתן מכה את הכלה שלו ביום חתונתם, וזה מקובל 

בסיוע הוועדה המארגנת של המונדיאל הצליחה המקסיקנית לעזוב את קטאר ולשוב למקסיקו. לאחרונה קיבלה את הידיעה כי האישומים נגד התוקף בוטלו עקב חוסר ראיות, אך הדיונים בעניין עבירתה ממשיכים, דיונים אליהם איש מטעמה לא הגיע. למרות זאת, מתכננת שיטקט לשוב לקטאר כדי להמשיך את עבודתה בוועדת המונדיאל בדוחה - אבל לא בלי התערבות דיפלומטית שתגן עליה ועל חירותה העתידית. "היועץ המשפטי של משרד החוץ, עורך הדין הטוב ביותר שלנו, יהיה אחראי להגן עליה ולהבטיח שכל זכויותיה כאזרחית מקסיקנית יכובדו", הבטיח שר החוץ המקסיקני.