המתיחות באוקראינה מגיעה לשיא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן העריך אמש כי פוטין כבר החליט לפלוש לאוקראינה. צבא אוקראינה מדווח על שני חיילים הרוגים וארבעה פצועים בעימותים. רוסיה ביצעה תרגיל בטילים בליסטיים שיכולים לשאת ראשי קרב גרעיניים. נשיא אוקראינה זלנסקי מתחנן לשלום, נוזף בברית נאט"ו – ומתחמק מהשאלה על עיתוי הפלישה האפשרי. גרמניה וצרפת קוראות לאזרחיהן לצאת מאוקראינה מיד: "יכול להיות עימות בכל רגע". לכתבה המלאה.

ביידן, פוטין והמתיחות בגבול אוקראינה רוסיה (עיבוד: N12)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין | עיבוד: N12

בכירה בממשלת אוקראינה התראיינה לחדשות 12 והאשימה: "חסרה תמיכה ישראלית, זה הזמן להפגין נוכחות". הבכירה, סגנית שר החוץ אמינה ג'פארובה, סיפרה: "הצענו ללפיד להגיע לקייב, אולי גם בנט יבקר באוקראינה". עוד הצהירה: "אם יתקפו אותנו, אנחנו נשיב מלחמה". לכתבה המלאה.

ההצהרה המפתיעה על השבויים

חברת ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אמילי מואטי (העבודה), טענה כי מידע שהוצג לחברי הוועדה לפני מספר שבועות מעורר בה תקווה שבקרוב השבויים והנעדרים ישובו לביתם. "אני יודעת על כמה דברים שקורים אבל אני לא יכולה לשתף את הציבור", אמרה. אבירם שאול, אחיו של החייל אורן שאול ז"ל שגופתו מוחזקת בידי חמאס, טען כי המשפחה לא עודכנה על כך: "מקווה שזה לא עוד זריית חול בעיני המשפחות". לכתבה המלאה.

המסר לנסראללה

אחרי שכטב"ם של חיזבאללה חצה אתמול את הגבול לעומק המרחב, מטוסי קרב ביצעו סמוך לכניסת השבת יעפים נמוכים בליווי בומים על-קוליים מעל רובע הדאחייה בביירות. חיזבאללה בהודעה רשמית: "כלי הטיס שהה בישראל במשך 40 דקות בעומק של 70 קילומטרים". לכתבה המלאה.

רצח סוכל בצפון ברגע האחרון

רעולי פנים, עם כפפות על הידיים: כך נתפסו חשודים שתכננו לבצע רצח בצפון - ולהצית את רכבם אחרי הביצוע. הם ככל הנראה תכננו לפגוע בבני משפחותיהם של החשודים שניסו לפוצץ השבוע רכב ממולכד. המשטרה: הם נעצרו עם נשקים עם כדור בקנה מוכנים לירי. לכתבה המלאה.

הפריצה למוזיאון גולני - והמרדף

6 חשודים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, תושבי כפר טובא-זנגרייה, חשודים שפרצו לאתר ההנצחה וגנבו נשקים מעוקרים. חלק מהנשקים השתייכו לחיילים שנפלו. למקום לא נגרם נזק. השישה נעצרו לאחר מרדף.  בין הכלים הגנובים שיועדו להפוך למבצעיים מחדש: מא"ג, RPG, M16 ועוזי. לכתבה המלאה.

בקרוב: יבוטלו הבדיקות במערכת החינוך?

המתווה שאפשר את סיום הבידודים של הילדים עומד להגיע לקיצו - כך פרסמנו אמש ב"אולפן שישי". שר הבריאות הורוביץ תומך בביטול הבדיקות במסגרות החינוך, ביום ראשון יתקיים על כך דיון בהשתתפות בנט וגורמי המקצוע. הילדים הלא מחוסנים ככל הנראה לא יחויבו בבידוד אם יבואו במגע עם חולה מאומת. לכתבה המלאה.

המסמכים המסווגים - והצרות של טראמפ

נשיא ארה"ב לשעבר ממשיך להסתבך. במכתב ששלח הארכיון הלאומי של ארה"ב לקונגרס לאחר שנטען כי עם סיום תפקידו כנשיא לקח טראמפ לביתו הפרטי 15 קופסאות של מסמכים – כעת מתגלה כי הם הכילו "מידע מסווג". "אם זה לא היה טראמפ – לא היה כאן סיפור", טען הנשיא לשעבר. לכתבה המלאה.

עיצוב בימת האירוויזיון - והקשר הישראלי

באיטליה חשפו בהתרגשות את עיצוב הבמה של אירוויזיון 2022 שיתקיים בטורינו בעוד כשלושה חודשים. מיד עם חשיפת תמונות הבמה - היא הזכירה לכל מי שצפה בהן במה אחרת לגמרי: את בימת האירוויזיון הראשון שנערך בישראל - בירושלים בשנת 1979. שתי הבמות מכילות אלמנט מעוגל ומסתובב של קשתות - וקשה שלא להבחין שהמבנה הזה זהה כמעט לגמרי. גם זהות המנחים התפרסמה: לכתבה המלאה.

בימת אירוויזיון 2022 בטורינו (צילום: FRANCESCA MONTINARO, Eurovision.tv)
בימת אירוויזיון 2022 בטורינו | צילום: FRANCESCA MONTINARO, Eurovision.tv

כתבות מגזין N12:

בכל לילה תקיפה בפינה אחרת במזרח התיכון - בפקודה שלו | מפקד חיל האוויר מסיים חמש שנים ששינו את פני האזור

"להיות הומו זה כאילו הרגתי בן אדם" | חיים בזהות בדויה בכפר: ההסתרה, הבושה - והפחד

"אני מגדיר את זה כמו רילוקיישן" | הכירו את הסיזיונרים: השיגעון החדש של הישראלים אחרי צבא

"גילינו שיש סיבה לקשר המיוחד" | הילדים נפגשו במקרה, הפכו לחברים - ואז הסוד המשפחתי נחשף

"הספורט הזה עם המטאטאים": זוג צעיר אחד מבת ים חולם להגיע לאולימפיאדה הבאה

דוז פואה בעין של פוטין | כשהחזית הרוסית-אוקראינית גולשת לאירוויזיון - והקשר לצביקה פיק

"כמה אפשר לבכות בריאיון אחד?" | אנה ארונוב בשיחה חשופה והסוד שמסגיר בעלה אייל אלגבי