אי אפשר להאשים את יאניס ספרופולוס בכך שעומרי כספי פרש, שדני אבדיה הלך ל־NBA ויובל זוסמן העדיף לנסות את מזלו באירופה. ג'ון דיברתולומיאו רק שב מפציעה ועוד לא ממש חזר לעצמו. גם הישראלים החדשים מצוינים, סורקין, בלייזר ויפתח זיו, בצוותא עם ג'ייק כהן וכאמור, ג'ון די, אבל הם לא הבעיה.
לא כולם ייתנו מה שמצופה מהם מחר בבוקר. הם מחליפים שחקנים שמצליחים או הצליחו על הבמות הגדולות ביותר. מכבי גידלה את שני הישראלים שהיו מצטייני שתי אליפויות עתודה רצופות, יובל ודני. בעבר, מכבי ידעה להעמיד הצעות שאי אפשר לסרב להן לכוכבים כמו ברקוביץ', הנפלד וקטש, ובכך "טירפדו" להם מעבר כמו זה של אבדיה. כאוהד, אני מעדיף שיתנו להם ללכת למצות את הפוטנציאל שלהם. כי אי אפשר להחזיק שחקן בכח, לכן עדיף שיישארו אלו ששלמים עם עצמם, שזה המקום בשבילם. קבוצה לא יכולה להיות בנויה רק על כוכבים, צריך גם שחקנים כמו ג'ייק ואנג'לו שנותנים את הנשמה.
1 צפייה בגלריה
ספרופולוס מדריך את ווילבקין
ספרופולוס מדריך את ווילבקין
ספרופולוס מדריך את ווילבקין
(צילום: אורן אהרוני)
קשה למכבי למלא את השורות, כי לא בכל יום ולא בכל מקום צומחים שחקנים כמו כספי, זוסמן ואבדיה. כמה קל לשכוח ששני האחרונים היו מוקפים בשחקני עתודה מליגות נמוכות. כי כל מי שצועקים על הישראלים של מכבי, לא מטפחים בעצמם אף ישראלי צעיר, וזה ככה כבר די הרבה זמן.
העונה לא התנהלה בהתאם לציפיות, אבל זו לא אשמתו של המאמן. טעויות? אכן היו. בתחילת העונה הנוכחית שיחק במכבי סנטר צרפתי בשם מתיאס לסור, שאולי לא היה שחקן "גדול" אבל לפחות נתן את הנשמה. אנטה ז'יז'יץ' חזר מפציעה ושיחררו אותו, במקום לשחרר את בנדר. וילבקין לא מתאים לנהל משחק, יכול להיות שהוא חווה ירידה ביכולת ויכול להיות שהוא פשוט לא משחק בתפקיד לו נועד. כבר היה לנו אחד כזה, ווילי סימס. אי אפשר לחסוך כסף ולהביא שחקנים מבריקים ואז לבזבז אותם על תפקיד שהם מתקשים למלא. מה שאני קורא לו תקדים ג'ואל קרמר.
סקנד גארד אמריקאי בגובה 2 מ' שציפו ממנו לשחק בצבע, סנטר או פאוואר פורוורד. ומאז ועד עתה לא השכלנו לפתח מערך סקאוטינג ראוי לשמו. דוקא היו לנו הברקות עם גרשון ובלאט, שעשו את העבודה בשביל מחלקת הסקאוטינג הכושלת. וראינו מה אפשר לעשות כאשר עוקפים את הבעיה, שלצערי הרב, עכשיו משתלטת על עמדת המאמן.
הרחקת אבי אבן מהסקאוטינג לא תעשה רע לאגודה, ואם הוא יכשל, "חלילה", לפחות שלא יתנו לו לחזור למקום בו גרם את מירב הנזק, רב לנו מזה. להעיף כל מה שלא יורה, כולל בנדר. לחילופין, לשתף את הצעירים הישראלים בכל משחק. העונה הזו "גמורה" אבל לתת את הבמה לצעירים זה בדיוק מה שישתלם לנו בעתיד.
היו טעויות קשות בבניית הקבוצה. היא הזדקנה. כאמור שחקנים מרכזיים פרשו או עברו לאירופה ואמריקה. במקום שיעזבו זקנים עזבו הצעירים והעתיד של המועדון. במקומם הובאו בעיקר ותיקים שלא מבריקים. דרק ויליאמס אולי נבחר גבוה בדראפט, אבל לא הצטיין מאז (בלשון המעטה). אני שומע דיבורים על החזרת גיא פניני לעונת פרישה. זה לא הכיוון הנכון. גם ככה יותר מחצי קבוצה מעל גיל 30. זו ממש לא אחריות המאמן, אלא של מערך הסקאוטינג וההנהלה.
בשורה תחתונה, בהצלחה למכבי, חבל שעשינו החלטה פופוליסטית להעיף את יאניס, מקווה שהוא יחזור בעתיד לעוד סיבוב.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.