שישה שערים ספגה באיירן מינכן בשני המחזורים האחרונים בבונדסליגה. יותר מ-16 קבוצות אחרות מתוך ה-18 שבליגה הגרמנית. למעשה רק שטוטגרט הוציאה יותר כדורים מהרשת בשבועיים האחרונים - שבעה. התקשורת, כמו שבטח הבנתם, לא נתנה לנתון כזה לחמוק מידיה.
באיירן מגיעה הערב (רביעי, 22:00) כפייבוריטית ברורה למשחק החוץ מול רד בול זלצבורג בשמינית גמר הצ'מפיונס, אבל גם במצב רוח די ירוד. שבועיים לא פשוטים עברו על הבווארים, כשהשיא היה בשבת האחרונה - הפסד משפיל 4:2 לבוכום בליגה, כשאת כל ארבעת השערים סופג השוער סוון אולרייך תוך חצי שעה עוד במחצית הראשונה.
5 צפייה בגלריה
דאיו אופמקאנו
דאיו אופמקאנו
סופג את כל האש - ובצדק. אופמקאנו
(צילום: gettyimages)
זה היה הפסד היסטורי. מאז נובמבר 1975, האלופה הגרמנית לא ספגה רביעייה במחצית אחת - ואף אחד ביציעי הרוהרשטדיון לא האמין שהוא חוזה בכזו התפרקות של מי שמכונה לא פעם "הקבוצה הכי טובה בעולם".
את עיקר הביקורת והאש לא ספג דווקא אולרייך, אלא שחקני ההגנה של באיירן - ובעיקר דאיו אופמקאנו. הבלם הצרפתי בן ה-23, שעבר הקיץ לאליאנץ ארנה מלייפציג, סובל מעונה, איך נקרא לזה בעדינות - פושרת. טוב, אם תשאלו את הפרשנים ואוהדי באיירן, הם כבר משתמשים במילים אחרות. חריפות הרבה יותר.
5 צפייה בגלריה
דאיו אופמקאנו
דאיו אופמקאנו
טעה, טועים, טעינו. אופמקאנו
(צילום: gettyimages)
בשלושת המשחקים האחרונים בבונדסליגה, אופמקאנו היה אחראי כמעט באופן ישיר לרוב הטעויות בהגנה של קבוצתו. ההשפלה מול בוכום כבר הייתה השיא. השלילי. "חלק משחקני הרכש שבאיירן צירפה עדיין לא הגיעו למינכן", טען לותר מתיאוס, קפטן הקבוצה האגדי לשעבר. "אין שום תמורה לכסף שהיא הוציאה עבורו".
מתיאוס המשיך: "משחקן יקר כזה, אתה מצפה למשהו מיוחד - וזה לא זה. הוא כבר עשה כמה טעויות ונראה כמו אחד שלא יודע איפה הוא נמצא על המגרש. כמה זמן צריך לתת לו? הוא לא סיפק מספרים בתקופה שהוא כאן, וזה שחקן עם ניסיון בבונדסליגה".
5 צפייה בגלריה
לותר מתיאוס
לותר מתיאוס
"כמה זמן צריך לתת לו?". מתיאוס
(צילום: גטי אימג'ס)
גם כוכב עבר אחר של באיירן, דיטמאר המאן, היה נחרץ בנוגע לבלם הצרפתי: "האם אופמקאנו הוא באמת השחקן שהיינו צריכים? זו לא הפעם הראשונה שהוא משחק כך ובאיירן ספגה יותר מדי שערים בתקופה האחרונה. אלו הולכים להיות שבועות סוערים במועדון".

הופעת בלהות ביום ההולדת

אופמקאנו (1.86), גדל בשכונות העוני של העיר אוורה, שנמצאת בחבל נורמנדי בצרפת. כמו לא מעט מהכוכבים הצעירים של נבחרת צרפת הוא בילה חלק ניכר מזמנו במשחק כדורגל בשכונה. על המגרשים הצפופים גם הכיר את מי שהפך לאחד מחבריו הטובים, עוסמאן דמבלה, שהיום בעיקר מחמם את הספסל של ברצלונה.
5 צפייה בגלריה
דאיוט אופמקאנו
דאיוט אופמקאנו
בלייפציג הכל נראה אחרת
(צילום: EPA)
את קפיצת המדרגה הוא חייב למשפחתו ובמיוחד לאביו, שדחף אותו להתקבל לאקדמיית הכדורגל הקטנה, שנפתחה באזור מגוריו. אופמקאנו אמנם לא נחשב באותה תקופה לאחד הכישרונות הנוצצים של השכונה, אבל פיצה על כך בעבודה קשה, תכונה שמאפיינת אותו גם בקריירת הבוגרים.
ב-2013 עבר לקבוצת הנוער של ואלנסיין מהליגה השנייה בצרפת ובגיל 16 בלבד חתם בד בול זלצבורג, שקלטה בזמן את הפוטנציאל העצום שלו ושילמה תמורתו 2.2 מיליון אירו. לאחר תקופת השאלה בקבוצת המילואים חזר לזלצבורג אותה אימן אז אוסקר גארסיה וזכה עמה באליפות. בינואר 2017 כשהוא בן 19, הצטרף ללייפציג, מועדון הדגל של תאגיד רד בול ובסיומה של אותה עונה כבר הפך לשחקן הרכב קבוע.
עוד לפני סיום העונה שעברה הוא הפך לשם החם של חלון ההעברות ואף זכה לכינוי "היורש של סרחיו ראמוס". כמעט כל קבוצה באירופה רצתה אותו, כשהשמועות היו שהוא בדרך דווקא לצ'לסי. רק שבסופו של דבר הוא נמכר לבאיירן, ששוב שמה את ידה על כוכב של אחת מיריבותיה לצמרת. האמת, הודות לנגלסמן, שהביא את חניכו בלייפציג לקבוצתו החדשה.
5 צפייה בגלריה
נגלסמן על הקווים
נגלסמן על הקווים
צעד חכם? נגלסמן
(צילום: Getty Images)
רק שעד עכשיו, כמו שהבנתם, מדובר בעונה מחרידה של אופמקאנו במדים האדומים-לבנים. ביום הולדתו ה-23, באוקטובר האחרון, הוא רשם הופעת בלהות והיה אשם בארבעה שערים שספגה באיירן ב-5:0 למנשנגלדבאך - הדחה מפתיעה בשמינית גמר הגביע הגרמני. השער החמישי של גלבאך כבר נכבש אחרי שהצרפתי הוחלף בדקה ה-55.
ויש עוד הרבה דוגמאות נוספות. לפני שלושה שבועות, למשל, ב-1:4 הקליל של באיירן בברלין על הרטה, נגלסמן דיבר בסיום על דבר אחד: הטעות של אופמקאנו, שהובילה לשער של היריבה. "היה אפשר למנוע את השער הזה. אם אני הייתי שוקל 95 ק"ג ומהיר כמוהו, זה לא היה קורה", הצהיר המאמן.
האם הערב - ועוד מול האקסית - תגיע הישועה או ניצנים ראשונים של חזרה ליכולת שאפיינה אותו בעונה שעברה? התשובות אצל אופמקאנו.