יום רביעי, 29.05.2024 שעה 03:59

ג'מצ'י: "הפסד היום יהיה כמו פטיש על הראש"

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE, אגדת העבר דיבר לקראת הדרבי התל אביבי והדגיש שהשחקנים מוכנים למשחק. התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה וירושלים

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואיציק זוהר (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

והערב בתוכנית הספורט של ישראל – נעסוק בניצחון היקר של בית”ר ירושלים 1:2 על מכבי פתח תקווה, וניגע בענייני הדרבי הגדול בחצי גמר גביע המדינה בכדורסל בין הפועל למכבי תל אביב שייערך הערב.

דורון ג’מצ’י: “משחק אחד שהוא נוקאווט”

אגדת מכבי תל אביב דיבר בתוכנית הספורט של ישראל ושיתף בתחושותיו לפני הדרבי התל אביבי בכדורסל. כמו כן השחקן שיבח את חברו דורון שפר והדגיש כמה קשה למכבי תל אביב לשחק ברמה הכי גבוהה למשך כל העונה.

מה שלומך?
”אני מאוד אוהב את דורון שפר, אהוב ליבי, כיף לשמוע אותו. לגבי דורון שפר, המילים שהוא משמיע נועדו לצורך איזון. אנחנו רצים קידמה ולפעמים מאבדים פרופורציות. אני שומע אותו לא פעם ולא פעמיים, אני שותה בצימאון את מה שהוא משדר. אם ניקח 10% ממה שהוא אומר נהיה טובים יותר. הוא לא רוצה לעסוק בספורט, הוא עושה סדנאות ומפגשים אישיים. הוא לא אוהב את אור הזרקורים”.

דורון ג'מצ'י (איציק בלניצקי)דורון ג'מצ'י (איציק בלניצקי)

מה לגבי הדרבי?
”אני לא בורח משני ההפסדים של מכבי להפועל השנה ומבין את הכאב של האוהדים. העונה של מכבי היא עונת תופת, לשלב בין אירופה, לבין גביע ולליגה. כל משחק הוא must לנצח”.

זה לא הכי כיף עבור ספורטאי?
”כמות המשחקים בכדורגל פחותה מזה. הצוות עושה עבודה נהדרת. אין הרבה מה להתקשקש, אפשר לראות את החגיגות של הקהל במשחק הקודם ולצאת להילחם”. 

חברים אמרו לי שזה עלול להיות היסטורי אם מכבי תפסיד שוב, זה יושב אצלכם?
”ברור שזה יושב. גם השחקנים הזרים יודעים את המשמעות. ישבנו בסינמה סיטי בשבוע שעבר וראינו את הסרט מ-78. השחקנים מבינים את זה. זה שאני נבוך לא אומר שהשחקנים אשמים. לקום ל-80 משחקים בשנה זה מטורף. יש הבדל בין לראות משחק לבין לשחק אותו. הפסד היום יהיה כמו פטיש על הראש”. 

הפסד היום ויאניס ספורופולוס נשאר העונה?
”כן. הוא יישאר. גם מבחינת ההנהלה. מתקדמים, זה חלק מהספורט. יש מולנו קבוצה מצוינת שהתאזנה לאחרונה”. 

דורון ג'מצ'י (איציק בלניצקי)דורון ג'מצ'י (איציק בלניצקי)

אבל התקציבים שונים.
”בדרבי הכדורגל שצפיתי בו לפני יומיים. עמדה קבוצה עם תקציב של 100 מיליון מול הפועל תל אביב, אבל בעדינות אני אומר שהקשו מאוד על מכבי. היו לא פחות טובים והיו שווים תיקו. בצד השני יש ישראלים מצוינים וזרים טובים. הליגה זה ליגה והיורוליג זה יורוליג. זה משחק אחד וזה נוקאווט”.

דורון שפר: “כל הזמן מנסים להשיג דברים על חשבון דרך ארץ”

שחקן העבר שיתף את דעתו על הדרבי התל אביבי בתוכנית הספורט של ישראל, והדגיש כי מי שתנצח הערב זה סוגיה פחות חשובה מכך שלא יהיה אלימות לפני המשחק או במהלכו.

מה שלומך?
”תודה רבה, מה שלומכם”.

אנחנו רוצים לדבר איתך על הדרבי, אפשר?
“אפשר לדבר איתי על כדורסל, אבל מזווית אחרת. אין רגע דל בחיים”.

מאיזה זווית נדבר על הדרבי?
”הצצתי לבדוק. ראיתי שהיו ביטויי אלימות. לצערנו ביטויי אלימות הם מוכרים במשחקי הדרבי. לצערי הסוגיה שמעוררת הספורט התחרותי והאלימות היא הרבה יותר חשובה במי תנצח או תפסיד”. 

דורון שפר מפעיל את האוהדים (איציק בלניצקי)דורון שפר מפעיל את האוהדים (איציק בלניצקי)

איך הגענו למצב הזה?
”זה יושב על שורשים הרבה יותר ותיקים מהדרבי. זה יושב על ההיסטוריה של יוון ורומא שהאדירו את המנצחים. שני לא מספיק וראשון תמיד דואג שיעקפו אותו. צריך לתמוך בדברים החיוביים, בשיפור וכדומה”.

איך לשלב את זה בספורט?
”אנחנו בתקופה בה אפשר להשפיע על אנשים בצורה עצומה. אני לוקח את הספורט כמשל לחיים, ומחפשים מהו הניצחון האמיתי. בן אדם יכול לקלוע 30 נקודות כל משחק, להיות MVP, אבל בסוף הוא שיחק לבד, לא מסר ולא מעריכים אותו”.

מה אם ג’ורדן, שעשה הכל לבד?
”אפשר ללמוד ממנו גם מה לא לעשות. אנחנו כל הזמן מנסים להשיג דברים על חשבון דרך ארץ, אבל אני הייתי נותן גביע למי שהיה מצליח לנצח ובענווה. תמיד יש עוד אליפות ותמיד עוד תחרות. כל אחד אור קטן וכולנו אור איתן”.

שמוליק לוי: “ראיתי תקופות קשות יותר בבית”ר ירושלים”

שחקן העבר של בית”ר ירושלים דיבר בתוכנית הספורט של ישראל על מצב הקבוצה מהבירה ועל הניצחון 1:2 היקר של הצהובים-שחורים על מכבי פתח תקווה. כמו כן הוא התייחס למצב אביו, אברהם לוי, שהיה מנהל המועדון.

שמוליק לוי (צילום: עוז ליברמן)שמוליק לוי (צילום: עוז ליברמן)

מה שלומך ומה שלום אביך?
”אני מודה לכולם משדואגים לשלומו של אבא שלי ואנחנו כעת מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה. אתמול הוצאנו אותו מבית החולים ועכשיו הוא בבית חולים שיקומי, אבל זה סיפור אחר לגמרי לדבר על שיקום לעומת החיים שלו. מסרתי לו כשהוא התעורר שכולם התקשרו, התפללו ודאגו לו. הוא יעבוד, יתחזק ויחזור לאיתנו”.

מה אתה אומר על יוסי אבוקסיס?
“אתם מכירים את אוהדי בית”ר ירושלים. הם התגעגעו ליוסי אבוקסיס. תמיד אמרתי שהוא האיש הנכון לאימון הקבוצה. אוהדים מתייחסים לדברים אחרת, אני לא רואה את זה בתור בגידה, זה היה אילוץ שהוא עזב”.

יוסי אבוקסיס (שחר גרוס)יוסי אבוקסיס (שחר גרוס)

המועדון עובר תקופה קשה מאוד, יצאו מזה?
”ראיתי גם תקופות יותר קשות במועדון, אני תמיד אופטימי ואני תמיד רואה אור בקצה המנהרה. לגבי בית”ר, המטרה שלה השנה זה להישאר בליגה ואני חושב שהיא תצליח”.

איך מחזקים את הקשר עם האוהדים?
”היום כשאין הווה והעתיד מעורפל, הדרך הכי טובה לחזק את הקשר עם האוהדים זה דרך העבר. האוהדים מביאים ניצחון, הם הביאו אותו נגד מכבי פתח תקווה”.

מה הייתה התחושה לפני המשחק מול מכבי פתח תקווה?
”הייתה הרגשה שבית”ר עם הגב לקיר ואם הם לא מנצחים את המשחק הזה, התהום פרוסה לפנינו. הפעם האחרונה שחזרו מפיגור היה בעונה שעברה. יוסי אמר בסיום המשחק: ‘אין לי מה להגיד, שיחקתם טוב ותמשיכו ככה’. אני שמח מאוד מאוד. הליגה לא תהיה אותו הדבר ללא בית”ר ירושלים”.

ניסים בכר: “שוק המאמנים בישראל הוא שוק פרוע”

מאמן העבר ומי שעומד היום כראש ארגון המאמנים בישראל התראיין בתוכנית הספורט של ישראל, ושיתף מה דעתו על המצב של סלובודאן דראפיץ’ בקריית שמונה אחרי שאיזי שרצקי יצא נגדו בתקשורת.

מה שלומך?
“אני בסדר”.

מעמד המאמן הולך ומדרדר, מה דעתך?
”כרגע אין מעמד למאמנים. אנחנו עושים השתלמויות למאמנים, עשינו עשרים כאלו. האחרונה הייתה לפני חודשיים. קרוב לאלף מאמנים הגיעו להשתלמויות”.

מי דואג למעמד המאמן?
”איך אפשר לדאוג לדבר כזה? כל מאמן צריך לדאוג לעצמו”.

מה אתה חושב על מה שאיזי שרצקי אמר?
”קראתי. קודם כל אני רוצה להגיד ששנה שעברה עשינו ישיבה של כל מאמני ליגות העל, מאמנים שהם אמרו שהם יקבלו רק חודש אחד פיצויים אם יפוטרו. אין דבר כזה בעולם, זה זלזול”.

ניסים בכר (איציק בלניצקי)ניסים בכר (איציק בלניצקי)

מה אתה ממליץ?
”אנחנו מדברים על זה כל הזמן. אני לא ממליץ. אמרנו לכל המאמנים: תשמרו על הכבוד שלכם ואל תלכו אחד נגד השני. צריך לבדוק לפני שבאים לקבוצה, יש שוק פרוע, מאמנים יושבים בבית. שתי הליגות המקצועיות זה אנשים שיכולים לעבוד רק בתור מאמנים. אם הם לא מאמנים, אין להם עבודה”. 

כל מי שצריך להביא פרנסה צריך להשפיל את עצמו?
”זה החיים של המאמנים. הכי קל זה לפרק את האיגוד. גם באירופה מפטרים מאמנים אחרי חודש”.

למה לא לעשות עצומה?
”זה מה שיעזור? זה שוק פרוע”.

הרמתם ידיים?
”אין מה לעשות. כשיש מאה מאמנים וחמישים עובדים וחמישים בבית. הם מתקשרים ומפתים את היושבי ראש. לפני משחק נגד מכבי חיפה, זה מה שהיה חשוב לשרצקי להגיד?”

ניסים בכר (רדאד ג'בארה)ניסים בכר (רדאד ג'בארה)

איך יהיה לו פרצוף לעמוד היום נגד מכבי חיפה?
”קראתי את זה ואני לא האמנתי. הוא לקח את הקבוצה מהמקום האחרון וחיזק אותה. רוני לוי, חי וקיים עובד. הוא נמצא במקום השני בליגה וזה לגיטימי כי מכבי חיפה יותר טובה, ומה עושה לו הקהל? בסוף הקהל ינצח”.

מה אתם עושים? 
”אנחנו לא הסתדרות. אנחנו לא יכולים להשבית את המשק. אם מישהו מפוטר אז לוקחים מישהו חדש. אנחנו בעיקר עובדים עם מאמנים מליגות נמוכות שאנחנו מסייעים למאמנים. ישבנו עם המאמנים האלה לפני חודשיים”.

אתה מכיר מאמן בלי תעודת פרו שיכול לעמוד על המגרש? ככה גם אסור שבעלים לא ישלם פיצויים אחרי דבר כזה.
”שהמאמן יתבע אותו. ישבנו עם ההסתדרות, אבל אין הרבה מה לעשות. כל פעם שמגיעה בעיה בנושא כספי, אז היא לא עוברת, כי מי יושב בהתאחדות? בעלי הקבוצות, שלא יתנו כסף”.

איזי שרצקי וסלובודאן דראפיץ' (עמרי שטיין ורדאד ג'בארה)איזי שרצקי וסלובודאן דראפיץ' (עמרי שטיין ורדאד ג'בארה)

אז המאמנים בבעיה קשה?
“כן המאמנים בבעיה קשה בארץ ובעולם. אני לא זוכר מצב כזה בעבר”.

אז מה אתם עושים?
”אנחנו עובדים בשביל המאמנים בליגות הנמוכות יותר. מה יש למאמן קבוצת נוער או קבוצה מהליגות הנמוכות כשהוא מפוטר? אנחנו לא שייכים למנהלת, אנחנו דואגים למאמנים מהליגות הנמוכות”.

זוהר: המאמנים צריכים לחתום על עצומה שתומכת ומכפה על מאמנים.
”איציק אני מבין, אבל בסוף כל אחד מהם צריך לדאוג לעצמו. זה בעיה רצינית כי אנשים שמפוטרים נשארים ללא עובדה, הם לא עובדים בדבר אחר. אנחנו דאגנו שלמאמן יהיה תלוש משכורת, אבל בליגה הראשונה והשנייה אין בעיה כזאת”.

למה שמשרד התרבות והספורט לא יטפלו בזה?
”אסור לערבב פוליטיקה עם כדורגל”.

לא קשור פוליטיקה, זה להגן על מעמד המאמן.
”איזה מעמד? נתתי את הדוגמה של רוני לוי ואני יכול לתת עוד דוגמאות. זה שוק פרוע, זה לא מאוגד בהסתדרות וזה כל אחד לעצמו”.

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */