האלימות בכדורגל הישראלי. מכבי תל אביב ניצחה אתמול (שבת) את הפועל תל אביב 2:3 באצטדיון בלומפילד בתום משחק דרמטי, אך לפני ואחרי המשחק התרחשו אירועים מכוערים שלא מוסיפים כבוד לאף אחד מהצדדים. זה התחיל בקטטה בין מחנות האוהדים עוד לפני המשחק, קטטה בעקבותיה הגיעו פצועים רבים לבתי החולים, ונמשך גם לאחר המשחק.

עמית קמינסקי בת ה-24, אוהדת הפועל ת"א שמגיעה למגרשים מאז הייתה בת 16, מתארת רגעים מפחידים. לאחר המשחק היא הלכה מחוץ לבלומפילד כשהיא לובשת חולצה אדומה - ואז הקיפו אותה כ-10 גברים בקריאות "זאת עם האדום זונה": "זאת ממש לא הפעם הראשונה שבה דבר כזה קורה לי", מספרת קמינסקי ל-N12. "ואירועים מהסוג הזה זה בדיוק מה שמרחיק נשים מהמגרשים".

קמינסקי ממשיכה: "זה אף פעם לא מתחיל בחבורה. תמיד מגיע הראשון שרואה שאני אישה ומתחיל לקלל ואז זה נותן לגיטימציה לעוד ועוד גברים להצטרף אליו. הם יודעים שבגלל שאני אישה אני לא אחזיר להם עם מכות או משהו כזה והם תמיד מופתעים אם וכאשר אני עונה להם. האוהדים האלה מייצרים סביבה אלימה שגורמת לנשים לא להגיע למגרשים. רק בגלל דברים כאלה מגדר בכלל מהווה אישיו בעולם הספורט, דבר שלא צריך להיות".

איך את מגיבה לקריאות האלה? 

"לפעמים אני ממשיכה ללכת ומתעלמת, לפעמים אני עונה להם - אבל למרות שאני כבר מכירה את המצבים האלה זה תמיד משפיל אותי ומשאיר אותי עם דמעות בעיניים. יש לי חברות שנמנעות מלהגיע למגרשים בגלל דברים כאלה. תמיד אם גבר יראה אשה במגרשים הוא ישאל אותה שאלות כמו 'את יודעת מה זה נבדל?', 'יודעת מי המגן הימני?', שאלות שהוא לעולם לא היה שואל גבר".

קטטה דרבי בלומפילד (צילום: דוברות המשטרה)
אוהדים לפני המשחק אתמול | צילום: דוברות המשטרה

א': "ראו אוטו אדום עם סוויטשירט אדום ושרפו"

גם א', אוהד הפועל ת"א בן 27, חווה רגע לא פשוט לאחר המשחק. כשעה לאחר המשחק הוא קיבל טלפון מהמשטרה בה נאמר לו כי רכבו נשרף: "לא ציפיתי לדבר כזה", הוא מספר ל-N12. "הרכב היה אדום ובתוכו סוויטשירט אדום וזו הסיבה ששרפו לי את הרכב. זה הרכב היחיד במגרש החניה ששרפו. בלתי נתפש".

רכב שרוף של אוהד הפועל ת"א (צילום: פרטי)
הרכב השרוף של א' | צילום: פרטי

א' הגיש תלונה במשטרה, אך הוא לא מלא תקווה שהשורפים יימצאו: "המשטרה בטח תחקור קצת ותמשיך הלאה. אין לי אמונה שהיא תעשה יותר מדי. אני נמצא מול חברת הביטוח כדי שיפצו אותי על הנזק ואמשיך הלאה. אני אמשיך להגיע למשחקים, אבל בפעמים הבאות כנראה אחשוב יותר על איפה אני משאיר את הרכב שלי לפני משחקים גדולים".