1 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
(עודד קרני)
אחרי ההפסד של פיטר פלצ’יק בגמר גראנד סלאם פאריס בגלל החלטת שיפוט שקבעה כי הג’ודאי ביצע צלילה עם הראש למזרן, דבר שאסור על פי החוקה החדשה, היום (רביעי) מאמן נבחרת ישראל בג’ודו הגיב לאירוע שהתרחש בצרפת.
כזכור, פלצ’יק שמתחרה במשקל של עד 100 ק”ג העפיל לגמר בגראנד סלאם פאריס וכבר חגג ניצחון אחרי מהלך התקפי שביצע בקרב, אלא שהשופטים צפו שוב במהלך ואז קבעו כי הישראלי ביצע צלילה עם הראש למזרן, בניגוד לחוקה, כך שפסלו את פלצ’יק והכריעו את הקרב לטובת יריבו. במקום מדליית זהב, הוא הסתפק בכסף.
מאמן נבחרת הגברים בג’ודו אורן סמדג’ה התייחס למה שקרה בפאריס: “יש לי הערכה רבה לשופטים הג’ודו מהסבב העולמי ולכל חברי האיגוד העולמי, אני מכבד את החוקה החדשה והכללים, למרות שאני לא תמיד חושב שהם הגיוניים. ועדיין, אנחנו משפחת ג’ודו אחת גדולה ותמיד יש בנינו כבוד”.
סמדג’ה המשיך: “כל עוד החוקים חלים על כולם, אנחנו בדרך הנכונה. היה מאכזב לראות קרב שיש בו כללים מסוימים וקרב אחר שיש בו כללים אחרים. יש לי המון הערכה לתומא ניקיפורוב כספורטאי וכחבר, גם פיטר פלצ’יק מכבד את שיקול הדעת של השופטים, ואף חיבק אותו והרים את ידו. בבקשה תוודאו כי אותם החוקים ירק יחולו על כל הספורטאים ברחבי העולם באופן שווה. תודה ונתראה בסוף השבוע הבא בגראנד סלאם תל אביב”.
כמו כן, סמדג’ה אף צירף להודעתו קטע וידיאו מתחרות בין צרפתייה לגרמנייה, שם הג’ודאית הצרפתייה ניצחה למרות שהניחה את ראשה על המזרן, באירוע דומה בו השופטים לא התערבו.
ספרופולוס: אנחנו צריכים לשחק דרך ההגנה