1 צפייה בגלריה
פיני גרשון וצביקה שרף
פיני גרשון וצביקה שרף
פיני גרשון וצביקה שרף
(איציק בלניצקי, חגי מיכאלי)
מכבי תל אביב ממשיכה בחגיגות שנת ה-90 למועדון ומחר (חמישי) לפני היורוליג מול משחק מול צסק”א מוסקבה תכניס הקבוצה שני חברים נוספים להיכל המכבים, היכל התהילה של המועדון. מדובר בשניים מהמאמנים הגדולים בתולדות המועדון והכדורסל האירופאי בכלל, צביקה שרף ופיני גרשון.
ממש לפני פתיחת המשחק מול הרוסים ייערך טקס לכבודם של שרף וגרשון, שיצטרפו לרשימה המכובדת של חברים בהיכל המכבים. השניים שיחקו בנעוריהם במכבי תל אביב ובמכבי דרום ת"א, נשלחו כבר בגיל 16 לקורס מאמנים ומאז התבססו בצמרת המאמנים של הכדורסל הישראלי, זכו בעשרות תארים, עבדו בנבחרת וכמובן אימנו גם ברחבי אירופה.
צביקה שרף הוביל את הקבוצה הבכירה של מכבי ת”א במשך 11 עונות והצעיד אותה לזכייה בלא פחות מ-16 תארים (10 אליפויות ושישה גביעי מדינה), לצד העפלה לשלושה גמרי גביע אירופה. בנוסף, כעוזר המאמן של רודי דאמיקו היה שרף שותף לזכייה בארבעה תארים בעונת 1981 - אליפות, גביע המדינה, גביע אירופה והגביע הבין-יבשתי.
פיני גרשון שימש כמאמן הראשי של מכבי תל אביב במשך שמונה עונות והצעיד את הצהובים לזכייה ב-17 תארים, כולל שבע אליפויות, שבעה גביעים וגולת הכותרת – שלוש זכיות באליפות אירופה.