תושב אום אל-פחם שמעל ביתו התפוצץ הטיל הסורי: "הרגשה נוראית"

שאהר מחאמיד, נהג אוטובוס מאום אל-פחם, בדיוק חזר מיום עבודה כשלפתע נשמעה האזעקה: "פחדנו מאוד, בחיים לא האמנתי שזה יגיע קרוב אלי הביתה" • עובדייה זיד, תושב כפר קרע השכן: "שמענו פיצוץ אדיר שהרעיד את כל הבית"

שרידי הטיל הסורי, צילום: מתוך חשבון הטוויטר של רשת "קודס" הפלשתינית

טיל הנ"מ סורי שחדר אמש לישראל וגרם להפעלת אזעקות באזור השומרון, ואדי ערה ואום אל-פחם עם התפוצצותו באוויר, עורר בהלה בקרב לא מעט מתושבי האזור. "האמת, פחדנו מאוד", סיפר בגילוי לב ל"ישראל היום" שאהר מחאמיד (אבו אחמד), תושב אום אל-פחם העובד כנהג אוטובוס.

"חזרתי מהעבודה רבע שעה לפני האזעקה, וכששמענו את האזעקה התעוררו הילדים בבית ונכנסנו לחדר המוגן. חשבתי שזו אזעקת התראה על רעידת אדמה, אבל אחרי כמה שניות שמענו בום אדיר שהרעיד את הבית שלנו ואת כל השכונה.. עטפתי את ילדיי ואשתי, וכמה דקות אחרי הבום יצאנו מהחדר וראינו שגם שרוב השכנים בשכונה התעוררו. אחר כך התחלנו לראות ברשתות החברתיות שהייתה נפילת טיל באזור".

מחאמיד הוסיף כי "זאת הרגשה נוראית. בחיים לא האמנתי שזה יגיע לאזור שלנו, ובמיוחד קרוב אלי הביתה. אני מתפלל שיהיה שלום וייפסקו המלחמות באזור, כי ההפסד הוא של כולנו".

רשת קודס: שרידי הטיל הסורי לכאורה שנפלו ליד בית בכפר בדרום נפת ג'נין

 

גם עובדייה זיד, תושב כפר קרע הסמוך לאום אל-פחם, נחרד מהדי הפיצוץ שנשמע כל כך קרוב לביתו. "פעם ראשונה בחיים שלי שאני שומע פיצוץ כזה", אמר ל"ישראל היום", "בדיוק חזרתי הביתה עם אחי אחרי שסגרנו המסעדה שלו בלילה. ישבנו בסלון ואחרי כמה דקות שמענו פיצוץ אדיר שהרעיד את כל הבית. כל החלונות בבית רעדו. יצאנו למרפסת והבנו שכנראה הפיצוץ בא מאזור אום אל-פחם".

מאוחר יותר, מוסיף עובדייה, "כתבתי פוסט בפייסבוק, וראיתי תגובות של אנשים מהאזור שסיפרו שגם הם שמעו את הבומים ואמרו שזה היה קרוב אליהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר