דגים על פיצה: גם אנחנו חשבנו שזה מוזר, עד שטעמנו

הפיצה הנפוליטנית "פבריקה" ברחובות נחשבת לאחת הטובות בישראל עם הייפ לגמרי מוצדק, אך במקביל גם עדיין נחשבת למעט סודית • לאחרונה, לכבוד יום הפיצה הבינלאומי אבל לא רק, נכנסו לתפריט מספר ספיישלים שמשלבים דגים, ואם זו לא סיבה להעמיס צלם וידאו לרכב ולנסוע לרחובות, אנחנו לא יודעים מה כן

צילום: משה בן שמחון

בעקרון, התרגלנו כבר לכך שתמיד לפני מה שנקרא "מועדים קולינריים", דוגמת יום הפיצה הבינלאומי וחבריו, ישנם לא מעט ניסיונות של מקומות לחדש עם ספיישלים, מוצלחים ומאולצים יותר ופחות, כדי לבלוט עם המבצע שלהם בין כל המבצעים הדומים המוצעים באותו יום.

בלי קשר למצב הזה, בפיצה פבריקה ברחובות, שנחשבת לאחת הנפוליטיניות הכי טובות בישראל וכן, זו לגמרי פאדיחה שלכם אם לא ביקרתם, השיקו לא מזמן (ולא לכבוד יום הפיצה) תפריט ספיישלים חדש, לערבים בסופי השבוע, שכל כולו על טהרת שילוב הדגים בפיצות.

אם אתם מעקמים פרצוף כתגובה ראשונית זה בסדר, כלומר זה לא, כי זה טעים, אבל באמת לא מדובר בשילוב שנחשב נורמטיבי או נפוץ כאן בפיצריות בישראל, בנאפולי ובמקומות נוספים הוא דווקא כן. אני יכול לכתוב לכם עוד הרבה אבל במקרה שלפנינו טוב מראה וידאו מהמילה הכתובה, אז צפו בסרטון, ותבינו בעצמכם. בתאבון! 

אורון עמר, פיצה פבריקה, צילום: יחצ

את פיצה פבריקה, נפוליטינית לפי כל החוקים הנוקשים הנדרשים, הקים אורון עמר לפני כשלוש שנים במקום קטן ברחוב הרצל ברחובות. את כל מה שצריך לדעת על הפיצה הנפוליטנית, המרכיבים, צורות ההכנה, הבצק וכל המתכונים החשובים, הוא למד בעיירה סלרנו, דרומית לנאפולי. לא מדובר פה על לימודים סטנדרטיים, יש המון חוקים לפיצה נפוליטינית, לא כולם מצליחים לעמוד בהם גם אם רוצים, עמר דווקא כן עומד בזה, ובגדול.

בנוסף לפיצות הנפוליטניות שזמינות בתפריט כל היום, יש גם כמה מנות צד שהפכו למפורסמות בזכות עצמן, בראשן מנת הברולה בטטות, מנה מסקרנת במיוחד עם פירה בטטה מקורמל, פירורי פטה ובצל מטוגן וגבינת בוראטה עם שמן זית. יש עוד כמה הברקות, אבל שוב, סעו לשם, תחוו בעצמכם.

תפריט הספיישלים זמין בישיבה במקום בלבד או באיסוף עצמי, בימי רביעי עד שבת בשעות הערב
פיצה פבריקה, הרצל 203, רחובות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר