ההצלה שמחכה בקופה: הפלייאוף העליון שווה מיליונים

הקרב על המקום בשישייה הראשונה הוא בעיקר קרב על עשרות מיליוני שקלים עבור הקבוצות שיצליחו להעפיל אליו, עם משחקי בית מובטחים מול מכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל ב"ש • מי תהנה מהכנסה שתעזור לה גם בעונה הבאה?

לבאבידי מחדרה מול ורד מהפועל ת"א. ייאבקו בעיקר על הכנסה, צילום: דני מירון

בכל הליגות הגדולות באירופה, העפלה לליגה העליונה או ירידה ממנה משולות לרווח או להפסד של עשרות מיליוני דולרים. בארץ התמונה קצת שונה, אבל אם מחפשים דמיון, הרי הקרב על הפלייאוף העליון בחודש וחצי הקרובים, הוא בעיקר קרב על עשרות מיליוני שקלים עבור הקבוצות שיצליחו להעפיל אליו, עם משחקי בית מובטחים מול מכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל ב"ש.

בהנחה ששלושת המקומות הראשונים כבר הבטיחו את מקומם בפלייאוף, נשארנו עם הקבוצות שנותרו במרדף אחר המיליונים שמבטיח הפלייאוף העליון.

קחו לדוגמה את הפועל ת"א, הקבוצה שמוכרת את הכרטיסים היקרים בליגה (125 שקלים לשער 13 בדרבי הקרוב, למשל). האדומים מכרו לדרבי הקרוב 20 אלף כרטיסים, נוסף על 8,000 המנויים שכבר יש לקבוצה, ולהפועל עוד צפוי משחק בית נגד ב"ש עד לסוף הסיבוב.

העפלה לפלייאוף העליון שווה לאדומים עוד דרבי כזה, שהכנסותיו נאמדות בשני מיליון שקלים, עוד משחק מול מכבי חיפה שגם אליו יימכרו 20 אלף כרטיסים ויכניס סכום דומה, ועוד משחק מול הפועל ב"ש עם מינימום של 5,000 כרטיסים נוספים למכירה במסגרת הפלייאוף.

עבור מועדון כמו הפועל ת"א, ששקוע בערפל כלכלי, שנתיים רצופות כאלה בפלייאוף העליון וכיסוי חובות בית הדין הבינלאומי לספורט המפורסמים יהפכו לפתע ריאליים.

ירידה לפלייאוף התחתון יכולה להוביל לעוד הסתבכות כלכלית. עבור הפועל, העפלה לפלייאוף העליון יכולה לשנות לגמרי את הלך הרוח הכלכלי במועדון, בטח לאחר ההדחה המוקדמת מגביע המדינה שעלתה לקבוצה מיליון שקלים נטו.

שחקני הפועל חיפה. בסמי עופר הם יכולים לעשות כסף גדול, צילום: אודי ציטיאט

אפשר לחשוב רחוק: שישה מיליון ש' להפועל חדרה

ומה לגבי הפועל חדרה, לדוגמא? תקציב הקבוצה בעונה הנוכחית עומד על 14 מיליון שקלים. העפלה לפלייאוף העליון אם רביעיית הצמרת תישאר כמו שהיא, מבטיחה לחדרה הכנסה צפויה של שישה מיליון שקלים. במילים אחרות, הפלייאוף העליון מהווה עבור חדרה אפשרות לכסות 45 אחוז מתקציב העונה הבאה כבר בעונה הנוכחית. מדובר בשינוי תקציבי שיאפשר לקבוצה להתחזק בזרים ובישראלים חזקים הרבה יותר.

על הכרטיס האחרון לפלייאוף העליון מתמודדות בני סכנין, הפועל חיפה ומכבי נתניה. לגבי סכנין, ברור שאם יתאפשר לה לארח את משחקי הפלייאוף באצטדיון גדול יותר - בטח אם המשחק יהיה חסר חשיבות, לדוגמה משחק האליפות של מכבי חיפה או הפועל ב"ש - היא תשמח להעביר את המשחק מאצטדיונה הקטן.

נתניה יודעת שבפלייאוף העליון האצטדיון הביתי שלה בן 13 אלף המקומות יהיה מפוצץ פעם בשבועיים, ואז האוהדים יופתעו לגלות שאייל סגל, הבעלים, שוב לא ימהר לעזוב.

הפועל חיפה - אם תעפיל לפלייאוף העליון - מצוידת באצטדיון בן 30 אלף מקומות שצפוי לארח בוודאות דרבי אחד, אך גם משחקים מול מכבי ת"א וב"ש שיתארחו בחיפה כשעדיין יש להן על מה לשחק, שווה עוד אלפי כרטיסים למכירה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כל החישוב שהראינו כאן הוא עוד לפני שדיברנו על הכנסות ממענקי מיקום ופרסומות. במילים אחרות, לאחר שנתיים ארוכות של קורונה, קבוצות ליגת העל שיעפילו לפלייאוף העליון צפויות לשבור שיאי הכנסות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר