4 צפייה בגלריה
יישאר ירוק גם בעונה הבאה? אצילי
יישאר ירוק גם בעונה הבאה? אצילי
יישאר ירוק גם בעונה הבאה? אצילי
(עמרי שטיין)
במחצית אחת, עומר אצילי כבש ארבעה שערים והוביל את מכבי חיפה לניצחון 0:6 חלק על מ.ס אשדוד אמש (שני) באצטדיון סמי עופר, ועזר לה שוב לפתוח פער על הפועל באר שבע בפסגת הטבלה. עבור הקהל הירוק, זה היה ערב שבו הקבוצה שוב הוכיחה שהיא גדולה על הליגה - ועבור אצילי, זה היה ערב בו הוא שוב הוכיח כי מדובר בשחקן הטוב ביותר בליגת העל.
לעומר אצילי יש 17 שערים ו-9 בישולים בליגה מפתיחת העונה. הוא מעורב באופן ישיר כמעט בחצי מכמות השערים של מכבי חיפה. יש קבוצות בליגת העל שלא כבשו ביחד את כל כמות השערים שיש לו. וכל שער או בישול שלו, היה חשוב. הוא כבש שער שוויון דרמטי שמנע הפסד למכבי נתניה, הבקיע שער מדהים מול הפועל באר שבע שעזר לנצח אותה בטרנר, תרם למהפך ב-2:3 על מכבי תל אביב, כבש צמד שהביא מהפך נגד הפועל תל אביב ועזר לירוקים לכבוש את המקום הראשון.
בתחילת העונה אצילי הציב לעצמו מטרה להגיע ל-20 שערים ול-10 בישולים בליגה, ולהביא למכבי חיפה עוד זכייה באליפות. כבר אחרי 21 מחזורים, החלוץ מתקרב ליעדים הללו, בעונת השיא בקריירה שלו. אגב, בכל המסגרות העונה הוא כבר הגיע לכמויות עליהן הוא חלם בתחילתה, הרי שיש לו 24 שערים ו-12 בישולים ב-36 הופעות, כולל בגביע המדינה ובאירופה. מספרים מטורפים.
שבר את הרשת: המספרים מהמופע של אצילי
אצילי היה שותף לשלוש אליפויות רצופות בשנים האחרונות - שתיים במכבי תל אביב ואחת נוספת במכבי חיפה אשתקד. באמצע, הוא עזב את מכבי תל אביב בגלל פרשת הקטינות ועבר לחצי עונה באפואל ניקוסיה, אבל החזרה שלו מקפריסין לישראל בינואר הייתה משמעותית לחיפאים, כי הוא הפך לשחקן הכי משפיע בקבוצה. מבחינת מה שהוא מסוגל לייצר על המגרש, אצילי הוכיח שהוא שחקן ששייך לרמות הגבוהות ביותר בישראל.
אומנם הקשר לקח את הכדור הביתה אחרי הרביעייה שהבקיע וחגג באצטדיון סמי עופר אמש, אבל הקהל עדיין לא זכה לשמוע אותו מתראיין מאז פרשת הקטינות. היחסים שלו מול האוהדים השתפרו בעקבות ההצלחה, אבל רבים מהם מחכים לשמוע אותו מדבר. אחרי המשחק ברק בכר נשאל מדוע הכוכב שלו לא עומד מול המיקרופונים ומדבר, והמאמן ענה: "זו ההחלטה שלו. כשהוא ירגיש צורך, הוא יעשה את זה".
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(רדאד ג'בארה)
לפי ההערכות, אצילי יתראיין רק בסיום העונה. לפי מקורביו, הוא לא חושש להתראיין או להתייחס לשאלות שישאלו אותו, הוא פשוט לא רוצה להסיט את עצמו מהדרך ובשלב זה הוא גם לא רוצה שכולם יעסקו בפרשה וב"צהוב". אחרי שהחקירה נגדו נסגרה מחוסר אשמה, הוא מרוכז במטרות המקצועיות שלו - לעזור לקבוצה להניף צלחת נוספת בסיום העונה. לכולם ברור שלא ניתן להתעלם ממה שהיה או למחוק את הפרשה המדוברת כל עוד הוא לא סיפק את גרסתו לציבור הישראלי, אבל מבחינתו הוא מעוניין להתרכז רק ביכולת שלו על הדשא ובהצלחה של מכבי חיפה, בידיעה שכל ראיון או אמירה עלולים כמובן להשפיע עליו ועל הסובבים אותו.
מספר 7 מצא את מקומו בחיפה, אחרי שעזב את מכבי תל אביב והיה תחת ביקורת ציבורית רחבה בגלל פרשת הקטינות בה נחקר. אנשי מכבי חיפה עוטפים אותו והם גם סופגים ביקורת על הגעתו, אבל הם גם מודעים לכך שיש להם שחקן איכותי ביד שצריך את השקט כדי להצליח. גורמים במכבי חיפה אמרו: "עומר הוא בחור שעשה טעות והביא על עצמו תדמית לא טובה, כי עובדה שכאשר השם שלו מוזכר זה גורם לקונוטציה שלילית בציבור, אבל זה מה שרואים כלפי חוץ. בתוך חדר ההלבשה הוא אדם אהוב ושקט".
בשנה האחרונה אצילי העביר הרצאות למחלקת הנוער של מכבי חיפה על מה שקרה, מתוך כוונה למנוע מאחרים להיקלע לסיטואציה שאליה הוא נקלע. בימים אלה הוא מתגורר באור עקיבא ועדיין נשאר קרוב לבן שהר שגר בבנימינה, אחרי שהשניים התחברו באפואל כאשר אצילי היה בנקודת השפל בקריירה שלו. כעת, בקבוצה של ברק בכר הוא חזר להיות שחקן מוביל שמספק מספרים מדהימים ויש אפילו ילדים ביציעים שמעריצים אותו - כך שמבחינת כדורגל, אין ספק שעומר אצילי בשיאו.
4 צפייה בגלריה
מצא את מקומו בחיפה. עומר אצילי
מצא את מקומו בחיפה. עומר אצילי
מצא את מקומו בחיפה. עומר אצילי
(רדאד ג'בארה)
כרגע שמו של אצילי אפילו מופיע במרוץ לנעל הזהב, בין החלוצים הטובים ביותר באירופה, כאשר לפניו יש את רוברט לבנדובסקי שכבש 24 שערים במדי באיירן מינכן, מלכי השערים של איטליה צ'ירו אימובילה ודושאן ולאחוביץ' שכבשו 18 שערים, כאשר האחרון אף נרכש לאחרונה על ידי יובנטוס ב-80 מיליון יורו, קארים בנזמה מריאל מדריד שהבקיע 17 שערים, ומוחמד סלאח וארלינד האלאנד שכבשו 16 שערים בליברפול ובדורטמונד בהתאמה. אצילי במקום ה-19 בדירוג עם 25.5 נקודות, מעל ויניסיוס ג’וניור שצבר 24 נקודות על 12 שעריו בליגה הספרדית. יש קבוצות שמביטות על הטבלה הזו ושמות עין על השחקנים הבולטים שמגיעים מהליגות הפחות נוצצות כמו הליגה הישראלית.
אבל לאן הקריירה של עומר אצילי הולכת מפה, אחרי שהפך לשחקן הכי גדול בליגת העל? אומנם הוא ממוקד מטרה במשימות של מכבי חיפה כאמור, אבל בקיץ עומר יהיה בן 29 ואם אכן ימשיך בכושר הנהדר שלו, השחקן עשוי לעמוד בפני צומת דרכים.
לאצילי יש חוזה לעוד שנתיים במכבי חיפה, ללא סעיף שחרור, אבל היו כבר כמה קבוצות שהתעניינו בו במהלך העונה. בחיפה גם יודעים זאת, אבל לא בטוח שהם יסכימו לשחרר אותו. מעבר לזה, היציאה שלו לליגת הספרדית הסתיימה בכישלון מקצועי בגראנדה, לקפריסין הוא עזב בגלל הפרשה ולא הצליח להשתלב באפואל - ולכן לא בטוח שהוא עצמו ירצה לעזוב לחו"ל.
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עומר אצילי
(רדאד ג'בארה)
רק הצעה מפתה מקבוצה איכותית באירופה שתציע שכר גבוה מזה שהוא מקבל כעת מהאלופה הישראלית עשויה לגרום לו לעזוב את חיפה. לפי ההערכות, אצילי מרוויח כ-300 אלף דולר לעונה, סכום שהוא התפשר עליו בגלל הפרשה והרצון שלו לחזור לישראל. אחרי שעזר לה לזכות באליפות בעונה שעברה והציג מספרים מדהימים בעונה הנוכחית, ייתכן כי מכבי חיפה תצטרך לפתוח את החוזה שלו ולשדרג אותו על מנת להשאיר אותו במועדון, במידה ותוגש בפניהם הצעה מקבוצה אחרת שתשתלם לו כלכלית.
בשנה האחרונה, מכבי חיפה מנוהלת ביד רמה מבחינת הרכש וניהול הסגל, ונדמה שבמועדון חושבים כמה צעדים קדימה. לכן לא מן הנמנע כי הירוקים יציעו לאצילי חוזה טוב ומשודרג שישאיר אותו לעוד כמה שנים בקבוצה. אחרי המאבקים על התארים, זו צריכה להיות המטרה הבאה של מכבי חיפה.