לאחר 8 הפסדים רצופים, מורל שחקנים ירוד, קהל מאוכזב ומאמן שכבר קנה כרטיס טיסה הביתה, היה נראה שמכבי תל אביב מתחילה להתחבר, אבל המשחק מול באיירן מינכן השכיח את התקוות שעלו בשבועות האחרונים.
עד המשחק בו מכבי תל אביב הביסה אל אולימפיאקוס, היה נראה שהקבוצה בדרך לאבדון ולסיכוי גדול שהעונה הבאה תהיה "פיננסית וחסכונית".
1 צפייה בגלריה
ווילבקין מאוכזב
ווילבקין מאוכזב
ווילבקין מאוכזב
(צילום: עוז מועלם)
מנוחת הקורונה שהגיעה משום מקום וההזדמנות הנוספת שקיבל יאניס ספרופולוס מהנהלת הצהובים היו לפתרון מושלם עבור הבעיה שנוצרה במכבי וגם בעבורו באופן אישי. כנראה שמגמת השיפור הייתה מצג שווא, שיא הנקודות השלילי של 52 נקודות במשחק נגד באיירן החזיר את הקבוצה אחורה והשחקנים בעטו בדלי שעליו שמרו.
עדיין לא ברור אם ההנהלה הפקידה את המפתחות בידיים הנכונות, וכשמסתכלים מהצד נראה שההנהלה השלימה עם המצב בו הקבוצה כבר לא אחת מאריות היבשת ושוקלת את ההשלכות לכל צעד שנעשה.
מתן אמון במאמן מלמדת שההנהלה ביצעה הפקת לקחים וחריש עמוק בעמדותיה ושהבלגן מעונת 2016/17 בה החליפה 4 מאמנים, לא יחזור כל כך מהר. האם האמון הזה מוצדק? לא בטוח ולמזלו של ספרופולוס, אבי אבן הוא זה שעמד על הקווים, אך הקרדיט הזה לא ימשך לנצח. נחמד לראות איך יותם הלפרין הצליח להציל את הפועל ירושלים ממשבר דומה ואולי כדאי לתת צ'אנס למאמן צעיר שיצעיד את הקבוצה בליגה המקומית בנוסף לספרופולוס.
בכל פתיחת עונה מצהירה ההנהלה הצהרות גדולות מדי שופכת מיליונים על שחקים אמריקאים עם שמות גדולים, במקום לפתח את מערך הסקאוט ולחפש שחקני נשמה אלמוניים שיקריבו מעצמם למען המועדון.
מכבי נראית תקועה ומיושנת, התעקשות על תהליכים מקולקלים לא הובילה להישגים ונדרש איש מקצוע שירענן את המערכת ויציל אותה מכשלון נחרץ.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 15:15, 08.02.22