יום שישי, 24.05.2024 שעה 02:24

עקב קמפיין ONE: אושר חוק הפוטר מענקים ממס

מבורך: ספורטאים ישראלים שיזכו במדליה בתחרויות גדולות לא יצטרכו לשלם מס, גם המענקים עבור טוקיו לא יחויבו. השר ליברמן: "גאה להביא לביטול המס"

|
המדליסטים הישראלים (רויטרס, איציק בלניצקי ורדאד ג'בארה)
המדליסטים הישראלים (רויטרס, איציק בלניצקי ורדאד ג'בארה)

בעקבות קמפיין ONE לטובת המדליסטים הישראלים: אושר החוק הפוטר ממס מענקים לספורטאים שזכו מדליות בתחרויות הגדולות. שמונה חברי כנסת אישרו הלילה (שני) במליאה את הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית, כך שכל הספורטאים שזכו במדליות האולימפיות והפראלימפיות בטוקיו 2020 לא יידרשו לשלם מס.

מליאת הכנסת אישרה את התיקון לפקודת מס הכנסה הפוטר מענק המשולם לספורטאים על ידי הוועד האולימפי בישראל בשל זכייה במדליה במשחקים האולימפיים, הפראלימפיים משחקי עולם, אליפויות עולם, אליפויות אירופה ואליפויות עולם.

בהתאם לחוק שאושר, הפטור יחול גם על מענקים ששולמו על זכיות בתחרויות שהתקיימו במהלך שנת 2021, כך שלמעשה המדליסטים שזכו במדליות במשחקים האולימפיים והפראלימפיים בטוקיו לא יצטרכו לשלם מס על המענקים שקיבלו מטעם המדינה. על הצעת החוק, אגב, לא היו הסתייגויות הרי שהקואליציה והאופוזיציה תמכו בכך. 

חילי טרופר (מיכה בננו)חילי טרופר (מיכה בננו)

שר האוצר אביגדור ליברמן בירך: “כחובב ספורט מושבע, אני גאה להביא לביטול המס שכל כולו הכרת תודה לספורטאים, שמתאמנים מגיל צעיר על מנת להביא הישגים וגאווה למדינת ישראל. אני רוצה להודות גם להורים שמגדלים פה דור של ספורטאים אלופים, שללא ההקרבה והעידוד שלהם, הסיכוי למדליה לא היה אותו הדבר”.

יו”ר ועדת הכספים, חבר הכנסת אלכס קושניר, הציג את החוק במליאה ואמר: “בשנה שעברה כולנו היינו גאים לראות את הספורטאים שלנו עומדים על הפודיום עם הדגל. כשהם הגיעו לארץ, הם קיבלו מענק כספי והתברר שעל הפרס הזה יש מס. הבטחנו אז שאנחנו נבטל את המס הזה והנה אנחנו מקיימים זאת היום. אני שמח שלהצעה הממשלתית הצטרפו עוד חברי כנסת רבים, עם יוסי שיין, סימון דוידסון, יריב לוין ואופיר כץ. הצבענו יחד על כך, הרחבנו את החוק במהלך הדיונים ואמרנו תודה לספורטאים הללו”.

חבר הכנסת סימון דוידסון, ראש ועדת המשנה לספורט וראש שדולת הספורט בכנסת, מסר: “היום עשינו היסטוריה אמיתית, למען הספורט למען הספורטאים. באתי מעולם הספורט ואני כל חיי פועל למען הספורט. העובדה שספורטאים שמשקיעים כל כך הרבה וזוכים במדליות על הבמות הכי חשובות בעולם לא יצטרכו מעכשיו לשלם מס על מענקי הזכייה זה דבר גדול וחשוב. הספורטאים נותנים מעצמם כל כך הרבה שעות של עבודה קשה, זה הזמן שלנו לתת תמורה. ספורטאים יקרים, אתם ממלאים אותנו גאווה”.

ח"כ סימון דוידסון (איציק בלניצקי)ח"כ סימון דוידסון (איציק בלניצקי)

חבר הכנסת אופיר כץ הוסיף: “לפני כחצי שנה ישבנו נרגשים מול המסך וצפינו בספורטאים שלנו מתחרים. הם נתנו את הלב ועמדו בפני כל מכשול ואתגר בדרך. הם קטפו הישגים, מדליה אחרי מדליה במפגן לאומיות מרשים. היינו גאים, הלב התרחב והחיוך עלה על פניו של כל אזרח ישראלי. עם כל האושר, פורסמה כתבה ביום למחרת עם הסכום שהם יחזירו למדינה. קראתי ולא האמנתי. מדובר על מס של 35 עד 50 אחוז על מענק הזכייה שלהם. באיזו זכות המדינה תגבה מהם מס, אחרי שאת כל ההוצאות, הליווי והעלויות בדרך לשם ספגו הוריהם? הצלחנו להביא לשינוי והכללנו גם מדליות מאליפויות אירופה ועולם. זה חוק חשוב שיעודד את ספורטאינו. זה צעד חשוב לספורט הישראלי”.

שר התיירות יואל רזבוזוב בירך אף הוא: “אנחנו מקיימים את הבטחותינו מ-2015. אני שמח שחברי ח”כ דוידסון, בשיתוף ובתמיכת שר האוצר ליברמן, קוצר את פירות החקיקה אותה התחלתי לפני שנים. ספורטאים מצטיינים רבים זקוקים לכספי המיסוי הללו כדי להבטיח את עתידם הכלכלי וכדי לשמור על מסגרת אימונים שתביא אותם לעוד הישגים - הישגים שכולם יהיו גאווה גדולה למדינת ישראל”.

יואל רזבוזוב (מיכה בננו)יואל רזבוזוב (מיכה בננו)

ח”כ יוסי שיין, מיוזמי הצעת החוק, ציין במליאה: “החלטנו לתקן עיוות במערכת המתגמלת ספורטאים שעושים חיל בעולם. זה נותן חוסן גדול למדינה ולספורטאים שלנו, אני מברך על העברת החוק. הספורטאים שלנו ראויים לפרסים בלי מסים”.

שבר את הרשת: המספרים מהמופע של אצילי
אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */