5 צפייה בגלריה
מרקו בלבול
מרקו בלבול
מרקו בלבול
(רדאד ג'בארה)
יו״ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון נפגש היום (שני) עם מאמן הנבחרת הבוגרת ווילי רוטנשטיינר והשניים סיכמו על פרידה. רוטנשטיינר סיים אתמול את קורס הפרו ובהתאם לחוזהו יקבל את מלוא שכרו עד לחודש מאי 2022, כאשר עלות יתרת החוזה תהיה 500 אלף שקלים.
ווילי רוטנשטיינר אמר: "הייתה לי תקופה נפלאה בישראל ונהניתי כמעט מכל יום, למעט תקופת הלחימה. פגשתי אנשים חמים והעבודה שלי כאן תרמה לי ברמה האישית והמקצועית. אני גאה בעשייה שלי כמנהל טכני, כמאמן הנבחרת, בהקמת האקדמיה, בקורס הפרו, בפיתוח המאמנים ובהתקדמות הנבחרת. המטרה שלי הייתה תמיד לגבש יחידה אחת והיחסים עם השחקנים היו מאוד חשובים. היו לי שלושה מנהיגים גדולים בנבחרת, הקפטן ביברס נאתכו, ערן זהבי ומואנס דאבור. עבדתי עם הרבה שחקני נבחרות והשלושה האלה מיוחדים”.
ווילי המשיך: “אני מאוכזב מכך שהחוזה לא הוארך, בעיקר כי לתחושתי הגענו לבשלות שתניב פירות בזמן הקרוב, אולי כבר בליגת האומות ביוני, ואני מאחל למי שיחליף אותי ולנבחרת הצלחה. תודה לכל עובדי ההתאחדות, מהיו"ר ועד האחרון שבהם, על שעזרו לי ותמכו בי, אני מודה גם לתקשורת על האופן בו סיקרה את עבודתי. להתראות".
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(רדאד ג'בארה)
אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אמר: "ווילי רוטנשטיינר הצטרף לכדורגל הישראלי ביוני 2018, תחילה כמנהל מקצועי, ולאחר כשנתיים נבחר על ידי ועדת האיתור ואושר על ידי הנהלת ההתאחדות כמאמן נבחרת ישראל. בכל אחד מהתפקידים שמילא, קידם ווילי את הכדורגל הישראלי והשריש דפוסים של מקצוענות. הידע של ווילי והחריצות הם דוגמה לאיש מקצוע מהמעלה הראשונה. לרוטנשטיינר תרומה גדולה וייחודית לפיתוח המאמנים המקומיים, הבולט שבהם הוא קורס פרו באיכות הגבוהה ביותר שהסתיים אתמול. הדוח שהגיש לסיכום שלוש השנים וחצי בהן היה אתנו הוא חומר מעמיק למחשבה על המשך הדרך.
"ווילי הגיע לכאן כזר, אבל הפך מהר מאוד לאחד משלנו ותמיד היה גאה בעשייתו עבור הכדורגל הישראלי, כמנהל טכני וכמאמן הנבחרת הבוגרת. לא נשכח לווילי כי היה אתנו ברגעים לא פשוטים בשנים האחרונות (מבצעיים צבאיים, קורונה), תמיד לצדנו. בשמי ובשם חברות וחברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל, בשם העובדים והעובדות, שחקני הנבחרת הבוגרת והנבחרות הצעירות, אני מודה לו על תרומתו הגדולה ומשוכנע כי גם אנחנו תרמנו רבות להתפתחותו המקצועית. ווילי יהיה תמיד אורח רצוי בארצנו ובהתאחדות".
5 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(רדאד ג'בארה)
חסון הוסיף: "פניתי למרקו בלבול, עוזרו של רוטנשטיינר בקמפיין האחרון, והוא הסכים להוביל את נבחרת ישראל בשני משחקי הידידות הקרובים בחודש מרץ מול גרמניה בחוץ ורומניה בבית. בזמן הקרוב נפעל לאיתור מאמן קבוע לנבחרת הבוגרת לפתיחת ליגת האומות בחודש יוני ולקמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2024 ומרקו בהחלט מועמד ראוי. יחד עם חברי ועדת האיתור נביא את המלצתנו לאישור הנהלת ההתאחדות לכדורגל.
"במטרה לשמור על הסטנדרטים הגבוהים בהם פועלת הנבחרת הבוגרת והשאיפה להצליח בליגת האומות ולהתמודד על כרטיס ליורו 2024, ביקשתי מסמנכ"ל ההתאחדות אבי לוי לקבל עליו גם את האחריות לניהול הנבחרת. לאבי יש ידע רב וניסיון ארוך שנים בניהול הכדורגל, ובכלל זה השתלמויות בינ"ל, ואני בטוח כי עשייתו גם במישור הזה תוביל להצטיינות".
5 צפייה בגלריה
אורן חסון,יו"ר ההתאחדות לכדורגל
אורן חסון,יו"ר ההתאחדות לכדורגל
אורן חסון,יו"ר ההתאחדות לכדורגל
(ההתאחדות לכדורגל)
מרקו בלבול, שהיה עוזרו של ווילי וכעת ישמש כממלא מקומו, אמר: "הייתה לי הזכות לעבוד לצד ווילי רוטנשטיינר ועם שחקני הנבחרת הבוגרת והצוות המקצועי בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 ומבחינתי לא היו התלבטויות כאשר יו"ר ההתאחדות פנה אלי וביקש שאתקדם שלב אחד נוסף. זה כבוד עצום עבורי ואתגר גדול להוביל את נבחרת ישראל במשחקים המאתגרים מול גרמניה ורומניה. מי שמכיר אותי יודע עד כמה נבחרות ישראל יקרות לי ועד כמה אתגרים מקצועיים חשובים לי. אני משוכנע כי כל הגורמים הקשורים בנבחרת – ההתאחדות, השחקנים, הצוות המקצועי ואחרים – יתמכו, יסייעו ויעשו הכל לטובת ההצלחה".
כאמור, מרקו בלבול יאמן את נבחרת ישראל בשני משחקי הידידות שלה מול נבחרות גרמניה ורומניה בחודש הבא. מי שהיה אחד מעוזריו של וילי רוטנשטיינר בנבחרת יעמוד על הקווים במשחקים ב-26.3 וב-29.3. תחילה תצא הנבחרת למשחק מול המאנשאפט ולאחר מכן תארח בישראל את הרומנים.
5 צפייה בגלריה
מרקו בלבול
מרקו בלבול
מרקו בלבול
(רדאד ג'בארה)
כידוע, נבחרת ישראל נמצאת בחיפושים אחרי מאמן חדש במקום האוסטרי שסיים את דרכו אצל הכחולים-לבנים. לא מן הנמנע כי הופעות טובות של הנבחרת תחת בלבול במשחקים נגד גרמניה ורומניה, הנחשבות כחזקות בהרבה מנבחרת ישראל, יהפכו אותו לאחד המועמדים המובילים לקבלת התפקיד באופן קבוע, אך חשוב להדגיש כי המטרה של ההתאחדות היא קודם כל למנות מאמן זר.
משרתו האחרונה של בלבול טרם חתם כעוזרו של וילי הייתה כמובן מאמן מכבי חיפה. בעבר אימן את הנבחרת הצעירה, אשר שחקנים רבים ממנה הם כיום חלק בלתי נפרד מהעתיד של נבחרת ישראל הבוגרת.
תקציר הניצחון של הנערים על מינסק