תקלה טכנית במערכת החדשה? התרעת רעידת אדמה נשמעה הבוקר (שני) בכמה ערים ברחבי הארץ בשל תקלה טכנית. ההתרעה - צליל אזעקה קצר בתוספת כריזה הקוראת מספר פעמים "רעידת אדמה" - נשמעה בקריית שמונה, בית שאן, עכו, נשר, ערד, דימונה ויישובי בקעת הירדן בשעה 11:05.

בצירוף מקרים מוזר, הבוקר נחנכה במכון הגיאולוגי בירושלים מערכת "תרועה" להתרעה בפני רעידות אדמה. בעקבות התקלה הטכנית שהביאה להפעלת האזעקה הודיעו בטקס חנוכת המערכת החדשה, שעלותה מוערכת ב-45 מיליון שקלים, כי אין כל קשר בין אירוע החניכה והפעלת האזעקה.

ד"ר איתי קורזון מהמכון הגיאולוגי סיפר כי המערכת פועלת על בסיס נתונים שנאספים ומנותחים כל העת. "התחנות משדרות נתונים למרכזי בקרה בירושלים ובלוד". בזמן רעידה ישלחו על כך התרעות, ואם מדובר ברעידה חזקה יגיעו ההתרעות לכל האזרחים במקומות הרלוונטיים. 

עוד הוסיפו באירוע חנוכת מערכת "תרועה" כי ייתכנו התרעות שווא של המערכת, אך מבהירים כי לא הופיעו אירועים שכאלה בזמן הפיילוט. "היכולת שלנו לצפות מה יקרה ברעידת אדמה חזקה עדיין מוגבלת", אומר ד"ר רן נוף. "השלב הבא הוא חיבור המערכת למתקנים ומפעלים רגישים עם קווי מתח גבוה, רכבות, מפעלים המתעסקים בחומרים רגישים ועוד".

השקתה של המערכת החדשה מגיעה לאחר שלפני כשבועיים הורגשו בתוך כ-12 שעות שתי רעידות אדמה באזור הצפון, שלא גרמו לנפגעים. בסך הכול הורגשו באזור הצפון 3 רעידות אדמה שונות בפרק זמן של פחות משבועיים.