דיין בית הדין המשמעתי של ההתאחדות, גיורא לנדאו, קיבל בימים האחרונים החלטה תקדימית שעשויה להשפיע על מועד קיום משחקים: קבוצה שלא הופיעה למשחק מאחר שנקבע במקביל לשעת תפילה זוכתה בבית הדין. במקום הפסד טכני הורה הדיין לקיים את המשחק במועד חדש. האם מעתה קבוצות יצטרכו לתאם את שעות המשחקים בהתאם למנהגים דתיים?
מ.ס ראשל"צ מליגה ג' הייתה אמורה לארח את צעירי לוד ביום שישי לפני שבוע וחצי. שעת המשחק המקורית נקבעה ל־14.00, אלא אם הקבוצות יתאמו ביניהן שעה אחרת. במהלך הניסיון להגיע להסכמה על מועד המשחק העניינים הלכו והסתבכו.
3 צפייה בגלריה
מ.ס לוד
מ.ס לוד
"רק איתם יש בעיה בעניין התפילה"". צעירי לוד
(צילום: טל שחר)
יומיים לפני המשחק עוד ניסו הקבוצות להגיע לעמק השווה. בראשל"צ הבהירו כי השעה היחידה שמתאימה להם היא 11.45: לדבריהם, העומס במגרש לא מאפשר לקיים אותו בשעה אחרת. בלוד התעקשו על 13.30, בטענה כי השחקנים צריכים להתפלל החל מ־11.50 למשך כחצי שעה.
בהתכתבות בין אנשי ראשל"צ לנציגת ההתאחדות, שהגיעה לידי "ידיעות אחרונות", נכתב בין היתר: "כל מי שיארח את צעירי לוד יסתבך עם הדבר הזה. הצענו להם לשחק בשישי מוקדם בבוקר, הם לא יכולים. התפילה מתחילה ב־11 וחצי. בפועל הוא יכול לשחק רק ב־13.30 בדיוק, לא לפני ולא אחרי". נציגת ההתאחדות הגיבה: "רק איתם יש בעיה בעניין התפילה".

שברו את הכלים

משלא נמצא פתרון מוסכם החליטו צעירי לוד לא להתייצב למשחק ונענשו בהפסד טכני. בשבוע שעבר הגיעו אנשי הקבוצה לדיון בבית הדין, ובו הבהיר היו"ר עודה אזברגה: "הזמינו אותנו לשחק בשעת התפילה, מבחינתנו מדובר בערך עליון שלא ניתן לעבור עליו. כל השנים מתחשבים בנו. הצעתי שנקדים לשעות הבוקר או אחר הצהריים, הצעתי החלפת ביתיות. בראשל"צ אמרו שאפשר רק ביום שישי. ניסיתי לתאם יום אחר, הם אמרו שבימים אחרים אין להם שחקנים.
3 צפייה בגלריה
מ.ס לוד
מ.ס לוד
"כל השנים מתחשבים בנו". שחקני צעירי לוד
(צילום: טל שחר)
"אנחנו מתחשבים בכל הקבוצות והצרכים שלהן, ולנו יש רק מגבלה או יותר נכון בקשה אחת – לא לשחק בשעה האמורה של התפילה. השעה המקורית הייתה 14.00 או בתיאום ישיר בין הקבוצות. מאז שהקבוצה קיימת תמיד הופענו לכל המשחקים. אני מבקש משחק חוזר".

"תעודת עניות להתאחדות"

בצעד תקדימי בית הדין קיבל את נושא התפילה כטיעון לגיטימי – והורה לקיים משחק חוזר, שייערך בשבוע הבא. הדיין לנדאו כתב: "המשחק נקבע לשעה מסוימת או במועד אחר בתיאום בין הקבוצות. מן הראוי שהקבוצות תגלינה את הרוח הספורטיבית ותעשינה מאמץ למצוא מועד מוסכם. ראשל"צ דחתה כל הצעה שהועלתה בפניה למועד חלופי. איני מוצא לנכון להטיל את האשמה על אי־קיום המשחק על צעירי לוד כאשר המשחק נקבע לשעה שבה אינה יכולה לשחק. אני מזכה אותה וקובע משחק חוזר".
3 צפייה בגלריה
בית הדין קיבל את נושא התפילה כטיעון לגיטימי. הדיין לנדאו (מימין)
בית הדין קיבל את נושא התפילה כטיעון לגיטימי. הדיין לנדאו (מימין)
בית הדין קיבל את נושא התפילה כטיעון לגיטימי. הדיין לנדאו (מימין)
(צילום: ראובן שוורץ)
אזברגה הסביר אתמול: "ראשל"צ הזמינו אותנו לשחק ממש בזמן תפילת השישי. כמו שאני מכבד את היהודים ודואג שלא יחללו את השבת כך צריכים לדאוג לנו".
ואילו בראשל"צ זעמו על ההחלטה: "קבוצה לא הופיעה למשחק והיא מזוכה בגלל שעות תפילה. ביקשנו לארח בשעת המשחק הרשמית של ההתאחדות. אי אפשר היה לדחות את שעת הפתיחה בגלל משחקים נוספים במגרש, ואי אפשר היה להעביר ליום אחר. אבל יש כאן צד עקרוני: האם גם אנחנו יכולים לא להופיע למשחקים שבהם השעה לא נוחה לנו בגלל תפילת מנחה או ערבית? האם אנחנו יכולים להחליט לא להופיע למשחק בגלל אירוע דתי? האם יש קבוצה יהודית שלא הייתה מופיעה בגלל תפילת מנחה והייתה מזוכה בבית הדין?". קפטן ראשל"צ אלמוג פרץ: "תעודת עניות להתאחדות. יצרו פה תקדים מסוכן".