יום שבת, 08.06.2024 שעה 11:01
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

קורצקי כועס, גולן: לא יכולנו לעצור את מרמנטיני

מתיחות בחדרה בין המאמן להנהלה על עזיבת החלוץ, היועץ המקצועי ערך שיחה איתו ועם השחקנים והסביר לקהל את ההשתלשלות: "גוסטבו ביקש נחרצות לעזוב"

|
גוסטבו מרמנטיני (שחר גרוס)
גוסטבו מרמנטיני (שחר גרוס)

היממה האחרונה הייתה מטלטלת עבור הפועל חדרה והרוחות במועדון עדיין מתוחות. הקבוצה, שנמצאת במומנטום מצוין בליגה ורגע לפני משחק קריטי בקרב על הפלייאוף העליון מול הפועל חיפה ביום ראשון, נפרדה מהכוכב הכי גדול שלה, גוסטבו מרמנטיני, ומעבר לכעס שנרשם אצל הצוות המקצועי של המועדון, גם האוהדים כמובן הביעו את מורת רוחם מההחלטה לשחרר את הברזילאי להפועל באר שבע בדקה ה-90 של חלון ההעברות מבלי שהגיע מחליף.

כמה מאותם האוהדים הפנו אצבע מאשימה ברשתות החברתיות ואף פתחו במחאה משלהם שלא יגיעו למשחקים, גם כאלו שמחזיקים במנוי. מספר אוהדים גם הגיעו הבוקר (שישי) לאימון הקבוצה והשמיעו את אכזבתם כלפי ההתנהלות. המאמן מנחם קורצקי, שמאוכזב מאוד מכל מה שקרה ביום האחרון לחלון, הגיע כעוס מאוד ויש מתיחות גדולה בינו לבין ההנהלה. היועץ המקצועי, אורן גולן, ערך שיחה עם המאמן והשחקנים וניסה להסביר את המהלכים.

אתמול אף הציעו לקורצקי, מעבר לאדווין ג׳אסי, גם את אלי בלילתי ואנאס מחאמיד שהתאמן בחדרה לאחרונה ולבסוף חתם בליגה הלאומית, אך זה היה רחוק ממה שהמאמן רצה והוא בחר לוותר על כך ולהישאר עם הסגל שברשותו, על אף שהוא קצר משמעותית ומותיר ספסל בעיקר עם השחקנים הצעירים. הכעס של קורצקי מגיע מהעובדה שלמרות הקיצוץ של השחקנים וההבטחה שאף אחד לא יעזוב, הכוכב הכי גדול שלו נפרד מהקבוצה. במועדון שוררת כאמור מתיחות בין קורצקי להנהלה, שם חוששים ממהלך דרמטי של המאמן אותו מעריכים ואף רוצים להמשיך את ההתקשרות עמו מעבר לעונה הנוכחית.

מנחם קורצקי (ראובן שוורץ)מנחם קורצקי (ראובן שוורץ)

היועץ המקצועי של המועדון, אורן גולן, ניסה להסביר כשפנה לאוהדי הקבוצה ברשתות החברתיות: “אתמול קיבלנו שתי פניות משני מועדונים בכדורגל הישראלי, מהפועל ת”א ומהפועל ב”ש שביקשו לקבל את גוסטבו. אני כהרגלי לעולם, בכל שנותיי כאן, לא עמדתי בפני שום התקדמות מקצועית או כלכלית של שחקן כזה או אחר. שיחקו פה כוכבים ועזבו אותנו כוכבים גדולים יותר מגוסטבו וגם קטנים יותר. נפגשתי עם הפועל ת”א במשרדים שלהם אתמול, קיבלנו הצעה ראויה, אבל בסופו של דבר לאחר התייעצות עם האנשים שקרובים אליי החלטתי לא לשחרר אותו ויצאתי מהמשרדים של הפועל ת”א בצהריים. הסברתי להם שנשאיר את גוסטבו אצלנו.

לאחר מכן קיבלתי הודעה מאלונה ברקת לקבל את גוסטבו, במהלך אחר הצהריים היו לי שיחות ארוכות עם גוסטבו והבנתי ממנו בצורה מאוד נחרצת שהוא לא רוצה לשחק יותר בהפועל חדרה, רוצה להתקדם לקבוצה גדולה. הסברתי לו את המתווה שבאר שבע מציגה, שזו השאלה עד לסוף העונה ואם יוכיח את עצמו אז ימשיך. הוא הבטיח לי שאם הוא לא יצליח הוא יחזור בעונה הבאה לחדרה, הוא מאוד אוהב את הקבוצה אבל מרגיש שזה הזמן שלו להתקדם ולא רצה להישאר בכוח. אי אפשר להחזיק שחקן שרוצה להתקדם, כל שחקן או מאמן שרוצה להתקדם ניתן לו חיבוק וכך עשינו עם גוסטבו. זו לא החלטה קלה”.

גוסטבו מרמנטיני (שחר גרוס)גוסטבו מרמנטיני (שחר גרוס)

עוד הוסיף: “חדרה זה מועדון קטן ואם הוא מוכר שחקן זה עוזר לו כלכלית ולכן אנחנו כמועדון צריכים לפתח שחקנים. זה הזמן גם לשחרר, לתת חיבוק ולשחקנים להתקדם. יש פה הכנסה כלכלית של מאות אלפי שקלים שחדרה חסכה במהלך הזה. חדרה השיגה את המטרות שלה לשנה הזו, שינינו את המטרה בגלל ההצלחה ונילחם על הפלייאוף העליון, אבל ההישארות של חדרה בליגה זה הדבר המרכזי שיגרום לנו להיות חברי קבע בכדורגל הישראלי. צריך לקבל החלטות גם כשהן קשות.

אם מרמנטיני יימכר בקיץ, חדרה תכניס מעל מיליון ש”ח למועדון. במידה שלא, אז חדרה חסכה משהו כמו 600 אלף ש”ח בהשאלה. לא מכיר בכדורגל הישראלי קבוצה שהשאילה שחקן ב-300 אלף ש”ח לארבעה חודשים. אמרתי לשחקנים ולמנחם קורצקי שאני מאוד מעריך את הצעד שהוא עשה. היינו קרובים להחתמת זר (אדווין ג’אסי, י.ב) אבל מנחם הטיל וטו על ההעברה ויעשה פלייאוף עליון עם הסגל שנותר. אני מעריך את זה, גם השחקנים צריכים להעריך את המלחמה שלו לא להביא שחקן. את הגוסטבו הבא אני מקווה שנביא מתוך חדרה״.

מי שעוד התייחס לנושא הוא מנשה זלקה, קפטן הקבוצה, שכתב בדף הפייסבוק: “הכי קל ברגעים כאלה להרים ידיים ולהגיד שלקחו לנו את השחקן הכי טוב. הוכחנו כולנו, המועדון והאוהדים כאחד שאנחנו יודעים להתגבר על עזיבות של שחקנים מובילים (מיותר לציין שמות כולנו מכירים אותם). בתחילת העונה כשהשחקנים המובילים שלנו היו פצועים כולל גוסטבו וידענו להתעלות ולהביא ניצחונות, כך גם יהיה הפעם. נעבוד יותר קשה, נשקיע ובסוף נשיג את המטרה. בלעדיכם האוהדים זה לא יקרה, למרות האכזבה הגדולה שלכם ואנחנו מבינים אותה, צריכים אתכם חזק מאחורינו. יום ראשון קרב ישיר על הפלייאוף, אתם ביציע - אנחנו על הדשא ועושים את זה!”.

פארליי רוסה מול מנשה זלקה (ראובן שוורץ)פארליי רוסה מול מנשה זלקה (ראובן שוורץ)

בתוך כך, החלוץ סולימנה ברטה בן ה-18 הצטרף לקבוצת הנוער של המועדון. השחקן שהגיע מקבוצה בחוף השנהב כבש בעונה האחרונה שבעה שערים ובגיל 17 אף זומן לסגל הבוגר של נבחרתו. חדרה נמצאת במקום העשירי בליגת העל לנוער אחרי 21 מחזורים.

מחליף למרסלו: פראן גרסיה יחזור לריאל
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */