5 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
אבוקסיס
(רדאד ג'בארה)
לא הרבה אוהדים של בית”ר ירושלים יכולים לספר על התקופה של יוסי אבוקסיס במדי הקבוצה מהבירה. האוהדים הצעירים יותר לא באמת יודעים מה היה המאמן עבור בית"ר ירושלים.
עם השנים התפתח שיר מיוחד בקרב האוהדים ביציע על העזיבה של אבוקסיס מבית”ר ירושלים להפועל תל אביב – “איך הלכת פתאום ונהיית אדום”, שרים האוהדים בטדי. כאן מגיע המקום לשפוך אור על מה שקרה בדיוק לפני 21 שנה בכיכר המדינה בתל אביב, שהוביל לעזיבה של אבוקסיס את בית”ר ירושלים לטובת הפועל תל אביב.
האם אבוקסיס ישאיר את בית"ר י-ם בליגה?
אחד האנשים הקרובים לאבוקסיס לאורך השנים היה ויישאר מאיר הרוש, איש הלוגיסטיקה של בית”ר ירושלים ששומע איך חלק קטן של אוהדים, בעיקר הצעירים שביניהם, מתייחסים לחזרה של אבוקסיס לירושלים והוא משתגע.
“בוא נתחיל מהסוף, יוסי אבוקסיס לא עזב את בית”ר, בית”ר מכרה את אבוקסיס בלית ברירה, נקודה”, מבהיר הרוש ומגולל את הסיפור מאחורי העזיבה של מספר 8 מירושלים דרך שער הגיא ועד לתל אביב.
5 צפייה בגלריה
מאיר הרוש
מאיר הרוש
מאיר הרוש
(באדיבות שער שוויון)
"זה היה בתקופת גד זאבי. הקבוצה הייתה תחת פירוק, לא היה לנו כסף לבקבוקי מים לשחקנים, זה היה המצב. יום אחד אנחנו יושבים בכיכר המדינה, אני, יוסי מזרחי, דוד אמסלם, יוסי אבוקסיס ושחקן נוסף, מדברים, אף אחד לא דיבר בכיוון של אפשרות בכלל שיוסי אבוקסיס יעזוב את בית”ר. דיברנו על זה שאין לנו אפשרות לצאת למחנה אימון, שהמצב קשה ואין אפשרות להכין את הקבוצה בצורה נורמלית.
בהפועל תל אביב שמעו שאנחנו במצוקה ואין לנו כסף למחנה אימון, זה הגיע לאוזניים של אנשי הפועל תל אביב שהחליטו לנצל את המצב. תוך כדי שאנחנו יושבים בכיכר המדינה יורד אלינו אריה הרשקוביץ עם צ’ק של 200 אלף שקל ואומר לנו: “הנה הצ’ק, אני לוקח את יוסי אבוקסיס אלי, צאו למחנה אימון”. אברהם לוי אמר באותו רגע – “מה שיוסי מזרחי יחליט, הוא המאמן”. מזרחי אמר – “אני לא משחרר”. אבל המצב שלנו היה חמור, זה היה המון כסף בזמנו, מפתה מאוד. הבת של גד זאבי שמעה על ההצעה ואמרה לנו – “אין כסף, אין מחנה אימון, אין כלום. אם אבוקסיס לא עובר להפועל תל אביב אין מחנה אימון, הקבוצה בפירוק, אין כסף לכלום, צריך לקחת את ההצעה של הפועל תל אביב”.
5 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
(שחר גרוס)
יום למחרת הכול נסגר, הודיעו ליוסי אבוקסיס שהוא הולך להפועל תל אביב. לקחו את הצ’ק של 200 אלף ש”ח וסגרו לנו מחנה אימון במירלו בהולנד. יכולנו להתקיים מהכסף הזה קצת, היינו אז במצב קשה, זה כל הסיפור”, מסכם מאיר הרוש.
צריך להבין, יוסי אבוקסיס היה אחד השחקנים הכי אהובים בבית”ר ירושלים, הוא עזב להפועל תל אביב בעל כורחו והאוהדים לא סלחו לו. עכשיו הוא חוזר לבית”ר כשהיא גם כן בתקופה קשה, האוהדים יודעים שהוא מאמן מצוין, עם קבלות, מקצוען. “הוא מאמן בכיר בכדורגל הישראלי שמוערך על ידי אוהדי בית”ר ירושלים, בכל הסקרים ברשתות הרוב בעד ההחתמה שלו” אומרים בבית וגן.
5 צפייה בגלריה
מאיר הרוש והחתולה של בית"ר
מאיר הרוש והחתולה של בית"ר
מאיר הרוש והחתולה של בית"ר
(רדאד ג'בארה)
יוסי יכול להפוך למושיע של בית”ר אם ישאיר אותה בליגה והרומן שהפסיק לפני 21 שנה יתחיל מחדש. “יש ילדים שמקללים אותו ולא יודעים מי הוא ומה הוא נתן לבית”ר”, מסכם מאיר הרוש. “יוסי מעולם לא אמר אני רוצה ללכת מבית”ר, הפועל תל אביב ניצלו את המצב של הקבוצה והמכירה שלו הייתה בלתי נמנעת. האוהדים היום שלא זכו לראות אותו משחק למען בית”ר לא יודעים מי זה יוסי אבוקסיס. שיפסיקו לשלוח הודעות ולצאת נגד המהלך, שישפטו אותו כמאמן שבא בכל הכוח לעזור לבית”ר להישאר בליגה”.
5 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
(חגי מיכאלי)