התוכנית: קו רכבת קלה חדש יוקם בירושלים

התוואי, באורך 4.5 ק"מ, מתוכנן לעבור בשמונה תחנות בשכונות קריית היובל, מלחה, פת וקטמונים • הממשלה תתקצב במיליארדי שקלים

תחנת קוליץ (הדמיה) , צילום: תוכנית אב לתחבורה ירושלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות מתכננת המחוז שירה תלמי־באבאי, החליטה להפקיד את התוכנית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים. אורך הקו הוא 4.5 ק"מ, והוא כולל שמונה תחנות. הקו הסגול יהווה ציר מזרח-מערב, והוא מתוכנן לעבור בשכונות קריית היובל, מלחה, פת וקטמונים.

הקו יחצה את קווי הרכבת הקלה האחרים - האדום, הירוק והכחול. בכך תגדל משמעותית רשת הרכבת הקלה, ויתאפשרו חיבורים בין נקודות רבות בעיר. התחנות יוקמו ברחובות טהון, גולומב, קוליץ, דרך מנהרה מתחת לשכונת מלחה, אגודת ספורט הפועל, פת, יהודה הנשיא ובן זכאי. הקו צפוי להיות מושלם ב־2030.

תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים,

בהחלטתה, ציינה הוועדה המחוזית כי התוכנית מהווה חוליה חשובה בקידום מערכת הסעת ההמונים, ובמתן עדיפות לקידום התחבורה הציבורית כאמצעי המועדף להתניידות בעיר. עוד הוסיפה הוועדה כי לקו הסגול חשיבות יתרה, לאור תהליכי ההתחדשות העירונית בשכונות קריית היובל והקטמונים, וסבורה כי הקמת הקו תתרום לשדרוג משמעותי של איכות המרחב הציבורי בשכונות אלה.

במסגרת אישור התקציב, הממשלה תעביר יותר מ־13 מיליארד שקלים לצורך השלמת התכנון והביצוע של הקווים הכחול והסגול של הרכבת הקלה בבירה, לרבות פרויקטים משלימים, שישפרו את הנגישות לתחנות הרכבת הקלה ברחבי העיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר