הבעלים של מכבי ת"א מיץ' גולדהאר רצה שערן זהבי יצטרף למכבי ת"א באופן מיידי, עוד לפני סגירת חלון ההעברות. בנוסף, זהבי קיבל הצעה בגובה 1.5 מיליון דולר גם מאלופת יוון אולימפיאקוס. אלא שגם אם זהבי היה מעוניין לעבור לפני שחלון ההעברות באירופה נסגר אתמול, הוא לא היה יכול לעשות זאת: קבוצתו איינדהובן הודיעה לו כי לא ישוחרר לפני תום חוזהו בסיום העונה. הסיבה: מכת הפציעות בקבוצה.
הבוקר נחשף ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet כי גולדהאר התקשר לזהבי והציע לו לחזור למכבי ת"א עד פרישתו מכדורגל, עם אפשרות להשתלב אחר בתפקיד ניהולי בכיר במועדון. הפרסום הוביל להתלהבות גדולה בקרב אוהדי הקבוצה, אלא שזהבי עצמו טרם קיבל החלטה סופית בנוגע לעתידו: האם לשוב לישראל או לממש את אחת ההצעות האחרות שקיבל מקבוצות באירופה ובארה"ב.
2 צפייה בגלריה
יחזור ללבוש צהוב? זהבי
יחזור ללבוש צהוב? זהבי
יחזור ללבוש צהוב? זהבי
(צילום: עוז מועלם)
הפנייה האישית של גולדהאר לזהבי מעידה על רצינות הכוונות של הבעלים הקנדי. לפי מקורבים לשני הצדדים, השיחה הוגדרה כטובה מאוד. בעבר כבר עלתה האפשרות שמכבי תפנה לשחקן, אבל מעבר לגישושים ולמסרים לא הוגשה הצעה רשמית, ובטח לא הייתה יוזמה ישירה של הבעלים.
הקנדי לא נוהג לנהל בעצמו מגעים עם שחקנים, אך הפעם החליט לפנות לזהבי בעצמו כדי לשכנע אותו לשוב ארצה. זהבי משתכר באיינדהובן כשני מיליון דולר יחד עם מענקים, ובהולנד משוכנעים שלא ימשיך לעונה נוספת. החלוץ מודע לכך שלא יוכל לקבל סכומים בסדר הגודל שאליהם התרגל בשנים האחרונות, ולפי גורמים במכבי מדובר בחוזה שמוערך בכמיליון דולר לעונה, כולל מענקים, תפקיד ניהולי/מקצועי אחרי שיפרוש ושיתוף פעולה שיווקי, כפי שמקובל אצל כוכבים גדולים באירופה, כלומר אחוזים ממכירות מרצ'נדייז.
2 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב
מיץ' גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב
פנה לזהבי אישית. גולדהאר
(צילום: עוז מועלם)
"עצם העובדה שגולדהאר פנה בעצמו ולא דרך גורמים אחרים גרמה לזהבי להבין עד כמה הוא רציני", אמר גורם המעורה בשיחות. "הבוס רוצה להחזיר את האליפות, אבל לא רק. הכוונה שלו היא להפוך את זהבי לאימפריה שיווקית". השיחה הדרמטית מגיעה שבועיים לפני שזהבי ואיינדהובן יארחו את מכבי ת"א בשלב הנוקאאוט בקונפרנס-ליג. כעבור שבוע הכוכב יגיע למפגש עם הקהל הצהוב בבלומפילד.
זהבי הגיע בימים האחרונים לארץ, בין היתר על מנת לחגוג יום הולדת לרעייתו שי. משפחתו מאוד רוצה לחזור לישראל ולוחצת עליו לסיים את הפרק בחו"ל אחרי שש שנים מוצלחות מאוד מעבר לים. לזהבי יש כמה חודשים כדי לקבל החלטה אם ללכת בעקבות כוכבים כמו איל ברקוביץ', יוסי בניון וחיים רביבו שחזרו לעונות פרישה בישראל. בראיון ל"7 ימים" לפני מספר שבועות הבהיר כי הוא לא פוסל את אופציית הקאמבק, למרות הניסיון הפחות מוצלח של קודמיו.
זהבי וסוכנו רונן קצב יגבשו החלטה בתקופה הקרובה. בסביבתו של החלוץ הבהירו: "ערן אמר לנו שיבחן אפשרויות בארה"ב ובאירופה, אבל לנו נראה שעם ההצעה המפתה שקיבל מגולדהאר, יש סיכוי גבוה מאוד שנראה אותו בעונה הבאה לובש את המדים של מכבי ת"א, ואולי מחזיר אותה למקומה הטבעי. הוא אמור להשיב להצעה כבר בחודש הקרוב".