הייתה לי פגישה אקראית עם יוסי מזרחי לפני כשבועיים. שוחחנו מספר דקות, לא יותר. זה היה מספיק. הבנתי שאת העונה הוא לא יסיים כמאמן בית"ר ירושלים. היה ברור לו כמו לי שהמצב כה נואש, כלכלית ומקצועית, שיש צורך בקוסם. יוסי אינו ליאור סושרד. הוא אינו מחזיק בשרביט קסמים. הוא שבע מכדורגל.
בית"ר אמנם יקרה לו. שם נולד וגדל. הוא אינו רק בית"רי בספורט, הוא בית"רי באידיאולוגיה. אחיו חיים היה שליח תנועת הנוער של בית"ר בדרום אפריקה. הוא גדל בקטמון בסמוך למגרש הפועל בירושלים, אבל הלך לבית"ר כאשר הפועל הייתה בשיאה ובית"ר קבוצת תחתית. יוסי נרתם לאמן את בית"ר, אבל בשיחתנו הקצרה הבנתי שזה כבר לא בשבילו. יוסי מקצוען - בית"ר מתנהלת בצורה חובבנית. זה חיבור שאינו יכול להתקיים. מים ושמן.

1 צפייה בגלריה
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי
(צילום: יואב דודקביץ')

כאן עולה השאלה: איך בית"ר הגיעה למצבה הנוכחי? כשהניהול היה פוליטי, כשהקבוצה שיחקה בימק"א, זה לא התרחש. כשחוזים נחתמו על מפיות (דדש) וכשאברהם לוי היה המנהל, משבר כמו זה לא התקיים. אז לא היו מאמן ועוזר מאמן, מאמן כושר ומאמן שוערים, שני אפסנאים ושני מעסים. אז היה הכל כל כך פשוט, והייתה אווירה. הכל נוהל בצורה חובבנית, זה נכון, ובהתנדבות, ואז גם גדלו יוסי מזרחי, וצ'רנוחה, מלמיליאן ואוחנה, דדו ישי ז"ל ונוימן, אבי כהן ויוסי אברהמי,שאול מזרחי ואודי רובוביץ', שמוליק לוי ואודי אשש ועוד רבים.
והיום? עם מקצוענות בתחום הספורטיבי והכלכלי - לא צומח דבר. איך זה ייתכן? בתחום המקצועי מצאתי שניי שחקנים שגדלו בנוער, קלטינס וזרגרי. האחד מדשדש בבאר שבע והשני עדיין מתקשה בבית"ר ירושלים. זה מה שהתגלה בעשור האחרון, זה רציני? בתחום הרכש, פעם הובאו לכאן שאלוי ופישונט, גרשנייב וטרטיאק, האמר ורואדה, לרואה ובואטנג, וכיום ינקוביץ' זה הטופ, לצד בואצ'י וג'אסי, מתאוסיניו ופלייטר ודומיהם. אפשר להשוות? ועל זאת שילמו לסוכנים לפי הדו"ח הכספי לשנת 20-21 קרוב למיליון שקל. ואלו ישראלים נרכשו? פעם היו אלו יצחקי וטלסניקוב, רונן חרזי ואלון חרזי, בנאדו ואמסלם, והיום אורן ביטון ורוטמן. ואם הגיע אחד שבלעדיו הקבוצה כבר מזמן לא הייתה קיימת, הרי זה איתמר ניצן, היחיד שאפשר לומר עליו שזו הייתה הצלחה.
ובתחום הכלכלי כל מיני הזויים הגיעו, ותראו לאן הגענו. ואוהדים? לא נעים לומר, הם לא תרמו דבר. תראו מה קורה בחיפה, 25 עד 30 אלף בכל משחק. בטדי? 3,000 עד 4,000, כולל אוהדי היריבה. האגדה לפיה ללא לה פמיליה בית"ר לא תתקיים אינה מובנת. רבים לא מגיעים בגלל האווירה הלא נעימה, בלשון המעטה, השוררת במשחקי בית"ר. ואיפה הבקרה התקציבית? הרי היו אמורים להיות ביטחונות, היכן הם? חבל...
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.