מבוכה למשטר באיראן: ערוץ הטלוויזיה הממלכתי נפרץ ושידר קריאות לרצח המנהיג העליון

במהלך הפריצה, שהתרחשה במהלך השעה 15:00 בצהריים, שודר קטע וידאו עם תמונות של ארגון האופוזיציה האיראנית בגולה, "מוג'אהדין ח'לק" • בעקבות האירוע מסך הערוץ הוחשך למשך מספר שניות ובטלוויזיה האיראנית אישרו כי אכן הייתה "פריצה"

ערוץ הטלוויזיה הממלכתי באיראן נפרץ ושידר קריאות לרצח המנהיג העליון

השידור בערוץ הממלכתי של הרפובליקה האסלאמית הופסק ונפרץ היום (חמישי) למספר שניות. במהלך הפריצה שודר קטע וידאו עם תמונות של ארגון האופוזיציה האיראנית בגולה, "מוג'אהדין ח'לק" (MEK), ובמקביל הושמעו קריאות להרוג את המנהיג העליון, איתוללה חמינאי.

מתוך הפריצה לערוץ האיראני הממלכתי. תמונה של האייתוללה חמינאי עם איקס אדום,

 

"תחיי מריאם רג'אווי, מוות לחמינאי", נשמע ב-15:00 בצהריים ברחבי איראן, ולאחר מכן נראו תמונותיהם של מנהיגי ה-MEK, מריאם ומסעוד רג'אווי, כאשר מתחתיהם הופיע כתובת הטלגרם וטוויטר ghyamsarnegouni@, קבוצת האקרים בעלת 11 עוקבים וסך של 14 ציוצים אשר לכאורה עומדת מאחורי הפריצה.

מתוך הפריצה לערוץ האיראני הממלכתי. מנהיגי "מוג'אהדין ח'לק", מריאם ומסעוד רג'אווי,

 

בשניות האחרונות של הקטע נראה פוסטר של האייתוללה חמינאי עם איקס אדום על דמותו, במה שנחשב לאירוע נדיר שתפס את תשומת ליבם של הצופים בהפתעה עד שהמסך הוחשך. בטלוויזיה האיראנית אישרו כי אכן הייתה "פריצה" והודיעו כי התקרית "נמצאת תחת חקירה".

עמוד הטוויטר של ההאקרים שעומדים מאחורי הפריצה לערוץ הטלוויזיה האיראני,

 

המוג'אהדין ח'לק הינו ארגון אשר כיום פועל להפיל את משטר האייתוללות באיראן, וזאת למרות שהחל את דרכו כאופוזיציה לשלטונו של השאה מוחמד רזא פהלווי. מנהיגת הארגון בהווה הינה מריאם רג'אווי (68) אשר במקביל מכהנת כנשיאה של "המועצה הלאומית העליונה להתנגדות באיראן" וחייה בצרפת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר