"ניסתה להסתתר מאחורי בתה ונורתה": פוענח הרצח בכפר מע'אר

כתב אישום הוגש נגד נידאל דגאר, בן 32 מכפר ראמה, בגין הרצח של רשא סיתאווי בת ה-30 בסוף חודש נובמבר • לפי ההערכה, משפחת הגרוש של האישה הזמינה את החיסול • דגאר הוא חייל של משפחת הפשע אבו לטיף שריצה בעבר עונש מאסר

זירת הרצח בכפר מע'אר, צילום: דוברות המשטרה

היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון פענחה היום (חמישי) את הרצח האכזרי של רשא סיתאווי בכפר מע'אר, שנרצחה בשלוש יריות אקדח מטווח 0 לעיני בתה בת ה-10 ביום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים. פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר כתב אישום חמור נגד החשוד, נידאל דגאר בן ה-32 מכפר ראמה.

ההערכה היא כי משפחת הגרוש של סיתאווי עומדת מאחורי הזמנת הרצח. לפי החשד המחסל, נידאל דגאר בן 32 מכפר ראמה, הפתיע את סיתאווי בת ה-30, שבאותו הזמן ישבה עם בתה בביתם, ירה במנוחה ואף וידא הריגה לאחר מכן. דגאר הוא חייל של משפחת הפשע אבו לטיף. הוא הורשע בעבר בסחר באמל"ח וקיבל 14 חודשי מאסר.

החקירה החלה לאחר שהתקבל דיווח על אישה שנפצעה באורח אנוש מירי בביתה בכפר מע'אר. לאחר ניסיונות החייאה הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה של המנוחה בביתה. כוחות משטרה הגיעו למקום, סגרו את הזירה והחלו לבצע פעולות חקירה ראשוניות. במקביל הוזעקו למקום כוחות משטרה מיוחדים, מעבדה ניידת, יחידות הזיהוי ופיקוד המחוז הצפוני.

פוענח רצח רשא סיתווי במע'אר // צילום: משטרת ישראל

צוות חוקרי מחלק הרצח של משטרת מחוז הצפון אספו מצלמות וגבו עשרות עדויות, ומהן עלה כי הרוצח הגיע לכפר מע'אר כשהוא רכוב על קטנוע שאותו רכש יום קודם, עצר בסמוך לביתה של האם, טיפס במדרגות הדירה ונכנס לתוכה כשבידו אקדח.

המנוחה התחננה על נפשה וניסתה להסתתר מאחורי בתה בת ה-10 במחשבה כי הרוצח לא יפגע בילדה, אך הוא ירה באם שלוש יריות מטווח קצר והרג אותה. הרוצח נמלט מהמקום לדירת מסתור, עד אשר נלכד ונעצר על ידי בלשי ימ"ר צפון כשבוע לאחר הרצח.

כשבוע לאחר הרצח בשעות הערב, בלשי משטרת מחוז הצפון לכדו את דגאר ביציאה מחורשה בכפר מע'אר, לאחר שאסף את הקטנוע שלו שאותו ככל הנראה הסתיר שם מייד לאחר הרצח.

דגאר בן ה-32 נעצר, ולאחר עבודת חקירה אינטנסיבית חוקרי המשטרה אספו די ראיות שאותן העבירו לפרקליטות מחוז צפון. הבוקר הוגש נגדו כתב אישום חמור בעבירת רצח באמצעות הפרקליטות עידית עמיר ומרינה רוזנפלד בבית המשפט המחוזי בנצרת.

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא: "הצלחתם של חוקרי היחידה המרכזית לאסוף די ראיות שמובילות היום להגשת כתב אישום חמור כנגד רוצח אכזרי שרוצח אימה לעיני בתה הקטנה, מוכיחה שוב את העבודה המאומצת ואת המחויבות המלאה שלנו לפענוח פשעים בחברה הערבית, תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר