5 צפייה בגלריה
יעקב ומאור בוזגלו
יעקב ומאור בוזגלו
יעקב ומאור בוזגלו
(ראובן שוורץ)
החל מהיום (רביעי) מאור בוזגלו צריך להתרגל לטייטל חדש: שחקן עבר. אחרי קריירה מרשימה שנמשכה יותר מ-15 שנים, הקשר בן ה-34 הודיע בצהריים על פרישה ממשחק במסיבת עיתונאי מרגשת, שבה לא הצליח לעצור את הדמעות.
לצידו של מאור ישב מי שליווה אותו לאורך הקריירה הזו: אביו יעקב, שניסה לסכם את הפרק המשמעותי הזה שבא לסיומו היום. "כיצד מסכמים קריירה מפוארת? אולי מה שמגדיר אותה ככזאת אלו דווקא הקשיים שאיתגרו אותנו בדרך", כתב יעקב בוזגלו למאור, "הקושי הראשון והגדול מכולם, הוא היותו של מאור הבן של - תשאלו שחקני עבר כמה זה קשה ותבינו".
עוד כתב יעקב: "מאוד היה, נשאר ויישאר הילד שלי, אני אבא לתמיד, ללא תנאי. אני יודע שרוב ההורים שניסו להתערב בקריירה של ילדיהם, נתנו אותי כדוגמה. אני נע בין תחושת גאווה על שהפכתי קונצנזוס לבין רתיעה על מה שהסטראוטיפ הזה עושה לי, אבל אני לא הנושא, מאור היה ונשאר בנאדם גדול מהחיים. כל מה שהוא נגע בו ועוד יבחר לגעת בו - ייהפך לגדול לא פחות, כי מאור הופך את המעשה לענק ולא להפך - באיפוק שלו, בהתמסרות הבלתי מסוייגת לפרויקט, בנתינה האינסופית שלו.
5 צפייה בגלריה
יעקב בוזגלו
יעקב בוזגלו
יעקב בוזגלו
(ראובן שוורץ)
"מאור גדל על ערכים ונימוסים. אני, כאביו, גאה במי שהוא היה על המגרש, בקריירה המפוארת, באקסטזה שגרם לי ולאלפי צופים בכל משחק - רגעים של נחת ואושר גדול, גול ועוד גול, בישול ועוד עשרות בישולים, אבל זה לא העיקר.
"האדם שהוא, טוב הלב, הנדיבות והרוח המכילה הם נכסי צאן הברזל שלו. הוא תמיד יודע לחזק ולעודד והכל בהמון הומור. החיים מתחלקים לשלושה חלקים: החלק שסיימנו, החלק השני שהתחלנו והחלק השלישי שעוד יגיע לפתחנו מבלי שנדע מה הוא טומן בתוכו, כי הדברים הכי טובים, באים בהפתעה. תהיו טובים", סיכם יעקב בוזגלו.
5 צפייה בגלריה
בוזגלו מתרגש בהודעת הפרישה
בוזגלו מתרגש בהודעת הפרישה
בוזגלו מתרגש בהודעת הפרישה
(ראובן שוורץ)

“דאגתי לבן שלי כי אף אחד לא עשה זאת”

במסיבת העיתונאים עצמה, לאחר שמאור סיים את דבריו ואת שאלות העיתונאים, יעקב עמד מול המקרופונים ודיבר בקצרה: “עכשיו תשמעו את הצד השני. הייתי קשוב לשאלות. אתם כעיתונאים לדעתי צריכים יותר לבדוק דברים לגופם ולא לסקר צד אחד. זה הכי גרוע כי הופכים את זה לעובדה מוגמרת ושופטים על פי צד אחד. תמיד יש שני צדדים. אחד הדברים שאני שומע גם היום זה שמרימים גבה לגבי היכולות של מאור. אני שומע את המילה ‘סמל’, מישהו יכול לומר לי למה מצפים? יש סמל על הדולר, על היורו. בגלל שלשחקן אין זהות עם קבוצה להציג אותו כאילו הוא לא כוכב זה לא נכון.
אני מעל 50 שנה בכדורגל ואני מכיר הרבה סמלים לשעבר אבל מי שומע עליהם? היחידים שאני מכיר זה אלי אוחנה, אבי נמני ואייל ברקוביץ’. יש למאור כאב כשהוא רואה מה עושים לחבריו. אני ידעתי לדאוג לבן שלי כי אף אחד לא עשה זאת. כשהוא חזר מליון בגיל 15 הוא הרוויח יותר ממה ששחקן בליגת העל מרוויח. מספרים סיפורים, הבעלים מציגים לשחקני נוער כאילו עד אחרי הצבא אסור להם להרוויח, זה שטויות במיץ”.
5 צפייה בגלריה
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
(ראובן שוורץ)

ברקת: “תודה על רגעים קסומים”, זהבי: “קריירה מפוארת”

בכדורגל הישראלי התייחסו לפרישתו של בוזגלו והבעלים של הפועל ב"ש, אלונה ברקת, צייצה בטוויטר: "תודה רבה Game Changer. תודה על חוויות נפלאות ורגעים קסומים ומרגשים. המון הצלחה בכל אשר תבחר". בטוויטר של הקבוצה נכתב: "מאור, תודה לך על תקופה נפלאה ורגעים בלתי נשכחים שילוו את כולנו לעד. בהצלחה בהמשך".
ערן זהבי כתב: “קריירה מפוארת במגרש ומחוץ למגרש. אחד השחקנים הכי מעניינים שהיו פה ללא ספק. בהצלחה בהמשך הדרך”.
5 צפייה בגלריה
הסטורי של ערן זהבי
הסטורי של ערן זהבי
הסטורי של ערן זהבי
(אינסטגרם)
אבי נמני כתב באינסטגרם: "תודה רבה על כל מה שתרמת לכדורגל. תמיד היית דוגמא למופת, למקצוענות ולהצלחה". במנהלת הליגה צייצו: "תודה על קריירה מרגשת ואינספור רגעים משמחים".