גל גדות יכולה להיות רגועה: דיסני מגיבים לפיטר דינקלג'

בעקבות ביקורתו של כוכב "משחקי הכס" נמוך הקומה על כוונתם של אולפני דיסני להפיח חיים חדשים ב"שלגיה ושבעת הגמדים", החברה מוסרת הצהרה מפייסת ומבטיחה: "הגמדים לא יוצגו באופן סטריאוטיפי"

שבע הדמויות ולא שבעת הגמדים. פיטר דינקלג' וגל גדות, צילום: AP, AFP

בתגובה לביקורת הנוקבת שהטיח השחקן נמוך הקומה פיטר דינקלג' על כוונתם של אולפני וולט דיסני לצלם סרט לייב אקשן חדש המבוסס על "שלגיה ושבעת הגמדים" (שבו צפויה גל גדות לגלם את המלכה הרעה), כמו גם מורת הרוח שהביע דינקלג' על האופן הסטריאוטיפי שבו הוצגו הגמדים בסרט האנימציה המקורי מ-1937 ("שבעה גמדים שגרים יחד במערה"), לא בזבזו בדיסני זמן ומיהרו לשחרר הודעת הרגעה מפייסת.

"על מנת להימנע מחיזוק הסטריאוטיפים שהוצגו בסרט המקורי, ננקוט הפעם גישה שונה בכל הקשור להצגת שבע הדמויות", לשון ההצהרה של דיסני לאתר Entertainment Weekly. "ולשם כך אנו מתייעצים עם נציגים מקהילת הגמדוּת. אנו מצפים לחלוק מידע נוסף על הסרט עם תחילת הצילומים, וזאת לאחר תקופת פיתוח והכנה ממושכת", הוסיפה החברה. ראוי להדגיש שבתגובת האולפנים נאמר "שבע הדמויות" ולא "שבעת הגמדים" - ללא ספק סממן ראשון המעיד על שינוי הגישה.

הגרסה החדשה של "שלגיה ושבעת הגמדים", שתהיה אף היא מחזמר, צפויה להגיע לקולנוע בשנה הבאה. נוסף על השתתפותה של גל גדות (שטרם הוכרזה רשמית), תגלם השחקנית העולה רייצ'ל זגלר, כוכבת "סיפור הפרברים" החדש של סטיבן ספילברג, את דמותה של שלגיה. על המוזיקה והשירים יופקדו בנג' פאסק וג'סטין פול, האחראים בין היתר לפסקולים של מחזות הזמר הקולנועיים זוכי הפרסים "לה לה לנד" ו"האמן הגדול מכולם". במאי הסרט יהיה מארק ווב, המוכר בעיקר בזכות עבודתו על צמד סרטי "ספיידרמן המופלא" מהעשור הקודם, כמו גם על להיט האינדי "500 ימים עם סאמר" מ-2009.      

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר