קללות וגסויות בדף היומי: כוכבת טיקטוק מלמדת גמרא בדרך מפתיעה במיוחד

מרים אנזובין הזדעזעה כששמעה על פיגוע אנטישמי והחליטה בתגובה להתחיל ללמוד את הדף היומי • את הרשמים שלה היא משתפת בסרטונים בטיקטוק – שהפכו ללהיט • כשהגיעו הטענות שהשפה שבה היא משתמשת לא מתאימה ללימודי קודש השיבה: "שום דבר שאני אומרת לא יכול להיות יותר גרוע מהגמרא – ואני אומרת זאת באהבה"

מרים אנזובין כועסת על הרב העתיק, צילום: מתוך חשבון הטיקטוק של אנזובין

"אתם רואים את הטיקים בעין שלי?! שמתי מיד את רב הונא בר חיננא ברשימה הרעה שלי, אבל כך עשה גם רב חיסדא. הוא אמר, ואני בקושי עושה פרפרזה, 'OMG, מה לכל הרוחות. יא מיזוגן דיפשיט!'.

כל מה שצריך לחורף במבצע

הציטוט שהובא כאן הוא חלק, מצונזר למדי, מתוך סדרת סרטוני טיקטוק של כוכבת טיקטוק בשם מרים אנזובין שבו היא עוסקת בדף היומי, בדרך מונגשת, אך חריגה למדי. לאחר שרון בנימין, המורה לתנ"ך שהפך את ספר הספרים לנגיש במיוחד לגולשים, הגיע הזמן להגיע לרמה הבאה – הגמרא.

@miriamanzovin#dafreactions#dafyomi#jewtok#jewish♬ original sound - Miriam Anzovin

@miriamanzovin#dafreactions#tubishvat#dafyomi#jewishtiktok#jewtok♬ original sound - Miriam Anzovin

מרים אנזובין מעלה בתקופה האחרונה סרטונים קצרים ומשעשעים שעוסקים בדף היומי. במנהג שצבר תהודה רבה בשנים האחרונות, נוהגים יהודים ללמוד בכל יום דף אחד בגמרא, ובכל שבע שנים לסיים את כל התלמוד הבבלי. הנושא צבר תאוצה בין היתר לאחר שבסיום הקודם של התלמוד נערכו אירועי ענק בארץ ובעולם, כולל באיצטדיון פוטבול בניו יורק.

@miriamanzovin#DafYomi#DafReactions#Blackpink#jewish#jewishtiktok♬ original sound - Miriam Anzovin

@miriamanzovin#dafreactions#dafyomi#jewtok♬ original sound - Miriam Anzovin

אנזובין נחשפה לדף היומי בהרצאה של הרב יונתן זקס ז"ל, אך זה היה באמצע הסבב הקודם של הדף היומי. מאוחר יותר, לאחר הפיגוע במונסי בחנוכה 2019, היא החליטה שזוהי התשובה האולטימטיבית לאנטישמיות. שבוע לאחר מכן, בינואר 2020, החל סבב חדש של הדף היומי ואנזובין החלה גם היא את מסעה. "העובדה שאני לומדת דף יומי היא התשובה שלי לאנטישמיות ולשנאת היהודיים", אמרה בריאיון לאתר היהודי "פורוורד".

@miriamanzovin#dafreactions#dafyomi#jewishtiktok#jewtok♬ original sound - Miriam Anzovin

את יומה נוהגת אנזובין להתחיל בהאזנה לפודסקסט של הרבנית מישל פרבר, ולאחר מכן להכין ולהעלות את הסרטונים שמוצגים בדרך מפתיעה ומעניינת במיוחד. כך למשל, אחד הסרטונים המשעשעים עוסקים בשאלה האם מותר או אסור לאישה מבוגרת להתאפר, דבר שהצליח לחלץ קללות עסיסיות מפיה של אנזובין. בתגובה לטענות ברשת שלפיהן השפה שבה היא משתמשת לא מתאימה לשיעור גמרא, היא השיבה כי "שום דבר שאני אומרת לא יכול להיות יותר גרוע מהדברים שבגמרא – ואני אומרת זאת באהבה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר