יום ראשון, 09.06.2024 שעה 21:24

ברעם: כנראה ליאני לא אוהב ששולחים נגדו מכתבים

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE, דיברנו עם יו"ר נוף הגליל על המילים הקשות שאמר נגד השופט. התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

והערב בתוכנית, עסקנו במצב הקשה של בבית”ר ירושלים ועל ההכרזה של ארגון השחקנים על סכסוך עבודה כנגד המועדון. בנוסף, דיברנו על מקרה האלימות הקשה שאירע אתמול אחרי המשחק בין הפועל תל אביב לבית”ר ירושלים.

ברעם: הגיוני שחמש דקות אחרי שאמרתי מה שאמרתי זה יצא לתקשורת?

דיברנו עם יו”ר נוף הגליל על הסערה סביב לירן ליאני והדברים הקשים שאמר נגדו אחרי ההפסד להפועל חיפה.

ערב טוב גיל ברעם
”ערב טוב”

מדוע אתה כועס על איגוד השופטים?
“אני כועס על זה שקיבתי את דו”ח השיפוט לא דרך איגוד השופטים וההתאחדות לכדורגל אלא דרך מישהו שדאג להעביר לי. אני ב-16 בינואר כתבתי מכתב אחרי המשחק נגד הפועל תל אביב על ההתנהלות של לירן ליאני מול הספסל שלנו. ליאני לא היה אמור לשפוט אותנו והפלא ופלא פתאום הוא שובץ לשיפוט מסך. בסיום המשחק שניר קרא לי לחדר השופטים ואני אמרתי לו מה שאמרתי ואני אגיד את זה גם בבית הדין ואין לי בעיה עם זה”.

לירן ליאני בודק ב-VAR (עמרי שטיין)לירן ליאני בודק ב-VAR (עמרי שטיין)

מדוע אתה עומד לדין?
“אני אמרתי דברים לא נעימים על ליאני. אני ביקשתי שהוא לא יגיע למשחקים שלנו והוא שובץ פעם אחר פעם, אבל חמש דקות אחרי שאמרתי מה שאמרתי בחדר השופטים, התקשרו אליי מאתר ספורט ושאלו אותי אם אמרתי ככה וככה, זה הגיוני?”.

מה הבעיה של לירן ליאני עם נוף הגליל?
“אני לא יודע, תשאלו את ליאני. הוא כנראה לא אוהב שכותבים עליו מכתבים. עשה טעות פעם ראשונה בסדר, פעם שנייה בסדר, פעם שלישית לא הגיוני. הפסדנו העונה שש נקודות על שיפוט מסך העונה”.

לירן ליאני (רדאד ג'בארה)לירן ליאני (רדאד ג'בארה)

אתה סומך על השופטים היום?
“אני מה שהפריע לי זה שנכנסתי לחדר שופטים אחרי שקראו לי, ללא צעקתי, לא קיללתי, ללא השתוללתי והם מיד הדליפו את זה, זה מאוד הפריע לי. אני לא יודע אם צריך להביא שופטים מחו”ל אבל אם זה המצב, יש סיכוי שכן”.

אתה יושב במנהלת, למה אתם לא משנים דברים?
“אני חושב שכל ההתנהלות מסביב היא לא התנהלות נכונה. זה לא קשור למנהלת, איגוד השופטים שייך להתאחדות. אני לא אוהב את המצב בין ההתאחדות למנהלת. לא יכול להיות שיושבי הראש לא מדברים, אבל אם נמשיך להתנהל ככה הענף הזה ייכרת, אנשים טובים לא יישארו בכדורגל”.

אתה חושב שלנוף הגליל יש מקום בליגת העל?
“אני חושב שיש לנו מקום בליגת העל. בנו אצלנו מתקן מדהים, אנחנו משלמים משכורת בזמן, אנחנו צריכים זמן לבנות מועדון. אי אפשר שכל הקבוצות יהיו רק מחיפה ומתל אביב”.

שחקני נוף הגליל חוגגים (עמרי שטיין)שחקני נוף הגליל חוגגים (עמרי שטיין)

אם שחקני בית”ר ירושלים יכריזו על שביתה, אתם תתמכו בהם?
“חד משמעית כן. אני מאוד מקווה שיש בטוחות בבקרה התקציבית. בסופו של דבר בעלים של קבוצה צריך לשים צ’קים בבקרה, ויש גם ערבויות בנקאיות. אפשר לעשות תוכנית כלכלית אבל אי אפשר לפטר שחקנים, אני לא יודע מה קורה שם כי כרגע הם לא חייבים לאף אחד כלום. מאוד אכפת לנו מהמצב בבית”ר ירושלים, היו שתי ישיבות במנהלת כדי לפתור את הבעיה הזאת”.

אתה מרוצה מחילופי המאמנים בקבוצה?
“אני חושב שאנחנו משחקים כדורגל הרבה יותר טוב, אני מאוד מרוצה משי ברדה. אני חושב שעשינו מהלך נכון אבל כדורגל זה תוצאות ובסוף התוצאות יקבעו אם המהלך שעשינו היה נכון או לא”.

שי ברדה (עמרי שטיין)שי ברדה (עמרי שטיין)

ברזל: מקווה מאוד שלמדנו ממקרה כבירי, הבקרה פועלת מתוקף התקנון

דיברנו עם דובר ההתאחדות על הסערה סביב בית”ר ירושלים והבקרה התקציבית שלא יכולה להבטיח את המשכורות עבור שחקני בית”ר ירושלים.

ערב טוב שלומי ברזל
”ערב טוב”

איך ההתאחדות מתייחסת למקרה של בית”ר ירושלים?
“מודאגת כמובן וסומכת על הבקרה התקציבית שהיא יודעת איך לנהל. אני לא יודע כמה כסף יש חיסיון ומתוקף החיסיון אני לא יודע מה יש. אנחנו יודעים שיו”ר הבקרה התקציבית נמצאת בקשר עם יונגר, אלי אוחנה, מוני ברוש ואנשים שמנהלים את בית”ר ירושלים והתפקיד שלה הוא לעשות את ניהול הסיכונים שלה כדי לפתור את הבעיה”.

שלומי ברזל (נעם מורנו)שלומי ברזל (נעם מורנו)

אין לבית”ר ירושלים 100% בטוחות בבקרה?
“התשובה היא בוודאי שלא. אתם מכירים את התקנון ואת החוקים, אין 100% בטוחות לאף קבוצה גם לא למכבי חיפה ולא למכבי ת”א. אפשר לשנות את התקנון ולהחליט שכל קבוצה שמה 100% בטוחות בתחילת העונה ונשאר עם שמונה קבוצות בליגה”.

איך הגברת סיגלית סייג עוזרת לשחקני בית”ר?
“היא פועלת מתוקף תקנון. היא לא קובעת את החוקים עצמה. התקנון לא מאפשר לתת כסף לשחקנים מהבקרה. אני לא יודע אם אפשר לממש את הבטוחות של ששם משה חוגג בתחילת העונה”.

סיגלית סייג (רדאד ג'בארה)סיגלית סייג (רדאד ג'בארה)

מה ההבדל ממקרה כבירי? לא למדתם?
“בכנות, אני מאוד מקווה שיש הבדל, אני לא יודע”.

אז איך הבקרה לא מונעת מקרה שכזה?
“הבקרה התקציבית היא גוף שמנהלת סיכונים על פי סיכון גבוהה, סיכון בינוני וסיכון נמוך. אם נחזור לקיץ אף צ’ק של משה חוגג לא חזר ולכן הקבוצה לא הייתה בסיכון מבחינת הבקרה”.

משה חוגג בבית וגן (אורן בן חקון)משה חוגג בבית וגן (אורן בן חקון)

סיגלית סייג נכשלה בתפקיד שלה?
“אין לי מושג להגיד לך אם היא פישלה או לא, אני מעריך שלא עם ההיכרות שלי איתה ועם הרזומה שלה ועם הדרך שהיא מנעה את המכירה לשיח’. התפקיד של הבקרה הוא לא לדאוג שבית”ר לא תרד ליגה אלא לשלם משכורת לאפסנאים, אנשי צוות והשחקנים”.

ניר אלון: יש עננה כבדה סביב החמישה החודשיים הבאים של בית”ר

שוחחנו עם יו”ר ארגון השחקנים, ניר אלון, על מצבה של בית”ר ירושלים ועל ההחלטה להכריז על סכסוך עבודה של השחקנים נגד המועדון.

ערב טוב ניר אלון
”ערב טוב”

שחקני בית”ר ירושלים ואתם הכרזתם על סכסוך עבודה, מה זה אומר?
“סכסוך עבודה זה אומר שלשחקנים יש את האפשרות החוקית לא לבוא לאימונים ולמשחקים והיה ויפעלו באופן חד צדדי ויפטרו אותם או יקצצו להם בשכר ללא הסכמתם, אז יהיה להם מה לעשות. התייעצתי הרבה עם מושיקו מישאלוף מה המקום שלנו ובמה אנחנו צריכים להתעבר כדי לעזור לשחקני בת”ר ירושלים וזה הצעד שהחלטנו עליו”.

ניר אלון ומושיקו מישאלוף (נעם מורנו)ניר אלון ומושיקו מישאלוף (נעם מורנו)

לארגון השחקנים יש את הכוח לעזור לשחקנים?
“הארגון מאוד התחזק מאז שמושיקו הצטרף. זה נכון שלא כל הקבוצות ישבתו עכשיו יחד עם השחקנים אבל אנחנו בקשר איתם וגם מחר בבוקר נפגש איתם ונראה מה עושים. השחקנים נמצאים בחוסר ידיעה גדול. הם לא יודעים מה יהיה מצבם“.

אז מה התוכנית שלך לעזור להם?
“ממש בדקות אלו אנחנו שולפים את כל המסמכים שיש כדי לעזור להם. אני רואה את התקציב של הקבוצה ורואה כמה כסף צריך לחסוך בתקופה הקרובה כדי לא להגיע לפירוק ולעשות תוכנית הבראה בקבוצה. התוכנית שלנו זה או להגדיל את ההכנסות או להקטין את ההוצאות. לדוגמה כל שחקן יקצץ 30% מהשכר שלו ואם יגיע רוכש הוא יצטרך להחזיר את הסכום לכל השחקנים. זה מהלך שאשר לעשות כדי לעזור לתזרים מזומנים. בנוסף, יש חלון העברות. אפשר לשחרר שחקנים עד השלישי בפברואר כדי לשחרר שחקנים ולהקטין את ההוצאות”.

שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים (רדאד ג'בארה)שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

ביום שבת הקרוב הקבוצה לא תעלה לשחק נגד הפועל חיפה?
“לא. נתנו התראה של 15 יום לקבוצה ואם לא ישלמו להם יש להם את הזכות לא לשחק. כרגע אין לבית”ר חובות, בדקנו הכל, אבל העננה סביב החמישה חודשים הבאים היא מאוד גדולה, אני ומושיקו 24/7 סביב זה ונעשה הכל כדי למצוא פתרון. אני שוחחתי עם כל מי שצריך והם אופטימיים שיקרה מה שצריך כדי שהמועדון הזה ישרוד”.

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */