"בן ז*** טיפש": ביידן תועד מקלל עיתונאי בבית הלבן

נשיא ארצות הברית קילל את הכתב של רשת "פוקס ניוז", לאחר שהעיתונאי שאל לגבי האינפלציה הגואה בארה"ב • ביידן התקשר לאחר מכן לכתב כדי להתנצל: "זה לא משהו אישי, חבר"

חשב שהמיקרופון סגור: הנשיא ביידן קילל את כתב "פוקס ניוז" // צילום: רויטרס

פליטת פה מביכה: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן תועד הלילה (שלישי) מקלל כתב של ערוץ פוקס ניוז, פיטר דוסי, לאחר שנשאל על ידו שאלה בנושא האינפלציה בארצות הברית. בסוף מסיבת העיתונאים שנערכה אצל הנשיא, שאל הכתב האם הוא "חושב שהאינפלציה היא נכס פוליטי" עבורו. בתגובה לשאלה, ביידן, שחשב שהמיקרופון שלו היה סגור, קילל את הכתב "בן ז*** טיפש"" .

כאמור, האירוע החריג התרחש במהלך מסיבת עיתונאים, לאחר שהעיתונאי שאל לגבי ההשפעה של האינפלציה על הבחירות לקונגרס שייערכו השנה. "זה נכס גדול, יותר אינפלציה", הגיב ביידן בזמן שנשמעו צעקות ושאלות העיתונאים. ביידן, כנראה חשב שהמיקרופון שלו היה סגור בעודו אמר את הדברים, אך לחוסר מזלו הוא הוקלט ונשמע מקלל בפני עיתונאים רבים.

דוסי סיפר מאוחר יותר ל"פוקס ניוז" כי בתוך כשעה מחילופי הדברים, ביידן התקשר לטלפון הסלולרי של דוסי ואמר לו "זה לא משהו אישי, חבר". עם זאת, הבית הלבן לא הגיב לבקשה להגיב לידיעה בעוד פוקס ניוז הציגה לרויטרס תמליל של ראיון עם דוסי על חילופי הדברים.

כזכור, ביידן נכנס לתפקידו לפני שנה והתחייב לנקוט יד קשה בכל מקרה של חוסר כבוד מצד חברי הממשל שלו."אם אתה אי פעם עובד איתי ואני שומע אותך מתייחס בחוסר כבוד לעמית אחר, אני מבטיח לך שאני אפטר אותך במקום... בלי אם או אבל", אמר ביידן בעבר. "כל אחד זכאי שיתייחסו אליו בהגינות ובכבוד", הוסיף אז.

דוסי, שמסקר את ביידן זה זמן רב, זכה לביקורת כמעט קבועה מצד הנשיא במסיבות עיתונאים בהן הוא נוהג לשאול שאלות סקפטיות וביקורתיות. עם זאת, אמירה חריפה מסוג זה לא נשמעה עד עתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר