התיעוד הרתיח: ניצב שנתקל בפצוע קשה ולא סייע – הוצא לחופשה

אחרי ש'הארץ' פורסם סרטון בו נצפה ניתב חכרוש חולף על פני פצוע דקור בכפר כנא - מפכ"ל משטרה הורה על הקמת צוות בדיקה • חכרוש ל'כאן חדשות': בסרטון לא רואים את כל מה שעשיתי, רצתי למדרגות כדי לסגור את הזירה
חרדים 10
כ"ב שבט התשפ"ב / 24.01.2022 19:24

ראש האגף לסיכול פשיעה בחברה הערבית, ניצב ג’מאל חכרוש, תועד בחודש ספטמבר שנת 2020 כשהוא נתקל בפצוע מדמם בכפר כנא, מדלג מעליו  – ולא עוצר לרגע להגיש לו סיוע.

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

בתיעוד האירוע, שפורסם על ידי ג’וש בריינר ב’הארץ’, נראה חכרוש מגיע למפעל ברזל בכפר כנא, שם נדקר אדם במטבח שבמפעל, יצא לחדר המדרגות והתמוטט מדמם.

כמה שניות אחר כך נראה ניצב חכרוש חולף על פניו של הפצוע, מבלי לסייע לו, ומבלי שבדק את שהתרחש במקום. הוא אף נתקל ברגלו של הנפגע והמשיך בדרכו. הפצוע פונה לבית חולים ומת מאוחר יותר מפצעיו.

בעקבות הפרסום הודיע הבוקר המפכ”ל יעקב שבתאי על מינוי צוות בדיקה שיבחן את אופן התנהלותו של ניצב ג’מאל חכרוש – והוא הוצא לחופשה עד לסיום בירור המקרה.

בראש צוות הבדיקה יעמוד ניצב בדימוס, עורך הדין אהרון אקסול, שכיהן בעברו כמפקד מחוז תל אביב וראש אגף המבצעים של משטרת ישראל.

על פי הדיווח ב’הארץ’, בעלי מפעל ‘ברזל כנא’, בני משפחת אמארה, מצויים בסכסוך משפחתי על רקע חלקת אדמה שברשותם.

ניצב חכרוש נכנס למפעל באותו היום בשעה 12:02, על מנת לשלם על הזמנה שביצע. באותו הזמן שוהים בקומה למעלה המנהל גאזי והדוד שלו פאדי. בנוסף אליהם היה שם עורך דין שהגיע כדי להחתימם על מסמכים בנוגע לסכסוך.

על פי הדיווח, חכרוש כבר הספיק לשהות בקומה בה שהו הדוד והאחיין, כשדלת זכוכית שקופה מפרידה בינו לבינם. הוויכוח בין בני המשפחה הפך לעימות פיזי, כשלפתע נגח פאדי בפניו של אחיינו מנהל המפעל.

גאזי נשך בפניו בחזרה.

השניים יצאו מדלת המשרד לכיוון המטבח, שם פאדי נטל סכין ודקר את אחיינו בחזהו. בכוחותיו האחרונים גאזי הלך לעבר גרם המדרגות כשהוא אוחז בחזהו ומשאיר אחריו שובל של דם. הוא קרס על גרם המדרגות, אך נותר לנוע ולצעוק לעזרה.

הדוקר, פאדי, נעל עצמו במטבח והנוכחים במפעל ניסו להעניק טיפול רפואי לגאזי. המשטרה כבר הוזעקה על ידי עורך הדין שהגיע לשם, כשמשיחת הטלפון למוקד החירום אפשר להתרשם מדחיפות המקרה.

6 דקות לאחר שנכנס חכרוש למפעל, במהלכן הספיק המפעל להפוך לזירת רצח כשניצב חכרוש עד לה, הוא יצא מהמשרד, ירד בגרם המדרגות, נתקל בנדקר המזיז את רגלו ונלחם על חייו, כמעט נפל מההתנגשות בפצוע המדמם – וממשיך לעבר היציאה בלי להביט לאחור.

ניצב ג’מאל חכרוש הגיב הערב בראיון עם מיכל רבינוביץ’ ב’כאן חדשות’, כי הוא יצא אל המדרגות על מנת “לסגור את הזירה”, וכי בסרטון של שש שניות לא נראה כל האירוע.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות