הטלטלה בבורסות נמשכת: ת"א נצבעה באדום, מניות אפל וגוגל צונחות

המדדים המובילים בארץ ירדו בכ-3.5% • במקביל, הדולר מתחזק מול השקל ונסחר בכ-3.18 בין הבנקים • בתוך כך, הנפילות החדות בוול סטריט נמשכות: מדד הדאו ג׳ונס יורד בכ-1.9%, מדד נאסד״ק צולל כ-2.5%

הבורסה בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ'

מסכים אדומים בוהקים עם פתיחת המסחר: מדד ת"א 35 ומדד ת"א 125 נפלו ב-3.5% ומדד הבנקים צלל ב-4.1%. על רקע הירידות בבורסה התחזק הדולר מול השקל, ונסחר כעת סביב רמה של 3.18 בין הבנקים.

בתוך כך, הנפילות החדות בוול סטריט נמשכות גם היום עם פתיחתו של שבוע מסחר חדש ברחבי העולם. מדד הדאו ג׳ונס יורד בכ-1.9%, מדד נאסד״ק צולל כ-2.5%, ומדד S&P500 מאבד 2.5%. מניות אפל וגוגל יורדות ב-2% ו3.9% בהתאמה.

נציין כי מדד נסדא"ק המורכב ממניות של חברות טכנולוגיה נפל ביותר מ-14% מתחילת השנה. אחת הסיבות להתרסקותו היא חששות המשקיעים מכך שההתאוששות הכלכלית תוביל להיחלשות בצמיחת ההייטק. מדובר בחברות ששגשגו בתקופות הסגרים, כמו, למשל חברת נטפליקס שבסוף השבוע אכזבה את המשקיעים עם תחזית נמוכה מהצפוי של מספר מנויים חדשים ברבעון הנוכחי.

נוסף על כך, גם המדדים המובילים באירופה רושמים ירידות חדות של יותר מ-4% כאשר מדד DAX  הגרמני מאבד 4.1%, ומדד ה-CAC הצרפתי מתרסק בכ-4.3%.

השבוע האחרון היה השבוע הגרוע ביותר עבור המדדים האמריקאים מאז אוקטובר 2020. זאת, על רקע הציפיות הגוברות כי הבנק הפדרלי יחל כבר בחודשים הקרובים את סבב העלאות הריבית וצמצום המאזן, כדי להילחם באינפלציה שהגיעה לשיא של 40 שנה.

מודי שפריר, האסטרטג הראשי של בנק מזרחי טפחות אומר ל"ישראל יום": "התגברות ההערכות שמספר בנקים מרכזיים ייאלצו לצמצם את מדיניותם המוניטארית המרחיבה, ולהעלות את הריבית מוקדם מהצפוי וההבנה כי העלייה החדה באינפלציה תקשה על הפד לתמוך בשווקים בניגוד לסבב העלאות הריבית הקודם, העיבו מאז תחילת השנה על מדדי המניות בכלל ועל הנאסד"ק בפרט. השווקים החלו לתמחר 4 העלאות ריבית בארה"ב ב- 2022". 

שפריר מוסיף: "בצד הגורמים הנוספים המעיבים בימים אלו על השווקים נציין גם את התגברות המתיחות בין ארה"ב ומדינות נאט"ו לבין רוסיה, על רקע איומי רוסיה לפלישה לאוקראינה".

בשבועיים הקרובים תצטייר תמונה ברורה בנוגע לענף הטכנולוגיה, כאשר יתר החברות יפרסמו את דוחותיהן לרבעון הרביעי. אפל, מיקרוסופט ואינטל ידווחו השבוע, ואמזון, פייסבוק וגוגל בשבוע שלאחר מכן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר