תיכון בי-ם יזם מפגש משפחות שכולות לצד משפחות פלשתיניות ועורר סערה

המפגש צפוי להתקיים בתיכון ליד"ה בירושלים, לאחר שההורים הביעו זעם ח"כ בן גביר ארגן הפגנת מחאה למול שערי התיכון • בהנהלה מסרו כי "מדובר במפגש מורכב ולעיתים מערער, אך הוא שיח חשוב, מעניין ומפרה"

תיכון ליד"ה (ליד האוניברסיטה) בירושלים, צילום: Neenche

הנהלת תיכון ליד"ה (התיכון שליד האוניברסיטה) בירושלים יזמה מפגש מעורר מחלוקת של תלמידי כיתה י"א עם נציגים מפורום המשפחות השכולות לצד נציגי משפחות פלשתיניות. המפגש עתיד להיערך היום (ראשון) והוא עורר זעם בקרב ההורים. בעקבות תלונות ההורים יזם ח"כ איתמר בן גביר הפגנה מחוץ לבית הספר, בהשתתפות פעיל הימין רן כרמי בוזגלו, בקריאה כי "אסור לתת לפורום משפחות של מחבלים להרצות בתיכון".

תיכון בי-ם יזם מפגש בין משפחות שכולות למשפחות פלשתיניות, בן גביר הפגין במחאה, צילום: יוני ריקנר

עם פרסום קיום ההפגנה נשלחה הודעה להורי התלמידים מהנהלת בית הספר כי התלמידים לא יוכלו להשתתף בה. מנהל התיכון פרסם כי מדובר בהפגנה של אנשים "אלימים", ולכן לא תתאפשר יציאת התלמידים להשתתף בהפגנה.

"הנהלת בית הספר מתנהלת בצביעות ודיקטטורה, מצד אחד רוצים לחשוף את התלמידים לדעות של משפחות מחבלים ומצד שני מתנגדים לחופש הביטוי ואוסרים על התלמידים להשתתף בהפגנה", טען בן גביר והוסיף: "לא ייתכן שארגונים בעלי אופי קיצוני, שמגלים הבנה ואמפתיה כלפי משפחות ה'שכול' של הטרור, יורשו להיכנס למוסדות חינוך ולהשמיע את האג'נדה שלהם לתלמידי תיכון, מה גם שחלק מההורים והתלמידים עצמם מאותו תיכון מתנגדים".

סגן ראש עיריית ירושלים יוסי חביליו וח"כ איתמר בן גביר בהפגנה, צילום: יונתן פלג

בן גביר הוסיף כי מדובר בקידום לגיטימציה לטרור בחסות "חינוך": "מדובר בניסיון שטיפת מוח והנדסת תודעה לתלמידים שאוהבים את מדינת ישראל ומתנגדים לטרור הנתעב".

בהנהלת התיכון מסרו: "היום תתקיים פעילות שכוללת מפגש עם נציגים מפורום המשפחות השכולות. במסגרת המפגש יגיעו לבית הספר שלושה בני משפחה ששכלו את יקיריהם מהצד היהודי, ושלושה פלשתינים שאיבדו בני משפחה שלא היו מעורבים באלימות. אנו מקיימים את הפעילות הזו מדי שנה בשכבה י"א כחלק מההיכרות עם החברה הישראלית לאורך שנות התיכון".

סגן ראש עיריית ירושלים יוסי חביליו וח"כ איתמר בן גביר בהפגנה, צילום: יונתן פלג

עוד הוסיפו: "מדובר במפגש מורכב ולעיתים מערער, שמעורר שיח בתוך הכיתות, אך לאור הניסיון שלנו הוא שיח חשוב, מעניין ומפרה. לצערנו, לקראת הפעילות השנה התפרסמו ברשת פוסטים בוטים, שקריים, מסיתים ואלימים כנגד הפעילות וכנגד בית הספר. כמו כן, התפרסמה מודעה על הפגנה המתוכננת להתקיים מול הכניסה לבית הספר בזמן הפעילות, בהשתתפות איתמר בן גביר. לאור הביטויים האלימים עדכנו את משטרת ישראל וקצין הביטחון האחראי על בית הספר, והם ייתנו את המענה המתאים. אמנם ישנם הורים שהביעו התנגדות לפעילות זו, אולם מועצת ההורים הביעה תמיכה מוצהרת בקיום המפגש במסגרת העיסוק שלנו בחברה הישראלית".

בן גביר: "הנהלת בית הספר מתנהלת בצביעות ודיקטטורה", ח"כ בהפגנה, צילום: אורן בן חקון

יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים, הגיע אל התיכון שליד האוניברסיטה ואמר: "אין שום סיבה להיכנע לגזען חשוך ואלים, לא באופן כללי ובטח שלא בנושאי חינוך. אני תומך בהנהלת התיכון ובהנהגת ההורים שלו, על החלטתם לא להתקפל בפני איומים ופרובוקציות מצידו של ח"כ איתמר בן גביר - תומך טרור מורשע וגזען עם קבלות".

עוד אמר: "חופש הביטוי הוא ערך שחשוב לשמור עליו, ואין כל פסול באירוח אירוע של פורום המשפחות השכולות, יהודיות וערביות, שמטרתו צמצום האיבה בין יהודים וערבים בישראל. להיפך, ההקפדה על ערכי הדמוקרטיה בפועל, הלכה למעשה, היא השיעור הטוב ביותר שניתן ללמד".

ההפגנה מחוץ לתיכון ליד"ה, צילום: אורן בן חקון

יו"ר הבית היהודי וסגנית ראש עיריית ירושלים, חגית משה, התייחסה אף היא להחלטה לקיים את האירוע מעורר המחלוקת: "מדובר באירוע מעוות ולא ראוי, שאסור שבכלל יעלה על דעת צוות חינוכי בישראל ובטח ובטח בירושלים. אני קוראת לתלמידי בית הספר והוריהם להחרים את הפעילות ולמחות נגד קיומה. אסור לנו לקחת חלק בטשטוש הגבולות המוסריים שבין טוב לבין רע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר