מהלך מפתיע: אמזון פותחת חנות פיזית - אבל זה לא מה שחשבתם

ענקית המסחר עושה צעד נוסף בשילוב העולם הווירטואלי והאמיתי, ומקימה חנות בלוס אנג'לס שבה יהיה אפשר לבחור בגדים דרך האפליקציה • מה יהיה השלב הבא?

אמזון, צילום: EPA

חדשות מרעישות בעולם האופנה: ענקית המסחר אמזון הכריזה כי במהלך שנת 2022 תפתח חנות בגדים פיזית, שתיקרא "אמזון סטייל" ותמוקם בלוס אנג'לס. בחנות יהיו בגדים, נעליים ואקססוריז, והיא תיפתח במתחם קניות יוקרתי בעיר ותתפרס על שטח של כ-2,700 מ"ר.

למבצעים הכי שווים באופנה היכנסו לכאן

הצעד החדש של אמזון לא מפתיע, בהתחשב בכך שחברת הענק, שהחלה למכור ביגוד בשנת 2002, הפכה להיות קמעונאית הבגדים הגדולה ביותר בארה"ב. לפי נתונים סטטיסטיים, 85% מרכישות הבגדים עדיין מבוצעות באופן פיזי בחנויות. חלק מהלקוחות אוהבים למדוד ולגעת בבגדים לפני הקנייה, חלקם האחר הולכים לאיבוד במרחב העצום של האינטרנט ורבים עדיין מעדיפים לראות את הבגד במו עיניהם ולא לדמיין איך הוא ייראה וירגיש על גופם במציאות.

קיימים כמה חידושים שאותם תציג אמזון בחנות החדשה: בחנות יהיה פריט אחד מכל מידה ומכל צבע, הלקוחות יתחברו לאפליקציה ועל ידי סריקת קוד QR הם יוכלו להזמין את הפריט במידה ובצבע הנדרשים, והוא יחכה להם תוך כמה דקות בתא המדידה. בנוסף, בזמן שהם בוחרים פריטים בחנות, האפליקציה תציע להם פריטים דומים בהתאם לטעמם האישי. במידה שלא ירצו למדוד, יוכלו לבחור דרך האפליקציה פריטים שכבר יחכו להם בקופה. המטרה היא לייצר חווית קניות ייחודית ואינטראקטיבית, לחסוך זמן, לעזור לייצר סדר ועדיין ליהנות מחוויית הקנייה הפיזית.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Amazon Fashion (@amazonfashion)

יהיה גם בחנות? אופנת אמזון

גילי סיוון כהן, סטייליסטית ומפיקת אופנה, חושבת שמדובר ברעיון מצוין: "זה שילוב מנצח בעיניי. פיצוח מדויק של עולם הקמעונות החדש. יש המון פריטים שאי אפשר להזמין בלי לחוש אותם, והאפשרות למדוד בחנות מאוד מקלה ועוזרת. מניסיוני עם לקוחות, הם מאוד אוהבים לראות ולהרגיש את הבגד על גופם".

יתרון נוסף לחנות היא האפשרות להחזיר פריטים שנרכשו אונליין, או להזמין אונליין לחנות ולמדוד בה את הבגד. אם הוא לא יתאים, יהיה אפשר להחליף אותו במקום. בחנות יימכרו מותגים רבים כולל המותג הפרטי של החברה, וכך הלקוחות ייחשפו בחנות אחת למגוון מותגים וסגנונות.

רנה גליקסמן, מעצב אופנה וסטייליסט, מעט אמביוולנטי בנושא: "זה מזכיר לי חנויות נעליים בלונדון - בוחרים דגם ומעלית מביאה את הנעליים לקומת המסחר. מצד אחד אני אוהב את זה מאוד, כי זה חוסך זמן המתנה, ואני מאמין שבשלב הבא יחכו לנו משקפי תלת מימד בכל תא. אך כמו בכל דבר טוב יש גם רע - אומנם הלקוח נהנה, אך יש לזה השלכות עתידיות בעייתיות מבחינת משרות שהולכות ונעלמות. העובדים יביאו את הפריט לתא, אבל המוכרים יישארו בלי עבודה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר