ארה"ב הודיעה: סנקציות על מממני טרור מטעם חיזבאללה

האוצר האמריקני הודיע כי הטיל הגבלות על שלושה אזרחים לבנוניים שהלבינו כספים עבור ארגון הטרור והפעילות שלו • לטענת וושינגטון, חיזבאללה, בהיותו חלק מהממשלה, חוסם ופוגע בהתקדמות הכלכלית הנדרשת לאזרחי לבנון

לוחמי חיזבאללה, צילום: איי.פי

האוצר האמריקני הודיע היום (שלישי) כי הוא הטיל סנקציות נגד שלושה מממני טרור מטעם הארגון השיעי-לבנוני וחברת נסיעות שבאמצעותה הלבינו לכאורה כספים. מדובר על שלושה אזרחים לבנוניים: עדאל דיאב, עלי מוחמד דאון, ג'יהאד סאלם עלמה וחברת התיירות שהפעילו עד כה -"דאר אל-סאלם".

בהצהרה הרשמית מטעם המשרד האמריקני לבקרת נכסים זרים (OFAC), הם הצדיקו את ההחלטה לאור המצב הכלכלי הרגיש בלבנון ולעובדה, כך לטענת וושינגטון, שחיזבאללה בהיותו חלק מהממשלה בארץ הארזים "חוסם את קידומן של רפורמות כלכליות ומונעת את השינוי הנדרש כל כך עבור העם הלבנוני".

תת-מזכיר המשרד לטרור ולמודיעין פיננסי, בריאן נלסון הסביר כי "בפעולה זו, משרד האוצר משבש אנשי עסקים המגייסים ומלבינים כספים עבור חיזבאללה, זאת בזמן שהעם הלבנוני מתמודד עם החמרה של המשבר הכלכלי וההומניטרי במדינה".

בנוסף, בהצהרה הרשמית אשר פורסמה הערב, פורט כי באמצעות אנשי העסקים כמו אלו שנכנסו לרשימה השחורה "חיזבאללה מקבל גישה לתמיכה פיננסית דרך המגזר העסקי הלגיטימי למימון פעולות הטרור שלו ולניסיונות לערער את המוסדות הפוליטיים של לבנון".

המשבר הכלכלי בלבנון פרץ בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה, כשאנשי עסקים ממדינות המפרץ החלו למשוך כספים מהבנקים בגלל מעורבותו של חיזבאללה לטובת משטר אסד. מעבר לכך, השחיתות הממסדית הובילה לגירעון עצום בתקציב ולהיעדר רפורמות נחוצות. המדינה אף מתקשה לייבא דלק להפעלות תחנות כוח מוצרי יסוד נוספים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר