מנפחים שפתיים ובלונים: קולה הבעייתי של "קוקה בע"מ"

לא משנה כמה הריאליטי על אודות המשפחה הלא מעניינת מבוים ומתוסרט בהגזמה, הדיאלוגים נשארים רדודים ולא ברורים • אבל העיקר שליאור הוסיפה ה' לשם שלה

כשמנפחים בלונים, בסוף הם מתפוצצים. קוקה בע"מ, צילום: ללא קרדיט

אם למדתי משהו ממשפחת קוקה, הרי זה שכל יום שבו זורחת השמש זהו יום אידיאלי להזרקות ולניתוחים. והיות שאתמול עלתה העונה השלישית של סדרת הדוקו־ריאליטי שעוקבת אחר המשפחה הלא מעניינת הזאת, היום זה טיימינג אידיאלי לנתח את הבלון המנופח, "קוקה בע"מ", ואולי לפענח מה הקוקות רוצים מאיתנו.

אמל"ק: אין לי מושג. בפרק פתיחת העונה, ששודר אמש ב־HOT, שובצה סצנה בבית קפה שנועדה להסביר לצופים את שאיפותיהן של שתי הדמויות הראשיות מהמשך עלילת הפרקים. ישבו ודיברו ביניהן האמא גלית (עובדת עירייה שנמאס לה) ובתה ליאור, שהיא כביכול סלב סוג ג', יוצאת "בייק־אוף", קונדיטורית שמכרה גלידה בשקית, התרסקה כלכלית וכעת מנסה בתחום חומרי הניקיון. הדיאלוג ביניהן נשמע בדיוק כך: "גם הציפורניים, שאז פתאום התחלתי ואיכשהו עצרתי", "את לא יכולה לעצור עם זה, את צריכה לפנות זמן רק לזה, את צריכה לחזור לזה"; "ומה עם הזה שלך?", "בעזרת השם, אני מקווה שאוטוטו זה ייצא... זה עכשיו הישורת האחרונה וזה הכי קשה", "את לא מבינה כמה בא לי", "תביני שזה הולך להיות מטורף"; "כמו שהיה אז עם עוגת שכבות, מי חשב על כמויות כאלה", "זה היה כמו אש בשדה קוצים", "זה הקסם בך, זה קטע". "זה הפתיע אותי של החיים... יש לי את היכולת להביא דברים בצורה שונה ולהנגיש אותם".

• מבצעים גדולים על ספא ופינוקים

אם זאת הדרך של ליאור קוקה להנגיש עבורנו את חייה, אז ייתכן שקיימת בעיה עם קולה של קוקה. הסדרה מבוימת בהגזמה ומתוסרטת לפרטים, וכל טוויסט מעוצב עד כדי כך שבשביל סצנה שנועדה להמחיש בלאגן פוזרו בבית כמה כוסות משומשות על שולחן, והונחו בפינה קופסאות פיצה ריקות ושקיות זבל מלאות; אבל לעשות טייק נוסף לסצנה החשובה בבית הקפה כדי לייצר דיאלוגים ברורים יותר? לא צריך כשהכוכבת הראשית מאסטרית בהנגשה, הליאור הזאת, שמתישהו שינתה את שמה לליאורה, אף ששאר הדמויות לא זורמות איתה על זה.

לא רק השם של ליאור/ה התחדש. עונה חדשה, ניתוחים חדשים, פרצוף חדש. אם יש משהו שהמשפחה אוהבת לנפח זה את חיבתה לתיקונים קוסמטיים. לעיתים נדמה כאילו זו האמירה המרכזית שהן מעוניינות להבליט. בעונה שעברה, למשל, האם ובתה הפעילו לחץ רגשי על הבת הצעירה כדי שתצטרף למסורת המשפחתית, וסחבו אותה איתן אל הדוקטור, שהזריק לילדונת בת ה־18 חומצה בפרצוף. בפרק ששודר אמש השיקו האם והבת הבכורה את האף החדש שלהן, וקפצו לאבחון קצב ההחלמה אצל הרופא המנתח. "כל החיים הפריע לי האף. זה לא היה אישיו בחיי, אף פעם לא צחקו עלי או העירו לי", הסבירה הבת. ואז היא שאלה את הדוקטור מתי יחזור לה החיוך, וגילתה כי כבר חודש לא ראתה את שיניה העליונות. "אני מרגישה שהפנים לא חזרו לעצמם", הודתה, והתעניינה מתי יראו לה את השיניים כשתחייך. טוב, רק לפני שנה היא פרסמה טיפולי הלבנת שיניים, ומוכרחים להראות תוצאות.

הדבר המטריד הוא ש"קוקה בע"מ" מתייחסת לניתוחים הקוסמטיים כעניין של העצמה נשית - הכוח להיראות כמו שאת רוצה. אולם אין בכך שום גירל פאוור, אלא רק כניעה לעולם פטריארכלי, וייב של שופוני והעצמת טרנדים מיותרים. "קוקה בע"מ" היא לא סדרה על משפחה ישראלית טיפוסית עם אמירה חשובה, אלא סתם משפחה שחיה בסרט. וכשסתם מנפחים בלונים, בסוף הם מתפוצצים.

קוקה בע"מ - עונה 3, HOT בידור ישראלי, 19:30

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר