ילדי ספינת המעפילים "כנסת ישראל" - צרו קשר

סיפור העלייה ההרואי יוצג לראשונה במשכן • יו"ר הכנסת קורא לתינוקות שנולדו בספינה: "בואו והיו הראשונים לחנוך את הסיור"

אוניית "כנסת ישראל", צילום: צילום: ויקיפדיה

במרכז המבקרים של משכן הכנסת יזמו סיור היסטורי חדש, שיוצג למבקרים עם דעיכת גל האומיקרון. בין היתר, יספרו המדריכים בסיור על אחד ממבצעי ההעפלה ההרואיים ביותר שידע הפלמ"ח - עם כיתור ספינת המעפילים "כנסת ישראל", על 3,848 נוסעיה ניצולי השואה, בידי שלוש משחתות בריטיות מול חופי חיפה.

לרגל היוזמה, קורא יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי ל־11 תינוקות המעפילים שנולדו בספינה ולבני משפחותיהם: "צרו איתנו קשר - אנחנו רוצים שתהיו הראשונים לחנוך את הסיור לאחר שננצח את הקורונה". ח"כ לוי סיפר ל"ישראל היום" כי יואש צידון, שליווה את הספינה ואף הפך לחבר בכנסת ה־12, סיכן את חייו יחד עם אלפי מעפילים, במטרה להגשים את חלום העלייה לארץ לאחר השואה.

בכנסת מקווים כי ילדי הספינה - שהיתה אחת מאוניות המעפילים הגדולות שיצאו לחופי ארץ ישראל, במה שלימים ייחשב מבצע עלייה מהאמיצים ביותר - יהיו הראשונים לחנוך את הסיור החדש, שבו יסופר סיפורם של 3,436 ניצולי שואה שחלמו לעלות ארצה, ואף הצילו בדרכם ספינה אחרת ובה יותר מ־400 נוסעים.

ח"כ לוי מבקש לאתר את התינוקות בעזרת "ישראל היום": "אנו מזמינים את בני משפחות המעפילים שהיו בספינה לפנות למרכז המבקרים, שנערך לחזרה לפעילות שוטפת בסיום גל האומיקרון. אנחנו רוצים לשמוע את סיפורם של מי שנולדו בספינה, ולהזמין אותם להגיע ולחנוך סיור מיוחד בכנסת יחד עם ילדיהם ונכדיהם. אנו נוודא כי סיפור הגבורה של מעפילי 'כנסת ישראל' ילווה את מבקרי הכנסת שנים רבות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר