אזהרת צונאמי לאורך כל החוף המערבי בארה"ב

אחרי הצונאמי בטונגה שבאוקיאניה, גם ביבשת נערכים • בחלק מהמקומות התרחשו הצפות והורגשו גלים גבוהים במיוחד • עם זאת, בארה"ב מרגיעים שלא מדובר באירוע בסדר גודל משמעותי בצורה יוצאת דופן

אזהרות צונאמי לאורך החוף המערבי בארה"ב // צילום: רויטרס

השלכות הצונאמי בטונגה שביבשת אוקיאניה בסוף השבוע, שנגרם מהתפרצות געשית גדולה, הגיעו עד להוואי ולצפון אמריקה.

לאור המשך ההתפרצות של הר הגעש בטונגה לאורך כל יום שבת, הוחלט להוציא אזהרת צונאמי כמעט לכל החוף המערבי של צפון אמריקה מדרום קליפורניה דרך קנדה ועד הקצה של אלסקה, כמו גם להוואי ולניו זילנד ולמדינות סמוכות לטונגה.

קצת אחרי 7 בבוקר שעון מערב ארה"ב הורגשו גלים גדולים ואפילו הצפות במקומות מסוימים לאורך החוף המערבי של ארה"ב, אך לפי שעה לא מדובר באירוע בסדר גודל משמעותי. בסנטה קרוז, דרומית לסן פרנסיסקו, הורגשו הצפות במגרשי חניה הצמודים לחוף בגלל הגלים, אך לא מדובר באירוע מסכן חיים.

עם זאת, הרשויות הוציאו אזהרה לתושבים באזור לנקוט משנה זהירות . "זה חשוב במיוחד עבור אנשים שרק התעוררו שלא בדקו את הרשתות החברתיות או את החדשות לפני שהם הולכים להליכת הבוקר שלהם בחוף הים. אנא שיקלו להתקשר ליקיריכם אם אתם יודעים שהם שוכנים בקרבת החוף כדי לוודא שהם מודעים לסיכון".

גולש מנצל את הגלים בקליפורניה, היום, צילום: אי.אף.פי

הרשויות הדגישו כי "לא צפויות הצפות משמעותיות לפי שעה, אך ייתכן ויהיו נזקים מהגלים במפרצים או במרינות, ואנחנו ממליצים לתושבים להתרחק מאזורים של מים עד ביטול האזהרה, כי עדיין יש סכנה מצד הגלים לרוחצים ולסירות".

בהוואי גם הורגשו גלים יחסית גבוהים כמו בקליפורניה, אך ציינו ברשות החירום המקומית כי "יש הקלה מכך שחוץ מהצפות קלות באיים, אין לנו נזק משמעותי שמדווח. "לדברי ראש מערך החירום אדם ווינטרוב, התוצאה, שדומה לאפקט שגורמת גאות משמעותית של הים, הובילה לכך שיש "הצפות במגרשי חניה ובאיזורים של מפרצים, אך לא מדובר ביותר ממטרד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר