המשטרה תחקור את התקרית שבה שלף בן גביר אקדח ואת העימות הפיזי בינו לבין איימן עודה בבית החולים קפלן - כך פרסמנו היום (שישי) לראשונה. בן גביר יזומן לעדות במשטרה, וגם ח"כ עודה שעומד בראש הרשימה המשותפת. 

בן גביר יישאל במשטרה על שתי התקריות - העימות בחניון בתל אביב בחודש שעבר והחיכוך עם עודה ליד מיטתו של עציר ביטחוני. עודה יישאל רק על התקרית האחרונה שבה דחף את בן גביר - שלאחר התקרית הגיש נגד עודה תלונה במשטרה.

בתגובה על כך מסר יו"ר עוצמה יהודית בן גביר: "בוקר טוב ליועמ"ש, לפרקליטות ולמשטרה. מזל שהוצאתי נשק בחניון, אחרת גם עוד שנה לא היו חוקרים את עודה. שוב הוכח כי רשויות שלטון החוק בישראל עובדות עם אג'נדה פוליטית, אך עדיף מאוחר מאשר אף פעם. היום, אחרי שנודע כי שני המאיימים מהחניון הם תומכי חמאס ואחד מהם מחבל משוחרר שזרק אבנים על חיילים, ואחרי שכל עם ישראל ראה שעודה תקף אותי, מקווה שיוגשו כתבי אישום גם אם יש גורמים במערכת אכיפת החוק שלא אוהבים אותי". עוד לדברי בן גביר, הוא טוען שעודה הוא זה שתקף אותו.

העימות בין השניים התרחש בחודש אוקטובר 2021. בן גביר הגיע לבית החולים קפלן, שם אושפז אסיר חמאס ששבת רעב מקדאד קוואסמה. במקום נתקל בן גביר ביו"ר הרשימה המשותפת והטיח בו "תלך מפה - זה הבית שלנו", ובן גביר השיב לו: "אתה טרוריסט וזבל".

"אתה תומך טרור ומחבל - אתה הגעת לפה כדי להביע תמיכה במחבלים", הוסיף וצעק בן גביר לעבר עודה. "אתה תלך מפה - זה הבית שלנו. מה אתה עושה כאן? מה אתה והחברים שלך עושים כאן? אתם תומכים בטרור. תגנה את רצח חיילי צה"ל - הוא מחבל, הוא לא צריך להיות כאן".

עודה השיב לו בזעם: "לך מפה, אתה מפריע לבית החולים - תסתלק מפה. אתה מחבל ואתה טרוריסט ואתה זבל. אתה חולה נפש - תסתלק מפה. עוף מפה". עודה אמר שלא ייתן לבן גביר להיכנס לחדר שבו נמצא המחבל, ודחף אותו. כאמור, גם בן גביר וגם עודה יתבקשו למסור את גרסתם.

התקרית האחרת שתיחקר היא העימות בין בן גביר לבין המאבטח מחמוד עיסא בחודש שעבר. הח"כ מהציונות הדתית, מלווה ביו"ר להב"ה בנצי גופשטיין, הגיע לאירוע בגני התערוכה. המאבטחים ביקשו ממנו לחנות כחוק - ובשטח פרץ עימות. בן גביר תועד מניף אקדח באוויר ומאיים על אחד מהם: "אם תמשיך לאיים עליי אני אטפל בך, תסתום את הפה שלך". בן גביר הסביר אחר כך: "הרגשתי בסכנת חיים".

"ראינו בן אדם שחנה במקום לא טוב, אמרנו לו 'בבקשה אדוני לא לחנות פה'", שחזר המאבטח מחמוד עיסא בריאיון ל"שש עם סיון רהב מאיר". "הוא לא שמע, צעקתי קצת, אמרתי לו לא לחנות פה, שיש מקומות אחרים פנויים בפנים.  הוא התחיל לצעוק ורצה לרוץ אליי, אבל תפסו אותו החברים שלו. אחר כך גם הוא לא רצה להירגע, ביקש את הנשק מהחבר שלו שנתן לו אותו. והוא רץ אליי וכיוון את הנשק אל הפנים שלי. הוא אמר: 'בוא, בוא אני אטפל בך, אני אתן לך כדור בראש'. כל הזמן קילל אותי".

עיסא המשיך: "הוא התקשר למשטרה ואמר: 'יש פה שני מאבטחים ערבים כלבים שרוצים להרביץ לי, הם מאיימים עליי'. הוא התחיל לצעוק ולקלל. איך שהוא הרים את הנשק עלינו, התחלתי לצלם".

בן גביר מצידו טען כי "עיסא משנה כל רגע גרסה. למה הוא נמלט מהמשטרה? הבן אדם הזה עבריין, הוא איים עליי אתמול. היה ויכוח על חנייה. זה מגיע לזה שאני שולף נשק. הוא אמר לי 'אני ארצח אותך, אני אהרוג אותך, אני א*** אותך". עיסא טען מנגד כי הוא לא ידע את זהותו של האדם שמתעמת איתו.