‘הוא הדבק שלנו’: עסקת הטיעון עם נתניהו כבר מרעידה את הקואליציה

הדיווח על מגעים בין יו"ר האופוזיציה למנדלבליט על עסקת טיעון - מרעיד את המערכת הפוליטית • גורם בקואליציה: "ברגע שנתניהו עוזב זה משחק חדש. בתוך זמן קצר הממשלה עלולה להתפרק"
חרדים 10
י"ב שבט התשפ"ב / 14.01.2022 00:08

הדיווח על עסקת טיעון אפשרית בין נתניהו ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט מסעיר את המערכת הפוליטית, ובקואליציה כבר מחלחל חשש גדול לשלמותה – אם עסקה כזו אכן תיחתם.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

שכן, חתימה על הסכם כזה משמעותה סכנה מיידית ליציבות הקואליציה.

החשש הוא שבמידה ונתניהו יעזוב את המערכת הפוליטית לצד הימני בממשלה – תקווה חדשה וימינה –  לא יהיה אינטרס להמשיך את השותפות עם מרצ, העבודה ורע”מ והם ינסו להקים ממשלה על בסיס מפלגות הימין.

גורם בקואליציה אמר היום ל’ישראל היום’: “נתניהו הוא הדבק הכי חזק של הממשלה הזאת. אנשי תקווה שאמרו ‘רק לא ביבי’, יתקשו להסביר למה במידה ונתניהו ייצא מהמשחק הם ממשיכים לשבת עם השמאל. גם הלחץ על אנשי ‘ימינה’ יהיה כבד מאד. זה לא מופרך לומר כי במידה ונתניהו עוזב – בתוך זמן קצר הממשלה עלולה להתפרק. ברגע שנתניהו עוזב זה משחק חדש. המפה נפתחת. לכל אחד מהשחקנים הפוליטיים יהיו המון אפשרויות”.

ומה בליכוד?  חוקת הליכוד ברורה – לליכוד יש 21 יום לבחור יו”ר זמני, בפועל יעשו זאת בתוך ימים ספורים, אפילו עד 10 ימים בלבד, ואחרי 90 יום יוצאים לפריימריז. בפרק הזמן הזה יכול היו”ר הזמני לנהל מגעים ולהקים ממשלה אלטרנטיבית.

עם זאת, השאלה הגדולה המרחפת במפלגה היא האם ראש הליכוד הבא ייבחר על ידי חברי מרכז הליכוד – מה שיגדיל את הסיכוי של ישראל כץ להיבחר או בפריימריז פתוחים למתפקדים – מה שעשוי להעניק יתרון ליולי אדלשטיין או ניר ברקת.

הנחת העבודה היא, כי המצב הנוכחי  מקשה מאד על מפלגות הימין, והעובדה שמדובר בממשלה שנשענת על חודו של קול מקשה גם היא. לכן סביר שמהר מאוד ינוהלו מגעים קדחתניים להקים ממשלת  ימין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה הקשר בין עסקת הטיעון להקלטות אפי נווה לאהרון ברק ומנדבליט?
    17/01/2022 11:36
    יודע דבר
  1. היכן כל העיתונאים ישרי דרך? מדוע לא חושפים את הקשר בין ההקלטות בידי אפי נווה, הדהירה לעסקת הטיעון והפחד של אהרון ברק מפגיעה במפעל חיו לדבריו.