‘אופתע אם לא תיחתם’: זה מה שעומד בין נתניהו לעסקת טיעון

פרקליטות המדינה מוכנה ללכת לכיוון בנימין נתניהו בכל תיקי האלפים - ואף לסגור כליל את תיק 2,000 • הפערים בין הצדדים הצטמצמו מאוד: הפרקליטות מוכנה לוותר על מאסר בפועל ושאלת הקלון תלויה במועד שבו יסכים נתניהו להתפטר • גיא פלג, הכתב המשפטי של חדשות 12, מנתח
חרדים 10
י"א שבט התשפ"ב / 13.01.2022 19:34

פרקליטות המדינה מוכנה ללכת לכיוון נתניהו בכל התיקים:  העיתונאי גיא פלג דיווח הערב (חמישי), כי בתיק 4000 מוכנה הפרקליטות לחזור ובעצם לתקן את כתב האישום.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

בנוסף, בהסדר טיעון מתוקן שיוגש לבית המשפט, מוכנה הפרקליטות למחוק את סעיף השוחד ותחתיו יופיע סעיף של הפרת אמונים.

בתיק 2000 לפרקליטות נכונות לסגור את התיק לגמרי.

בתיק 1000 מדברים על סעיף של מרמה והפרת אמונים, ובניסוח של העבירה – הפרקליטות מוכנה שיוסרו הסעיפים של המרמה.

הפרקליטות מוכנה ללכת מרחק גדול בעבור נתניהו, כך שאם יגובש הסדר הוא לא יכלול מרכיב של מאסר בפועל.

השאלה המרכזית ואולי היחידה היא: אם נתניהו, כמו במקרה של אריה דרעי, יתפטר מיד מהכנסת, או שיתפטר רק אחרי גזר הדין. למועד ההתפטרות שלו יש משמעות באשר לסעיף הקלון.

באם מדובר בהתפטרות אחרי גזר הדין, הפרקליטות תודיע לבית המשפט שהיא מבקשת קלון ובית משפט יקבע שיש קלון. במקרה כזה, העונש של נתניהו יהיה לפחות 3 חודשי עבודות שירות.

הערב שוחח פלג עם אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM.

“אני מאוד אופתע אם לא תיחתם עסקת טיעון עם בנימין נתניהו. הפערים מאוד קטנים ואם אתה שואל אותי, בנקודת הזמן הזאת אחרי שיש כבר הסכמה של הפרקליטות לרדת מסעיף שוחד בתיק 4000 ולסגור את תיק 2000 זה כמובן… אנחנו צריכים לזכור שביבי ידע שיש הקלטה בתיק 2000, הוא דיבר למיקרופון ונוני מוזס עשה שיח לפי תומו”, אמר פלג.

“אני יודע שאנחנו מאוד מתעניינים בנוני, בתיק 2000, בהקלטות, אבל צריך לראות את התמונה הכוללת. שמצד אחד יבוא יועמ”ש – אם אכן תחתם העסקה סביב הטיעון הזה ויגיד: ‘רבותיי, אנחנו הצלחנו להביא להפללתו של איש ציבור שלשיטתנו מושחת ואין לו מקום בשירות הציבורי. עמדנו על זה שהוא יורחק מתפקידים ציבוריים במשך 7 שנים, ובזה נראה את ההצלחה שלנו’.

“על זה בדיוק זה עומד, נתניהו רוצה הסדר בנוסח אריה דרעי – התפטרות מיידית מהכנסת וחזרה עתידית ואז נשאר לבית משפט שיקבע. היועמ”ש לא מוכן לזה, הוא רוצה שהוא יתפטר אחרי גזר הדין.

“בית משפט עכשיו תבוא לפניו עסקת הטיעון ואנחנו נבקש לגזור קלון בהפרת אמונים, ועל זה זה עומד. השאלה היא שאלה פוליטית של נתניהו, משפטית נראה לי שאין אדם אחד שחושב שמבחינת נתניהו זה הסכם חלומי.

“גם הסכימו שאת סעיפי ההפרת אמונים בעובדות לא יהיה להם זכר. אם נתניהו חושב שיש סיכוי אמיתי שהוא ירכיב ממשלה בשנתיים-ארבע הקרובות אז יש לו דילמה גדולה. אבל אם נתניהו מבין מה שהסקרים מספרים לו שאם ביום טוב אין לו ממשלה אז הוא צריך לחטוף את העסקה הזו”, המשיך פלג.

פלג נשאל האם נתניהו מוכן לעסקה – והשיב: “אני אומר את זה מהרגע הראשון – העסקה הזאת בדיוק במתווה הזה על השולחן לא מהרגע שהתחיל המשפט, אלא עוד שהתחילה החקירה. כולם ידעו שהפרקליטות תסכים לגמור את כל ענייני נתניהו עם פרישתו מהחיים הציבוריים לתקופה ממושכת. בסוף יש ראיות. יבוא היועמ”ש ויגיד: ‘בתיק של דרעי התנהלתי כפי שהתנהלתי כי פתחנו חקירה על פרשת שוחד חמורה ובסוף מצאנו עבירות מס’.

“במקרה של נתניהו יגיד היועמ”ש לממשלה: ‘יש כאן איש ציבור שאמר שרודפים אותו, מתייצב בפני בית משפט מודה בעבירות פליליות ומורחק מהחיים הציבוריים’. אי אפשר להגיד שלשני הצדדים אין איך לשווק את ההסכם הזה כעסקה טובה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות