1 צפייה בגלריה
שחקני אום אל פאחם
שחקני אום אל פאחם
שחקני אום אל פאחם
(עמרי שטיין)
אחרי הסאגה ההזויה עם התערבות המשטרה בבחירת הצד אליו נבעטו הפנדלים במשחק הגביע בין הפועל אום אל פאחם להפועל חיפה, במשטרת הגיבו היום (רביעי) לאירוע היוצא דופן: “לא התערבנו בפנדלים, אבל המלצנו על צד שכדאי לבעוט אליו”. במקביל, בדוח השיפוט של דניאל בר נתן נכתב: “מפקד הכוח שנכח במגרש אישר ותמך בבקשת השוטר לפיה הבעיטות תבוצענה בשער הדרומי ולא בצפוני”.
כאמור, בדוח השיפוט נכתב בין היתר: “לאחר סיום המשחק לרבות זמן הארכה ולפני ביצוע בעיטות הכרעה, נמסר לי ע”י משקיף המשחק מר יאיר גלילי כי ההעדפה של במאי זכיינית השידור, מר נדב לוין, כי בעיטות ההכרעה תבוצענה בשער הדרומי מאחר ולידו ממוקמת מצלמה, בעוד בשער הצפוני לא מוקמה מצלמת שידור. הודעתי מיידית למשקיף ולזכיין השידור כי על פי החוקה יש צורך בביצוע הגרלה וההעדפות הצילום אינן מהוות שיקול לביטול ההגרלה”.
“מיד לאחר סיום השיח בנושא, אשר נוהל על קו אורך המגרש ובעודי נע לכיוון תחומי המגרש לערוך את ההגרלה, ניגש אליי אחד מצוות כוח השיטור שנכח במקום ודיווח לי כי קיימת העדפה ברורה מצד המשטרה לבצע את בעיטות ההכרעה בשער הדרומי בו כאמור לא קיימת נוכחות של אוהדים, וזאת מהחשש לבעיות בטיחות שעשויות להיווצר בשער הצפוני הממוקם כאמור בסמיכות ממשית ליציע אוהדי אום אל פאחם”.
“לנוכח דבריו אלו, ביקשתי לשוחח עם מפקד הכוח שנכח במגרש, פקד אופיר אליהו. זה האחרון אישר בפני ותמך בבקשת השוטר ולפיה בעיטות ההכרעה תבוצענה בשער הדרומי ולא בצפוני. לאור כל האמור לעיל, קיבלתי החלטה לבטל את ההגרלה ולערוך את בעיטות ההכרעה בשער הדרומי. יצוין כי הסיטואציה שנוצרה במקרה דנן עולה בקנה אחד עם חוקת המשחק, המאפשרת לשופט במצבים מן הסוג הזה לקבוע את מיקום הבעיטות ללא הגרלה”.
כזכור, רגע הזוי נרשם אמש במהלך המשחק בשמינית גמר גביע המדינה בין האדומים מהכרמל לקבוצה מצמרת הלאומית, בסיומו עלתה הקבוצה של אלישע לוי לרבע הגמר אחרי 4:5 בפנדלים. אחרי 0:0 ב-120 דקות, שתי הקבוצות הלכו לדו קרב עונשין, כאשר המשטרה התערבה לפני בעיטות ה-11 והורתה לשופט ולקבוצות לבעוט מהנקודה הלבנה לשער שמאחוריו אין יציע אוהדים.