נפצע קל - אבל יפוצה במיליון שקלים: רוכב אופנוע ללא ביטוח חובה נפגע בתאונת דרכים כאשר רכב פרטי התנגש בו. הוא אמנם סבל רק ממכות שטחיות, אך בהמשך פיתח פוסט טראומה - ולאחרונה הוחלט כי חברת הביטוח של הנהג הפוגע תפצה אותו במיליון שקלים.

התאונה התרחשה בינואר 2018. רוכב האופנוע חצה צומת באור ירוק, ורכב פרטי שנכנס לצומת באור אדום פגע בו והעיף אותו בחוזקה מהאופנוע. הוא פונה לבית החולים עם חבלות שטחיות והוגדר כפצוע קל. עם זאת, בהמשך, רוכב האופנוע אובחן כלוקה בפוסט טראומה, חרדות ודיכאון קשה בעקבות התאונה. הוא מספר כי הוא סובל מפלאשבקים מאותו האירוע, לא מצליח להירדם ולא מסוגל לעלות על הכביש.

בסופו של דבר, הוא החליט לתבוע את חברת הביטוח "כלל" של הנהג הפוגע. לאחר 3 שנים של דיונים, הוחלט במסגרת הסדר פשרה שהם יפצו אותו בכמיליון שקלים עקב מצבו הנפשי שנגרם מהתאונה.

עו"ד יוסף קוסטיקה
עו"ד יוסף קוסטיקה

"בית המשפט שולח מסר בפסק דינו כי גם לפוסט טראומה יש השפעה מכרעת ומשמעותית על החיים, שמזכה את הנפגע בקבלת פיצוי כספי גבוה", אמר עו"ד יוסף קוסטיקה, בא כוחו של התובע, ומומחה בדיני ביטוח ונזיקין. "במקרה האמור, היות שהצלחנו להוכיח כי התאונה נגרמה ברשלנות נהג הרכב הפוגע, נפסק כי המבטחת שלו תשלם סכום משמעותי מאוד שמשקף את הפגיעה הנפשית ממנה הוא סובל".